Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 10:39

Warszawska Szkoła Filmowa na Żoliborzu zgarnia szereg nagród na festiwalu filmowym w Gdyni

Sześć z siedmiu nagród w Konkursie Filmów Krótkometrażowych otrzymały produkcje Warszawskiej Szkoły Filmowej podczas Młodej Gali 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

W Konkursie Filmów Krótkometrażowych większość laurów zdobyły osoby uczące się w Warszawskiej Szkole Filmowej na Żoliborzu. Kluczową nagrodę, czyli Grand Prix zdobyła Alicja Sokół za film „Mój brat rybak”. To opowieść o dwóch braciach żyjących w małej wiosce rybackiej. Mężczyźni całkowicie różnią się od siebie. Starszy z braci postanawia poświęcić się pracy, młodszy zaś pokłada nadzieje w audycji konkursowej emitowanej w radiu, która może zmienić jego życie na lepsze. Nadchodzi jednak moment, kiedy bracia muszą wspólnie przejąć obowiązki w porcie rybackim po swoim ojcu, który zniknął.

– Reżyserka wykazała się bardzo dużą wrażliwością, nieoczywistym punktem widzenia i jakąś czułością; pewnym interesującym spojrzeniem na świat – stwierdziła przewodnicząca jury konkursowego Małgorzata Szumowska.

Kadr z filmu "Mój brat rybak". źródło: materiały prasowe Festiwali Polskich Filmów Fabularnych

Premiera z nagrodami

Produkcja Alicji Sokół swoją premierę miała właśnie podczas festiwalu w Gdyni. – Miałam przyjemność obejrzeć nasz film pierwszy raz na dużym ekranie tutaj – wyznała Alicja – Bardzo dotknęły mnie nasze napisy końcowe, dlatego, że połowa tych osób to jest moja rodzina, znajomi z naszego miasta. Bardzo dziękuję wszystkim za to, że nam pomogliście – mówiła ze sceny odbierając nagrodę Alicja Sokół.

To nie jedyna nagroda jaką zdobył film w czasie festiwali w Gdyni. Kajetan Falkowski, operator został uhonorowany Nagrodą firmy heliograf dla autora Najlepszych Zdjęć. To już drugi raz z rzędu, kiedy student WSF zostaje wyróżniony. W zeszłym roku Kajetan został jej laureatem za zdjęcia do filmu „Sukienka”. – Chciałem podziękować za zaproszenie do projektu Alicji Sokół i wszystkim, którzy przyłożyli swoją rękę i swoich "pięć groszy" do niego – powiedział przy odbieraniu nagrody Kajetan.

Historia odkrywającego swoją seksualność chłopca kolejny raz doceniona

Nagrodę Specjalną z kolei zdobył Bartosz Brzeziński za film "Skowyt". To już drugi festiwal, na którym doceniono historię odkrywającego swoją seksualność Kuby. Czarno-biały film ma już na koncie Nagrodę Publiczności 40. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film. – Zrobiliśmy ten film, żeby pokazać, jaki skutek mogą mieć słowa cyniczne, piętnujące, wypowiadane przez rządzących, wycelowane w ludzi, którzy chcą tylko kochać – mówił nagrodzony reżyser.

Film o biseksualnej matce i żonie, która po latach spotyka dawną miłość z trzema nagrodami

Za film „Szczeliny” Magdalena Gajewska otrzymała nagrodę miesięcznika „Zwierciadło” Mocne Wejście oraz nagrodę firmy Dr Irena Eris za najpiękniej opowiedzianą historię. „Szczeliny” to historia biseksualnej kobiety, która staje przed wyborem – zostać z mężem czy rozpocząć na nowo życie ze swoją dawną miłością, Anną. Twórczyni "Szczelin" w pierwszej kolejności podziękowała za wsparcie swojej rodzinie – rodzicom i braciom: "Nic o mnie bez was" – podkreśliła Magdalena. Reżyserka podziękowała również Warszawskiej Szkole Filmowej, jej kadrze i pracownikom, a także ekipie filmu, którą reprezentowała tego wieczoru.

– Bardzo się cieszę, że dostaję tę nagrodę od kobiet, bo od tego się wszystko zaczęło – przyznała Magdalena, odbierając nagrodę miesięcznika "Zwierciadło" – Od mojego wieloletniego myślenia o kobietach, o ich rolach społecznych o ich zewnętrznych ograniczeniach.

Odtwórczynie głównych ról w filmie "Szczeliny" – Jaśmina Polak i Justyna Wasilewska – otrzymały wspólne wyróżnienie za swoje poruszające role. – Jest to wyróżnienie za wspaniały duet, który stworzyły na ekranie, pełen wrażliwości. Duet aktorek o ogromnej charyzmie i talencie – stwierdziła przewodnicząca jury.

fot. Anna Bobrowska


1024-768

1024-768


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

słabe opady śniegu

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h