Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:54

Rejonizacja szkoły przy ulicy Anny German i zmiany w rejonizacji szkół podstawowych nr 92 i 68 z Żoliborza

Nowa szkoła przy ulicy Anny German stanie się placówką obwodową dla mieszkańców Żoliborza Artystycznego i Południowego, z wyjątkiem części mieszkańców ulicy Rydygiera.

Uruchomienie nowej szkoły przy ulicy Anny German jest niezwykle wyczekiwane przez mieszkańców Żoliborza. To największa inwestycja oświatowa w dzielnicy od lat i jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, którzy zamieszkali na nowych osiedlach wybudowanych w poprzemysłowej część Żoliborza.

Apel mieszkańców z ulicy Rydygiera

Już dziś wiadomo, że nowa placówka przy ulicy Anny German nie będzie szkołą rejonową dla wszystkich dzieci z Żoliborza Południowego. Pierwsze nieoficjalne sygnały na ten temat pojawiły się w marcu tego roku. Do mieszkańców dotarły informacje o tym, że część mieszkańców ulicy Rydygiera mieszkających po nieparzystej stronie ulicy na odcinku przebiegającym przez Żoliborz Południowy nie zostanie objęta obwodem nowej szkoły. W odpowiedzi na te informacje mieszkańcy stworzyli petycję zaadresowaną do Pani Renaty Kozłowskiej, zastępczyni burmistrza Żoliborza. Autorzy petycji apelują „o objęcie obwodem nowej szkoły adresów Rydygiera od 11 do 19 oraz Przasnyska 2.”

„Wielu z nas, jako pierwszych mieszkańców Żoliborza Południowego, latami lobbowało i apelowało o powstanie tej szkoły, to również dzięki nam, naszemu uporowi i wytrwałości, a także naszym głosom w wyborach lokalnych, w budżecie miasta znalazły się pieniądze na jej zbudowanie.” – czytamy w opublikowanej petycji, którą podpisało niemal 300 osób.

Mieszkańcy tłumaczą, że do powstającej placówki mają bliżej niż do pozostałych dwóch szkół, czyli Szkoły Podstawowej nr 92, która znajduje się na Zatrasiu i Szkoły Podstawowej nr 68 przy ul. Or-Ota.

Zobacz też: Dzielnica powołuje przedszkole i szkołę podstawową przy ul. Anny German

Dzieci z Żoliborza Południowego obecnie uczy się w SP 92 i SP 68

W placówce na Zatrasiu uczą się dzieci z Żoliborza Artystycznego, części Żoliborza Południowego, czyli obszaru pomiędzy ulicą Powązkowską, Anny German a torami kolejowymi oraz Zatrasia. Z kolei Szkoła Podstawowa nr 68 jest szkołą obwodową dla dzieci mieszkających na Żoliborzu Południowym pomiędzy ulicą Anny German, Krasińskiego i Broniewskiego, a także tzw. Serka Żoliborskiego i części Starego Żoliborza między ulicą Broniewskiego, a Felińskiego i aleją Wojska Polskiego a torami. Dziś wiadomo, że w wyniku zmian w rejonizacji część uczniów z ulicy Rydygiera pozostanie w placówce przy Or-Ota.

O nowym podziale obwodowym będą dyskutować radni dzielnicy podczas poniedziałkowej Komisji Edukacji i Sportu, która rozpocznie się o godzinie 18.00 w trybie zdalnym. w komisji udział może wziąć każdy zainteresowany mieszkaniec.

"Osoby pragnące uczestniczyć w posiedzeniu proszone są o zgłoszenie na adres mailowy:  [email protected] do dnia poprzedzającego komisję" - informuje UD Żoliborz na swojej stronie internetowej.

Jak będą wyglądały nowe obwody ?

Zakończenie prac przy budowie nowej placówki zapowiadane jest na koniec sierpnia. Jednak nie oznacza to pierwszego dzwonka dla uczniów we wrześniu tego roku.

Zanim uczniowie i przedszkolaki skorzystają z nowej placówki, niezbędne są odbiory i wyposażenie, które zajmą kilka tygodni. Jak zapowiadają władze dzielnicy, najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest uruchomienie w pierwszej kolejności przedszkola oraz klas 1-3. Dzieci jednak rozpoczną naukę w nowym budynku w trakcie roku szkolnego. „Możliwe, że będzie to nawet w grudniu 2021 roku” – informował przed weekendem majowym żoliborski urząd.

Zobacz też :[Wideo]Debata Samorządowa: Nie wszystkie dzieci z Żoliborza Południowego pomieszczą się w szkole przy ul. Anny German

Jak udało nam się ustalić nowa szkoła przy ulicy Anny German będzie placówką obwodową dla dzieci z całego Żoliborza Artystycznego i Południowego z wyjątkiem ulicy Rydygiera z numerami 11, 11a oraz 13, 13a i 13b . W związku ze zmianami w rejonizacji zmniejsza się również zasięg obwodu SP 92 o Żoliborz Południowy i SP 68 o część ulicy Rydygiera. Szkoła przy ul. Or-Ota dodatkowo obejmie nieparzysty fragment ulicy Mickiewicza na odcinku od południowej granicy Żoliborza do placu Inwalidów.

Ponadto rodzice dzieci z klas pierwszych, które będą w obwodzie placówki edukacyjnej przy ulicy Anny German, będą mogli podjąć decyzję w trakcie roku szkolnego w sprawie przeniesienia dziecka z dotychczasowej do nowej szkoły.

Cały kompleks szkolny ma pełnić również funkcję lokalnego centrum

Nowe przedszkole będzie oznaczone nr 466 a SP nr 396. W nowej placówce uczniowie będą mieli do dyspozycji 33 sale lekcyjne. Część z nich będą pełniły funkcje pracowni informatycznych, meteorologicznych czy astronomicznych. Dodatkowo wewnątrz znajdą się dwie sale gimnastyczne, hala sportowa, stołówka a nawet siłowania. Na terenie szkoły powoli nabiera kształtów boisko szkolne z bieżnią i murawą. Nie zabraknie również miejsc parkingowych, które znajdą się w garażu podziemnym.

Zobacz też: Uczniowie na pierwszy dzwonek w szkole przy ulicy Anny German mogą jeszcze długo poczekać

W nowej placówce będzie uczyło się prawie 800 uczniów z 31 klas, a także 150 przedszkolaków.  Cały kompleks został tak pomyślany, aby jednocześnie pełnić także funkcję lokalnego centrum kultury. Dwupoziomowa biblioteka po godzinach pracy szkoły będzie dostępna dla mieszkańców, a zaplanowana na pierwszym poziomie 230 m aula, może być wykorzystywana do spotkań i innych eventów kulturalnych. Całe zewnętrzne zaplecze sportowe wraz z siłownią plenerową udostępniane będzie mieszkańcom w ramach miejskiego programu otwartych boisk szkolnych.


tabelka-anny-german

tabelka-anny-german

tabelka-anny-german-1

tabelka-anny-german-1

anny-german

anny-german

anny-german-8

anny-german-8

obwody

obwody

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