Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:40

Wszystkie drzewa w Warszawie z obowiązkowym cyklicznym przeglądem

Zgodnie z rozporządzeniem prezydenta Warszawy drzewa w mieście mają mieć obowiązkowe przeglądy dendrologiczne.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • od kiedy będzie obowiązywał kolejny standart z Karty Praw Drzew?
  • co obejmuje nowy standard?

Do nowych zasad mają stosować się wszystkie jednostki miejskie. Obowiązkowe przeglądy dendrologiczne są częścią warszawskiej Karty Praw Drzew. Założenia zawarte w Karcie Praw Drzew są uzupełnieniem i uaktualnieniem obecnie obowiązujących „Standardów kształtowania zieleni Warszawy”.

– Warszawa stawia kolejne kroki w celu ochrony warszawskiej zieleni, co jest szczególnie ważne w dobie kryzysu klimatycznego. Karta Praw Drzew i towarzyszące jej standardy tworzą nową jakość zarządzania miejską zielenią. Odpowiednie przeprowadzanie przeglądów i analiz drzew będzie wymagać wspólnego wysiłku wszystkich miejskich jednostek i dzielnic, jednak wszystko to po to, aby chronić drzewa i zapewnić mieszkańcom zieloną, bezpieczną przestrzeń wysokiej jakości. To jeden z naszych priorytetów – mówi Magdalena Młochowska, dyrektorka koordynatorka ds. zielonej Warszawy.

Przeczytaj również: Każda wycinka na Żoliborzu będzie jawna

Przyjęty standard jest drugim z siedmiu przyjętych z warszawskiej Karty Praw Drzew. Zarząd Zieleni Warszawskiej będzie musiał stosować się do niego już od początku przyszłego roku. Dzielnice i pozostałe jednostki miejskie będą musiały dokonywać obowiązkowych przeglądów dendrologicznych dopiero dwa lata później, czyli od stycznia 2024r roku.

Jak opracowano jednolity standard?

Jednolity standard przeprowadzania przeglądów i analiz dendrologicznych w Warszawie ukierunkowany jest na ochronę drzew i utrzymanie w należytym stanie zieleni miejskiej, zgodnie z wiedzą specjalistów.

– Standardy towarzyszące Karcie Praw Drzew ujednolicają zasady monitoringu i pielęgnacji drzew, które wypracowaliśmy i stosujemy od lat jako Zarząd Zieleni. To efekt współpracy zespołu naszych specjalistów z Biurem Ochrony Środowiska, a także z cenionymi ekspertami z różnych dziedzin nauki. Dokument został napisany nie tylko w oparciu o aktualną wiedzę naukową, ale także na podstawie wieloletnich obserwacji natury i reakcji drzew na różne czynniki stresowe i zabiegi. Nasze zalecenia obejmują więc zabiegi pielęgnacyjne naśladujące procesy zachodzące w przyrodzie. Dzięki odpowiednim standardom warszawskie drzewa będą miały zapewnioną należytą ochronę i opiekę – wyjaśnia Kamila Nowocin, zastępca dyrektora Zarządu Zieleni Warszawy.

Przeczytaj również: Stawy na Żoliborzu i Bielanach obrosną szuwarami

W zarządzeniu szczegółowo opisano konkretne etapy przeprowadzania przeglądów i analiz dendrologicznych drzew rosnących w Warszawie. Określono również konieczność badań dendrologicznych z użyciem specjalistycznego sprzętu oraz przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjnych.

– Ochronę warszawskiego drzewostanu trzeba rozpocząć od dokładnego poznania jego stanu i kondycji zdrowotnej. Niezbędne są też procedury oraz jednolity system oceny drzew. Opracowany przez nas standard zakłada, że wszystkie drzewa, z wyjątkiem młodych czy rosnących w naturalnych zbiorowiskach, będą cyklicznie przeglądane. Młode drzewa oczywiście nie pozostaną bez opieki, ich korony będą kształtowane tak, aby w przyszłości nie powstały w nich wady budowy. Miejscy ogrodnicy skupią się na ocenie dorosłych drzew, które ze względu na rozmiary mogłyby zagrozić bezpieczeństwu. Na podstawie widocznych cech drzewa, będą kategoryzować je do wybranej klasy w przedziale od 1 do 5, przy czym 1 to drzewa bez wad i w bardzo dobrym stanie zdrowotnym, natomiast drzewa zakwalifikowane do kategorii 5 będą odznaczały się istotnymi uszkodzeniami i wadami. Następnie ocenią charakter użytkowanej przestrzeni i sklasyfikują ją do 4-stopniowej skali. Na tej podstawie tworzony będzie harmonogram monitoringu – tłumaczy Tomasz Maksym, dendrolog i koordynator projektu ze strony Zarządu Zieleni. Warszawy.

Przeczytaj również: Dbają o Sady Żoliborskie i docenił ich prezydent Warszawy


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.