Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 22:23

Dwie koncepcje na nowy kompleks sportowy na Żoliborzu gotowe. Teraz wypowiedzą się mieszkańcy

Dwie hale sportowe, ścianki wspinaczkowe, dwa boiska – jedno główne, drugie pomocnicze, tor łuczniczy i skatepark, a to wszystko w nowoczesnej oprawie z zachowaniem historycznego charakteru trybuny. Tak w koncepcji architektonicznej wygląda teren Ośrodka Sportu i Rekreacji na Żoliborzu.

Zgodnie z harmonogramem, w październiku spółka Chapman Taylor International Services na zlecenie żoliborskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji przedstawiła dwie koncepcje architektoniczno-urbanistyczne dla terenu OSiR-u

Jak czytamy w przekazanym dziś rano mailu od rzeczniczki żoliborskiego urzędu, przedstawione koncepcje „będą punktem wyjściowym prowadzonych konsultacji społecznych dotyczących proponowanych zmian” na terenach sportowo-rekreacyjnych przy ulicy Potockiej.

„Celem rozpoczynających się właśnie konsultacji społecznych jest poznanie oczekiwań mieszkańców i ich opinii na temat modernizacji ośrodka. W jaki sposób mieszkańcy chcą korzystać z tych miejsc, aby jeszcze lepiej odpowiadały one na potrzeby lokalnej społeczności. Czy poddawana konsultacjom koncepcja architektoniczno-urbanistyczna modernizacji wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wspólnoty lokalnej” – czytamy w informacji otrzymanej od rzeczniczki prasowej żoliborskiego urzędu Donaty Wancel.

Opinie mieszkańców będą zbierane do końca października. Punkt konsultacyjny znajduje się na pierwszym piętrze budynku basenu. W ramach konsultacji przewidziano również dwa spacery (16 i 20 października) oraz warsztaty konsultacyjne w ośrodku (27 i 30 października). Dla osób, które wolą korespondować elektronicznie, do 31 października udostępniony został adres: [email protected].

Pierwszy wariant z halami i częścią parkową

Wedle pierwszej koncepcji na terenie OSiR-u miałyby powstać dwie hale. Mniejszą umiejscowiono w zachodnim rogu w miejscu, gdzie dziś znajduje się skatepark i tereny zielone. Sam budynek ma 3 kondygnacje i sąsiaduje bezpośrednio z istniejącą pływalnią. W mniejszej hali ma znaleźć się jedna płyta boiska wielofunkcyjnego, na którym będzie można rozgrywać mecze siatkówki i koszykówki. Ponadto w środku znajdą się również szatnie, magazyn, siłownia oraz sala z możliwością montażu dwóch boisk do squash’a oraz mała sala ćwiczeń.

Duża hala znajduje się po wschodniej stronie pływalni w miejscu, gdzie dziś znajduje się parking. Znajdzie się tam boisko do rozgrywania meczów piłki ręcznej, halowej, siatkówki i koszykówki, wraz z widownią na ok 800 miejsc. Jest to hala, w której miałyby rozgrywać się imprezy z udziałem widowni.

W holu głównym budynku miałyby się znaleźć czasowe wystawy poświęcone tożsamości sportowej Marymontu.

Do jednego z rogów budynku hali przylegają zadaszone korty tenisowe. Pomiędzy halami jest przestrzeń do wypoczynku w formie amfiteatru. Pod budynkami zaprojektowano również garaż podziemny na 211 miejsc.

Wzdłuż budynku zaprojektowano pasaż prowadzący na tyły zabytkowej trybuny stadionu, która zgodnie wytycznymi Stołecznego Konserwatora Zabytków zostanie odtworzona i ma pomieścić około 700 kibiców. W budynku, gdzie dziś znajduje się m.in. Żoliborska Szkoła Boksu wedle pierwszej koncepcji zaprojektowano zaplecze obsługujące oba boiska, bo na zmodernizowanym terenie OSiR-u oprócz płyty głównej ma również znaleźć się boisko treningowe ze sztuczną nawierzchnią i trybunami mieszczącymi około 50 osób. Pomiędzy boiskami po południowej stronie ma z kolei znaleźć się strefa parkowa, a w niej skatepark, który zadaszono membraną i mała ścianka wspinaczkowa. Ponadto wytyczone są alejki i ścieżka do biegania prowadząca wokół głównego stadionu. A co z torami łuczniczymi? Te według pierwszej koncepcji mają pozostać na swoim miejscu. Ponadto od strony ulicy Potockiej miałyby znaleźć się lokale handlowe.

