Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:46

Piesi tuż obok ruchliwej jezdni. Czy mogą czuć się bezpiecznie idąc Powązkowską?

Znajdująca się dziś między budynkami mieszkalnymi ulica Powązkowska to jedna z dróg o szczególnym charakterze. Jest łącznikiem dla ważnych arterii, ale też ulicą znajdującą się pośród bloków mieszkalnych, gdzie przybywa nie tylko kierowców, ale i pieszych, których bezpieczeństwo pozostawia wiele do życzenia, na co zwracają od lat mieszkańcy jaki i dzielnicowi radni.

Ulica Powązkowska jest dziś ulicą łączącą trasę AK z centrum Warszawy. Znaczenie komunikacyjne Powązkowska zyskała również po zakończonej przebudowie ulicy Rydygiera, a także wybudowanym przez dewelopera odcinku łączącym stary fragment ulicy Rydygiera z Powązkowską. W ten sposób kierowcy zyskali atrakcyjny skrót z Woli do Wisłostrady. Ulica Powązkowska jest drogą powiatową klasy G. Oznacza to, że ma szczególny charakter. Ulice oznaczone w ten sposób służą jako istotne arterie łączące poszczególne części miasta, będące podstawowymi drogami w mieście.

Dyskusja na temat bezpieczeństwa na ulicy Powązkowskiej toczy się od lat. Wokół wyrosły rzędy bloków mieszkalnych, a na horyzoncie są nowe inwestycje, w tym jedna na ponad 400 mieszkańców. Planowana inwestycja jest jednak jedynie koncepcją, która może powstać w trybie lex deweloper o czym pisaliśmy w tekście „Lex Deweloper na Żoliborzu. Sąd pozwala na budowę przy ul. Gdańskiej. Na horyzoncie kolejne wnioski w sprawie dwóch lokalizacji”.

Aż 90 proc. kierowców przekracza prędkość na Powązkowskiej

Powstające wokół osiedla sprawiają, że wokół ulicy Powązkowskiej widocznych jest coraz więcej pieszych, zaś sama infrastruktura wokół o czym niejednokrotnie przypominali radni nie sprawia wrażenia by niechronieni uczestnicy ruchu drogowego mogli czuć się bezpiecznie. Na ulicy Powązkowskiej odbyły się wizje lokalne, składano petycje m.in. o poszerzenie fragmentu chodnika, a także projekty składane w ramach budżetu obywatelskiego.

Czytaj też: „Chudniemy od samego patrzenia.” Wąskie gardło dla pieszych przy ruchliwej Powązkowskiej

W przeszłości odbyła się nawet wizja lokalna podczas dzielnicowej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa. Wówczas obecni przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu oraz Zarządu Dróg Miejskich dowiedzieli się o obawach mieszkańców Żoliborza Artystycznego w kwestii bezpieczeństwa pieszych. Sam Zarząd Dróg Miejskich w 2018 roku wykonywał pomiary prędkości wedle których  większość kierowców jadących w kierunku skrzyżowania z ulicą Krasińskiego, czyli aż 90 proc. przekroczyło dopuszczalną prędkość, czyli 50 km/h. Uśredniony wynik pomiarów prędkości wszystkich kierowców wynosi niemal 65 km/h na godzinę, z kolei najszybsza zarejestrowana prędkość wynosi 104 km/h.

Czytaj też: Mieszkańcy chcą zmian na Powązkowskiej. Długa i szeroka prosta zachęca do szybkiej jazdy

Pomysł by przebudować chodnik

O konieczności poprawy bezpieczeństwa na ulicy Powązkowskiej przypomniał tym razem radny dzielnicy Łukasz Porębski (MJN). Wcześniej o poprawę bezpieczeństwa apelował Piotr Wertenstein-Żuławski (PO) przewodniczący Rady Dzielnicy.

W złożonej interpelacji czytamy „Po wschodniej stronie ulicy znajduje się chodnik bezpośrednio przylegający do jezdni. Chodnik, po którym obecnie porusza się wielu mieszkańców, np. z osiedli położonych pod adresem Krasińskiego 67, przylega do ulicy, gdzie bez łamane jest ograniczenie prędkości do 50 km/h. Pomiędzy chodnikiem, a jezdnią nie ma żadnego wygrodzenia, barierek lub innej ochrony, która ochroniłaby pieszych przed ewentualnymi wypadkami. Chodnik nie jest wyniesiony ponad poziom jezdni. Nie ma też wysokiego krawężnika.”

Apelując o przebudowę chodnika wzdłuż ulicy Powązkowskiej radny podkreśla, że dalsza zabudowa tego rejonu spowoduje większe natężenie ruchu a co za tym idzie z ulic Powązkowskiej będzie korzystać więcej kierowców i pieszych.  

Miasto ma za mało pieniędzy i sugeruje projekt w ramach budżetu obywatelskiego

W odpowiedzi czytamy, że postulat radnego dzielnicy został uwzględniony na liście planowanych zadań. Inwestycja wymaga przygotowania projektu oraz co ważne i kluczowe, środków na realizację prac, a tych w stosunku do potrzeb jest nieproporcjonalnie mało.

Czytaj też: Przedłużenie Rydygiera do Powązkowskiej otwarte

„Ustalając kolejność realizacji zadań, priorytetowo traktujemy projekty wpływające na poprawę bezpieczeństwa drogowego, w tym wynikające z prowadzonego na zlecenie ZDM audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych. Jako że potrzeby w tym zakresie są znacznie większe od otrzymywanych środków finansowych, w każdym roku realizowanych jest tyle zadań, na ile wystarczy przyznanych środków” – czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego dyrektora Zarządu Dróg Miejskich Łukasza Puchalskiego. Ponadto ZDM zaznacza, że mieszkańcy mogą zgłaszać zadania do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego, których realizacja odbywa się priorytetowo.  


powazkowska-2

powazkowska-2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.