Zarząd Dróg Miejskich szykuje się do remontu fragmentu ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż ulicy Broniewskiego. Drogowcy zapowiadają wymianę nawierzchni oraz zmianę jej przebiegu.
Zapowiadane przez Zarząd Dróg Miejskich prace obejmą odcinek drogi rowerowej wzdłuż ulicy Broniewskiego od skrzyżowania z ulicą Elbląską i Włościańską do zbiegu z ulicą Krasińskiego.
Obecnie nawierzchnia ścieżki wykonana jest z przestarzałej już kostki betonowej. Tego typu rozwiązania popularne były w latach 90-tych i na początku XXI wieku. Dziś niewygodne nawierzchnie sukcesywnie zastępowane są asfaltem. To wynik rozporządzenia jeszcze poprzedniego prezydenta Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, wedle którego ścieżki rowerowe mają mieć nawierzchnię asfaltową.
Przeczytaj również: Nowa droga dla rowerów powstanie wzdłuż ul. Wólczyńskiej i Marymonckiej. W piątek ruszyły prace na pierwszym odcinku
Ścieżka z nową nawierzchnią i bez zawijasów
Wymianę betonowej kostki na asfalt ZDM może zrealizować głównie dzięki zwycięskim projektom z budżetu obywatelskiego. W zeszłym roku w ten sposób wyremontowano drogi dla rowerów m.in. na Ursynowie, Mokotowie, Bemowie czy Bielanach.
W tym roku również dzięki budżetowi obywatelskiemu wyremontowane zostaną ścieżki rowerowe w kilku dzielnicach. ZDM ogłosił przetarg na remont chodników i dróg dla rowerów w pięciu lokalizacjach w mieście. Prace będą realizowane a Mokotowie, Ochocie, Pradze-Północ i Żoliborzu.
Na Żoliborzu przygotowanie pod remont rozpoczęto od usuwania fundamentów, do których przytwierdzone były słupy odprowadzające napowietrzną linię energetyczną od pobliskiej stacji elektroenergetycznej.
W ramach prac zmieniony zostanie również przebieg ścieżki. Obecnie ciąg rowerowy ma kilka zakrętów. To dlatego, że w chwili, gdy ją budowano, konieczne było jej wytyczenie w taki sposób by omijała słupy linii energetycznej. Po remoncie ścieżka będzie przebiegać w linii prostej.
Ponadto wyremontowany zostanie również fragment chodnika na przystanku autobusowym „Sady Żoliborskie 02”.
Przeczytaj również: „Jaśniej na Broniewskiego.” Czy to początek zmian w niezagospodarowanym pasie rezerwy na Zatrasiu?
Przybywa rowerzystów i potrzeb
W całej Warszawie obecnie jest niemal 700 km dróg rowerowych. Warszawska sieć dróg dla rowerów należy do najdłuższych w Polsce. – Składa się na nią 500,14 km dróg dla rowerów, 84,92 km dróg dla rowerów i pieszych, 44,14 km pasów rowerowych, 3,8 km kontrapasów oraz 47,31 ulic z kontraruchem – czytam w Warszawskim Raporcie Rowerowym.
Oprócz tego, że z roku na rok powiększa się sieć tras rowerowych, to w stolicy rośnie również ruch rowerowy. Rok do roku w Warszawie przybywa około 20 proc. rowerzystów. Rodzi to nowe potrzeby. Ścieżek wciąż brakuje na ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Inwalidów do wiaduktu przy Dworcu Gdańskim. Zarząd Dróg Miejski wciąż czeka na środki, które mogłyby zapewnić realizację wygodnego dla rowerzystów połączenia Żoliborza w kierunku Placu Bankowego.
Przeczytaj również: Ścieżki rowerowe na Bielanach i Żoliborzu. Jakie inwestycje w 2021 roku?
Napisz komentarz
Komentarze