Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:08

Strefa Tempo 30 na żoliborskich ulicach?

Czy żoliborzanie pamiętają o ograniczeniach prędkości? Na wszelki wypadek radny przypomina

Łukasz Porębski, radny dzielnicy Żoliborz, przygotował zestawienie ulic z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Nie jest to jednak żadna nowość, ograniczenia te obowiązują już od wielu lat.

- Zestawiłem wszystkie ulice w naszej dzielnicy z takim ograniczeniem. Dane otrzymałem od Urzędu Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy oraz Zarządu Dróg Miejskich – pisał na Facebooku radny dzielnicy Żoliborz Łukasz Porębski i zauważa: - Być może niektórzy będą mocno zdziwieni, ale te ograniczenia obowiązują już teraz. I to nie od wczoraj, ale od wielu lat. Większość Żoliborza została w ten sposób objęta strefowym ograniczeniem prędkości – stwierdzał Porębski. - I bardzo dobrze! – dodawał radny.

Tempo 30 na Żoliborzu?

Objęcie większości żoliborskich ulic ograniczeniem prędkości do 30 km/h postulowali również przedstawiciele władz miejskich. Jak podawaliśmy w czerwcu na łamach portalu Gazetazoliborza.pl: „Na temat wprowadzenia strefy tempo 30 w Warszawie wypowiedział się w przeszłości, krótko przed przebudową ulicy Rydygiera, Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. Zapowiedział on wprowadzanie strefy tempo 30 na drogach lokalnych i osiedlowych. Jak wówczas zapowiedział, docelowo ograniczenie prędkości do 30 km/h ma obowiązywać na każdym osiedlu i obejmować nawet 2/3 dróg”.

Przeczytaj również: [MATERIAŁ PARTNERA] Lady Gaga świętuje wydanie albumu Love for Sale ekskluzywnym jazzowym występem online, zorganizowanym dla fanów przez Westfield

Liczba wypadków spada

Choć liczba wypadków drogowych w Polsce z roku na rok maleje, to nadal jest zatrważająca. - W 2020 roku do Policji zgłoszono 23 540 wypadków drogowych mających miejsce na drogach publicznych, w strefach zamieszkania lub strefach ruchu – podaje Komenda Główna Policji w raporcie Wypadki drogowe w Polsce w 2020 roku. Niemal 2,5 tys. osób w wyniku tych zdarzeń poniosło śmierć.

Wykaz ulic na Żoliborzu z obowiązującym ograniczeniem prędkości do 30km/h

Według radnego ograniczenie prędkości do 30 km/h godzinę na żoliborskich drogach ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, a przy okazji doprowadzić do zwiększenia czystości powietrza i ograniczenia hałasu: - Ograniczenie do 30 km/h to mniejszy unos wtórny (tzn. mniejszy smog), to ciszej, to płynniejsza jazda samochodów, a więc mniej hamowania, przyspieszania (znów hałas i smog) – pisał radny i podkreślał: - Co jednak najważniejsze, to bezpieczniejsze ulice dla każdego. Wprowadzenie ograniczenia do 30 km/h na ulicach lub całych strefach, powinno być podstawą wizji zero czyli strategii ograniczającej liczbę wypadków z udziałem pieszych do ZERA! A tej w Warszawie ciągle nie widać.

Przeczytaj również: Na Żoliborzu jeżdżą brawurowo i po chodniku. „Mieszkam na Krasińskiego i codziennie przemierzam te »chodniki grozy«”

Źródło: Facebook/Łukasz Porębski - Radny Dzielnicy Żoliborz

Tablice z ograniczeniami prędkości to za mało?

W skuteczność ograniczeń prędkości powątpiewają jednak mieszkańcy. Według jednej z żoliborzanek, nie limity prędkości a fizyczne przeszkody powinny spowalniać zbyt szybkich kierowców: - Mieszkam na jednej z tych ulic, mikro i w dodatku ślepej. Sąsiedzi na 30 metrach rozwijają prędkości ponaddźwiękowe, pomimo dzieci, kotów i psów wyskakujących z różnych zakamarków. Dopóki nie będzie wysokich „śpiących policjantów” nic się nie zmieni – twierdzi pani Agnieszka.

Radny rozpościera wizję

Od pewnego czasu w Warszawie trwa dyskusja nad objęciem części miasta strefą Tempo 30. Miałoby to zwiększyć bezpieczeństwo na stołecznych drogach, zmniejszyć emisję spalin i hałasu oraz upłynnić ruch. - Warto przypomnieć, że przy prędkości 50 km/h ryzyko śmierci podczas ewentualnej kolizji wynosi aż 50%. Dlatego w wielu miastach w Europie wprowadza się ograniczenia nie tylko dla wybranych ulic, ale dla stref, a nawet całych miast – pisał w maju 2021 roku w interpelacji dotyczącej ograniczenia prędkości do 30 km/h na ul. Rydygiera radny Porębski.

Tydzień temu na Facebooku radny postawił z kolei tezę: - To ograniczenie [do 30 km/h, przyp. red.] powinno obowiązywać i być przestrzegane wszędzie na Żoliborzu oprócz tras głównych, na których ograniczenie do 50 km/h powinno być restrykcyjne przestrzegane – pisał radny i dodawał: - Niestety, na ulicach Żoliborza Południowego i Artystycznego ograniczenie do 30 km nie obowiązuje.

Przeczytaj również: Weekend na Żoliborzu i Bielanach: 6. Bieg Dzika, spacer historyczny i kino plenerowe


strefa-ograniczenia-do-30

strefa-ograniczenia-do-30


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.