Jolanta Zjawińska (KO), Marta Szczepańska (MJN) i Grzegorz Hlebowicz (PIS) w debacie samorządowej, w której radni komentują funkcjonowanie strefy płatnego parkowania na Żoliborzu.
Oglądając debatę samorządową dowiesz się m.in.:
- jak radni oceniają funkcjonowanie strefy płatnego parkowania miesiąc po jej wprowadzeniu?
- jakie rozwiązania zastosowane na Żoliborzu nie sprawdziły się?
- jakie uwagi mieszkańców w sprawie strefy docierają do radnych dzielnicy?
Od niemal miesiąca na Żoliborzu funkcjonuje strefa płatnego parkowania. Objęła ona 121 ulic, alej i placów mających status drogi publicznej. Łącznie wyznaczono ok. 4,7 tys. miejsc ogólnodostępnych. Liczbę miejsc uzupełniają jeszcze miejsca przeznaczone tylko dla mieszkańców posiadających abonament. Tych łącznie jest ponad 1,1 tysiąca. To miejsca oraz strefy z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy.
Przeczytaj również: Powiększa się flota elektrycznych samochodów do e-kontroli płatnego parkowania na Żoliborzu
- Moja okolica bardzo mocno się zmieniła i najbliższe sąsiedztwo jest spektakularnym przykładem, gdzie nie było chodnika, a teraz można nim swobodnie przejść. Choć poczynione zmiany są wynikiem kompromisu i fakt, że wiele ulic jest jednokierunkowych nie do końca przypadł do gustu mieszkańcom – zauważa Marta Szczepańska radna Żoliborza ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.
Przypomnijmy, w celu umożliwienia parkowania mieszkańcom na 30 ulicach konieczna była zmiana organizacji ruchu na 70 odcinkach, które stały się jednokierunkowe.
W sprawie ulic jednokierunkowych wypowiedział się również radny Grzegorz Hlebowicz z PIS, podkreślając, że o ile do zmian w organizacji ruchu na Żoliborzu Dziennikarskim mieszkańcy podchodzą ze zrozumieniem, tak w przypadku innych ulic takich jak np. Boguckiego, Kozietulskiego czy Felińskiego decyzja o przemianowaniu ich na jednokierunkowe jest w ocenie radnego niezrozumiała. Więcej na ten temat w debacie samorządowej, która znajduje się poniżej tekstu.
Przeczytaj również: Jak zmienią się ulice Żoliborza? ZDM opublikował projekt zmian
Strefy mieszkańca nie zdały egzaminu?
Wprowadzenie strefy płatnego parkowania, jak przekonuje Jolanta Zjawińska radna Żoliborza z Koalicji Obywatelskiej, uporządkowało przestrzeń i uwolniło chodniki od samochodów. Jako przykład w dyskusji podała ulicę Śmiałą, na której dziś parkuje znacznie mniej samochodów zaś piesi mogą przemieszczać się chodnikami.
Innego zdania jest radna Szczepańska, która podkreśla, że rejony wyznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców nie do końca zdają egzamin. Takich stref najwięcej jest na Żoliborzu Oficerskim czy Dziennikarskim. Więcej na ten temat w debacie samorządowej, która znajduje się w linku poniżej.
Gdzie podziały się samochody?
To pytanie padło podczas debaty samorządowej i otworzyło dyskusję nad tym, czy strefa płatnego parkowania powinna kończyć się na granicy z Żoliborzem?
Przeczytaj również: Mapa z parkomatami na Żoliborzu już dostępna
Napisz komentarz
Komentarze