Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:13

Płatne parkowanie na Żoliborzu. Dziś radni po raz kolejny zagłosują w tej sprawie

To drugie podejście stołecznych radnych do objęcia strefą płatnego parkowania Żoliborza po tym jak pierwotną uchwałę unieważnił wojewoda mazowiecki. A co z abonamentami obszarowymi?

Podczas dzisiejszej sesji rady miasta radni pochylą się nad uchwałą w sprawie objęcia Żoliborza i Ochoty strefą płatnego parkowania. W uchwale nie ma elementów, które nie spodobały się wojewodzie mazowieckiemu, Konstantemu Radziwiłłowi. W ostatnie chwili zakwestionował on całą uchwałę ze względu na m.in. nowy abonament obszarowy dla mieszkańców strefy, którzy mieli za niego zapłacić 600 zł rocznie i to, że granice jego obowiązywania miał ustalać Zarząd Dróg Miejskich.

Według wojewody zaproponowane przez ZDM rozwiązanie narusza konstytucję, ponieważ część mieszkańców nie miałaby wówczas gwarancji równego traktowania. - Nie zgadzamy się z tą argumentacją, ale dochodzenie racji w sądzie trwałoby zbyt długo i skazywało mieszkańców Żoliborza na długie miesiące lub lata oczekiwania. Dlatego zapadła decyzja by wprowadzić zmiany ponownie, w sposób który nie powinien już budzić żadnych wątpliwości wojewody – podkreśla Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Przeczytaj również: Co ze strefą płatnego parkowania na Żoliborzu? Ratusz ma dwa rozwiązania

Strefa płatnego parkowania później niż planowano

Plany wprowadzenia SPPN na Żoliborz poprzedzały przeprowadzone jesienią zeszłego roku konsultacje społeczne, z których wynika, że mieszkańcy oczekują wprowadzenia strefy płatnego parkowania. Te w ocenie wojewody powinny być przeprowadzone dla wszystkich warszawiaków i warszawianek, a także dotyczyć samej uchwały, którą w kwietniu podjęli stołeczni radni.

Pierwotnie strefa płatnego parkowania na Żoliborzu miała zacząć funkcjonować 6 września. Już dziś wiadomo, że tak się nie stanie. - Jeżeli uchwała o rozszerzeniu SPPN na Żoliborz zostanie przyjęta w głosowaniu i nie zostanie uchylona przez wojewodę, strefa ma zacząć działać 15 listopada – informuje rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Wedle nowych propozycji mieszkańcy będą mieli do dyspozycji jeden rodzaj abonamentu kosztujący 30 zł rocznie i umożliwiający parkowanie w rejonie do 8 parkomatów.

Co z abonamentem obszarowym i możliwością parkowania w strefach dla mieszkańców?

Na Żoliborzu zakwestionowany abonament obszarowy miał umożliwiać m.in. parkowanie na wąskich uliczkach, gdzie wyznaczenie pełnowymiarowych miejsc parkingowych nie jest możliwe. Czy ZDM przygotowuje inne rozwiązanie umożlwiające mieszkańcom Żoliborza postój na tego typu uliczkach? Jak informują drogowcy ten problem trzeba będzie rozwiązać przed wprowadzeniem SPPN na Żoliborz. - Na dziś nie umiem powiedzieć czy i kiedy wprowadzony zostanie abonament obszarowy, skoro decyzja ta w dużej mierze zależy od zgody wojewody – dodaje Mikołaj Pieńkos.

Przeczytaj również: Żoliborz w tym roku nie zostanie objęty strefą płatnego parkowania

Obecnie zatwierdzana jest również organizacja ruchu, która będzie obowiązywała po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania na Żoliborzu. Podczas przeprowadzonych konsultacji przedstawiano i konsultowano pewne rozwiązania, wedle których wiele żoliborskich uliczek miało stać się jednokierunkowymi drogami po to, aby wygospodarować jak najwięcej miejsc parkingowych.

Żoliborz potrzebuje strefy płatnego parkowania

Według urzędników narzędzie, jakim jest wprowadzenie opłat za parkowanie, pozwala na ochronę miejsc parkingowych dla mieszkańców dzielnic, w których funkcjonuje strefa, a którzy korzystają z abonamentów mieszkańca. Jak czytamy w projekcie uchwały, „w przypadku Żoliborza zaobserwowano dwa negatywne zjawiska transportowe. Pierwsze to efekt zaniechania wprowadzenia SPPN wraz z oddaniem do użytku żoliborskiego odcinka I linii metra. Drugie to intensywna rozbudowa powierzchni biurowych, w szczególności na postindustrialnych terenach dzielnicy. Obydwa zaobserwowane zjawiska negatywnie wpływają na komfort i bezpieczeństwo poruszania się po Żoliborzu.”

Przeczytaj również: Strefa płatnego parkowania na Żoliborzu: Walka o więcej miejsc parkingowych


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.