Więcej zieleni i terenów do wypoczynku

Druga koncepcja zakłada utworzenie w centralnej części terenu strefy rekreacyjnej. Po północnej stronie od ulicy Potockiej od miejsca, gdzie dziś znajduje się parking aż do zabytkowego zespołu budynków szatniowych na tyłach trybuny stadionu rozciąga się teren o charakterze parkowym. W tej części terenu znalazło się miejsce na place zabaw. Pomiędzy pergolą a budynkiem, w którym dziś mieści się Żoliborska Szkoła Boksu zaprojektowano zbiornik wodny z kaskadami, łąki kwietne i tereny zielone.

Jest też strefa wypoczynkowa w formie skarpy, na której umiejscowiono pergole z miejscem do relaksu. Ze skarpy bezpośrednio można przejść do pasażu prowadzącego do trybun głównego stadionu.

Podobnie jak w pierwszej koncepcji istniejący dziś zespół budynków znajdujący się na tyłach stadionu miałby zostać przeznaczony na zaplecze obsługujące boisko i strefę rekreacyjną. Ponadto zostałby połączony. Obok zaprojektowano nowy budynek, który planuje się przeznaczyć na zaplecze obsługujące boiska treningowego.

W drugiej koncepcji położenie skateparku znajduje się w tym samym miejscu co w pierwszej. Tak samo jest w przypadku małej hali sportowej znajdującej się w północno-zachodniej części terenu.

A co z halą widowiskową? W drugim wariancie zdecydowano się ją umiejscowić na północno-wschodniej stronie wzdłuż ulicy Potockiej. Budynek składa się z dwóch części: hali widowiskowej z trybunami na prawie 1 tys. osób zaprojektowanej do rozgrywek piłki ręcznej, piłki halowej, siatkówki i koszykówki oraz hali tenisowej. W podziemiach budynku zaprojektowano parking podziemny na 229 miejsc. Z kolei tor łuczniczy miałby znaleźć się między halą widowiskową a głównym stadionem. Dla łuczników w budynku, w którym mieści się hala zaprojektowano zaplecze szatniowo sanitarne.

Zachowanie dziedzictwa powojennego modernizmu

Wartość umowy jaką podpisano z firmą Chapman Taylor International Services opiewa na 130 tys. zł. Cała koncepcja ma jednak uwzględniać elementy konserwatorskie, ponieważ obiekt z początku lat 50. został wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Stadion, jak i sąsiednie budynki są dziedzictwem powojennego modernizmu. Autorem projektu jest architekt Stanisław Barylski.

Wyróżnikiem obiektu są balustrady i siedziska wykonane z prefabrykowanych elementów betonowych oraz wielkopowierzchniowe przeszklenia z pustaków szklanych – luksferów, a także żelbetonowe balustrady z detalami.

Charakterystycznym elementem stadionu jest samo zadaszenie trybun i lastriko widoczne na posadzkach.

Na podstawie opracowanej koncepcji i konsultacji społecznych zostanie przygotowana dokumentacja projektowa, na którą dzielnica otrzymała ponad 260 tys. zł.

W kolejnym etapie rozpoczną się prace polegające na modernizacji stadionu, trybun, szatni, pomieszczeń technicznych. Środki na te prace zarezerwowano w budżecie dzielnicy na 2022 i 2023 rok i łącznie mają pochłonąć 1,9 mln zł.


koncepcja-1-osir

koncepcja-1-osir

koncepcja-2

koncepcja-2

koncepcja1-2

koncepcja1-2

koncepcja-2-1

koncepcja-2-1

koncepcja-2-2

koncepcja-2-2

koncepcja-2-3

koncepcja-2-3

osir-koncepcja-1

osir-koncepcja-1

osir-koncepcja-2

osir-koncepcja-2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h