Wyznaczone miejsca parkingowe w strefie płatnego parkowania należy teraz oznaczyć znakami pionowymi i poziomymi. To nieodłączny element wprowadzenia strefy płatnego parkowania.
Wykonawca, który podejmie się prac wykona oznakowanie pionowe i poziome na potrzeby uporządkowania parkowania w dzielnicy. Pod koniec miesiąca, a konkretnie 27 maja dowiemy się ile i jakie firmy zgłosiły chęć wykonania oznakowania miejsc parkingowych.
Przypomnijmy, w połowie kwietnia miejscy radni opowiedzieli się za objęciem Żoliborza i Ochoty strefą płatnego parkowania. Łącznie to ponad 14 tys. miejsc postojowych. Jeśli cały proces będzie przebiegał zgodnie z założeniami opłaty za postój na Żoliborza będą obowiązywały od 6 września. Wówczas cała strefa będzie liczyła 52 tys. miejsc parkingowych.
Jak podkreśla stołeczny ratusz, rozszerzanie SPPN w Warszawie o kolejne dzielnice ma być formą ograniczania napływu pojazdów spoza granic miasta, tak by każdy kto musi zaparkować swój samochód, mógł to zrobić. Według urzędników narzędzie, jakim jest wprowadzenie opłat za parkowanie, pozwala też na ochronę miejsc parkingowych dla mieszkańców dzielnic, w których funkcjonuje strefa, a którzy korzystają z abonamentów mieszkańca.
Ustawianie i malowanie znaków jeszcze przed wakacjami
W Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego postój jest możliwy jedynie na precyzyjnie wyznaczonych miejscach. Oznacza to konieczność kompleksowego przeglądu oznakowania na wszystkich żoliborskich ulicach i odświeżenie wytartego i namalowanie nowego oznakowania poziomego, a także wyznaczenie niebieskich kopert dla osób niepełnosprawnych. Zaktualizowane zostaną również pionowe znaki drogowe, a także organizacja ruchu.
Po konsultacjach społecznych, które odbyły się jesienią tego roku opracowano szczegółową organizację ruchu, którą ostatecznie zatwierdza Biuro Polityki Mobilności i Transportu.
Prace w terenie polegające na wprowadzeniu oznakowania w całej dzielnicy mają rozpocząć się jeszcze przed wakacjami. Drogowcy oszacowali, że na samym Żoliborzu do pomalowania farbą będzie niemal 27 m kw. powierzchni.
Nowy abonament dla mieszkańców
Ze względu na charakterystykę żoliborskich uliczek zwłaszcza w historycznej części Żoliborza, wyznaczenie miejsc postojowych może okazać się niemożliwe. Zarząd Dróg Miejskich zaproponował stworzenie przestrzeni, na której parkować będą mogli jedynie posiadacze abonamentu obszarowego. To nowa forma abonamentu, która ma kosztować 600 zł rocznie. Nowy abonament będzie uprawniał do bezpłatnego postoju na dużo większym obszarze, obejmującym całe osiedle lub znaczną część dzielnicy. Według zapowiedzi takie obszary mają obejmować nawet kilkadziesiąt ulic i od kilkuset do 1,5 tysiąca miejsc postojowych.
Tańszą opcją pozostaje wciąż abonament rejonowy, który będzie kosztował 30 zł rocznie. Posiadacz takiego abonamentu może parkować w zasięgu 8 parkomatów (może być ich mniej) w promieniu 150 metrów od miejsca zameldowania mieszkańca w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Wybór parkomatów z tego rejonu przysługuje mieszkańcowi SPPN. Postój pojazdu może mieć miejsce w odległości nie większej niż 100 metrów od parkomatów objętych abonamentem, w okresie jego ważności.
Napisz komentarz
Komentarze