Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:38

Park Żeromskiego. Jaką wizję tego miejsca mają mieszkańcy Żoliborza?

W październiku Zarząd Zieleni Warszawskiej przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie parku Żeromskiego.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- w jaki sposób według mieszkańców powinna być wykorzystana Prochownia?
- czego powinny dotyczyć nowe zasady korzystania z parku?

Park Żeromskiego znajduje się w centralnej części Żoliborza. To miejsce chętnie odwiedzane przez mieszkańców, znajdujące się w sąsiedztwie najważniejszego węzła komunikacyjnego w dzielnicy. Park ma długą historię, czego dowodem są znajdujące się w nim dwie zabytkowe prochownie. W północnej znajduje się klubo-kawiarnia, która animuje życie kulturalne w tej części Żoliborza. To m. in. za sprawą tego miejsca żoliborzanie chętnie odwiedzają Park Żeromskiego.

Przeczytaj również: Plac zabaw w Parku Żeromskiego doczeka się remontu. Motywem przewodnim ma być literatura

Prochownia Południowa dla organizacji pozarządowych

W Prochowni Południowej do końca września swoją siedzibę miał Młodzieżowy Strajk Klimatyczny.

W czasie konsultacji jednym z poruszanych tematów było zagospodarowanie i przeznaczenie obu obiektów zarządzanych przez ZZW. W sprawie Prochowni Południowej podczas konsultacji wypowiedzieli się przedstawiciele MSK, którzy stwierdzili, że chętnie wróciliby do niej. Odnosząc się do działalności MSK, część mieszkańców biorących udział w konsultacjach poparło ten pomysł zwracając uwagę na fakt, że tematy podejmowane przez organizację mają duże znaczenie. Obawy budził jednak wiek młodych aktywistów. „Część osób wyrażała je mówiąc, że w ich oczach działania były chaotyczne i brakowało tam przemyślanego programu” – czytamy w raporcie z konsultacji.

Dodatkowo w opinii mieszkańców miejsce to powinno być otwarte i bezpłatne dla mieszkańców oraz żoliborskich inicjatyw, a także być miejscem edukacji, spotkań i integracji. Pojawiły się głosy, że funkcja tego budynku nie powinna dublować się z funkcją gastronomiczną Prochowni Północnej.

Więcej różnorodnej zieleni, stacjonarna toaleta, zasady wprowadzania psów i organizowania imprez masowych na terenie parku

Konsultacje społeczne dotyczyły przede wszystkim funkcji i zasad użytkowania przestrzeni parkowej. Opinie można było przesyłać mailowo. Poza tym na terenie parku odbyły się spacery z ekspertami, a także zbierano opinie bezpośrednio od mieszkańców. Całość zakończyła debata podsumowująca w formule online.

„Na spacer przyszły 22 osoby. W formularzach konsultacyjnych z punktów mobilnych (z wózkiem konsultacyjnym) oraz w namiotach zebrałyśmy opinie od 229 uczestników. Mailowo swoje zdanie przedstawiło 136 osób. Na warsztatach on-line było 16 uczestników, a na spotkaniu podsumowującym (również w formule on-line) 12 osób” – informują autorki raportu z przeprowadzonych konsultacji.

Przeczytaj również: Nowe szczegóły w sprawie Skweru Krasińskiego

Główne wnioski jakie płyną z przeprowadzonych konsultacji to potrzeba zachowania i rozwijania usług gastronomicznych w parku, a także doposażenie terenu w działające toalety nie będące jednocześnie toi toiami.

Kwestią dyskusyjną okazała się obecność psów w parku. Większości mieszkańców biegające po parku czworonogi nie przeszkadzają. Jest jednak grupa respondentów, która uważa, że psów nie powinno być w parku. Konieczne jest więc doprecyzowanie zasad tak, aby pogodzić interesy różnych grup. Podobnie jest w kwestii poruszania się na rowerze po parku, ponieważ ze względu na potencjalne kolizje z innymi użytkownikami, rowerzyści wzbudzają często negatywne emocje.

Jak wskazują autorzy raportu, należałoby również pochylić się nad organizacją imprez masowych w parku. Wcześniej tego typu wydarzenia kończyły się m.in. rozjeżdżaniem zieleni przez pojazdy obsługi imprezy. By uniknąć przykrych dla roślinności i całego parku incydentów powstałych na skutek organizowania tego typu imprez należy zastanowić się jakie imprezy, w jakiej lokalizacji powinny być dopuszczalne oraz określić zasady ich organizacji czy zabezpieczania zieleni.

Ponadto mieszkańcy biorący udział w konsultacjach społecznych rekomendują by w parku zasadzić więcej drzew w miejscach, gdzie jest ich mało. Takim miejscem jest wspomniane w raporcie z konsultacji wejście do parku od ulicy Czarnieckiego. Mieszkańcy podkreślają, że w parku mogłoby rosnąć jeszcze więcej krzewów, roślin przyciągających owady i ptaki, a w miejscach mało użytkowanych rzadziej kosić trawę. To tylko część z postulatów, dotyczących zieleni w parku, którą mieszkańcy Żoliborza sobie chwalą.

„Wszystkie zgromadzone informacje - uwagi, wnioski, rekomendacje posłużą Zarządowi Zieleni m.st. Warszawy w planowaniu bieżących działań skupiających się wokół parku - prace utrzymaniowe, pielęgnacyjne, inwestycyjne czy kwestie związane z animacją, rekreacją i kulturą - w tych wszystkich obszarach będziemy starali się kierować potrzebami zgłaszanymi podczas procesu, przy uwzględnieniu obowiązujących nas wytycznych dot. administrowania i zarządzania parkiem” -  informują autorzy raportu z przeprowadzonych konsultacji.

Przeczytaj również: Wśród drzew i w nawiązaniu do Sadów Żoliborskich


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.