Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 12:28

Trajkoczące silniki i duże zanieczyszczenie światłem zmorą mieszkańców. Nie pomagają nawet interwencje policji

Ekipy filmowe są zmorą mieszkańców stolicy. Na Żoliborzu kwestia uciążliwości związanych z realizowaniem zdjęć filmowych była dyskutowana już w 2018 roku. Wówczas zwracano uwagę na zastawione całymi dniami jezdnie i chodniki, a także miejsca, które na co dzień służą mieszkańcom do parkowania.

Dla filmowców Żoliborz jest atrakcyjny ze względu na charakter kameralnych uliczek Żoliborza Dziennikarskiego czy Oficerskiego. Zajęcie pasa drogowego przez filmowców wymaga zezwolenia zarządcy drogi. Od razu pada pytanie czy włodarze muszą pozwalać na realizowanie planów zdjęciowych na terenie dzielnicy, skoro skarżą się sami mieszkańcy?

W świetle przepisów ustawy o drogach publicznych, zarządca drogi nie może odmówić Wnioskodawcy udzielenia zezwolenia na zajęcie pasa drogowego jeśli ten spełnia wszystkie warunki, a wniosek jest zgodny z prawdą. Wniosek musi zawierać m.in. projekt czasowej organizacji ruchu zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu.

Z czym wiąże się mieszkanie w sąsiedztwie częstych planów filmowych?

Kwestia uprzykrzania życia przez filmowców pojawiła się na dzielnicowej Komisji Skarg i Wniosków, podczas której jeden z mieszkańców Żoliborza opisał jak wygląda życie w miejscu, gdzie z dużą częstotliwością realizowane były zdjęcia filmowe.

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/kalina-jedrusik-ikona-wolnosci-z-zoliborza/

Na ulicy dość głośno pracują spalinowe generatory prądu. Zaparkowane pod budynkami samochody członków ekip filmowych czy ochroniarzy mają stale włączone silniki. „Odór spalin, ciągły hałas zwłaszcza w dobie pandemii, gdzie wiele osób pracuje w domu a dzieci nie chodzą do szkół potrafi być niezwykle uciążliwy” – relacjonował mieszkaniec ulicy Dymińskiej.

Dodatkowo oświetlenie planów filmowych jest tak mocne, że utrudnia mieszkańcom normalne funkcjonowanie we własnych mieszkaniach. Według relacji poszkodowanych mieszkańców, ekipy nie zadają sobie nawet trudu, by odseparować pozostałe mieszkania od światła specjalnymi ekranami. Ponadto często ochroniarze obstawiający teren są aroganccy, zaś po zakończonych zdjęciach część śmieci w postaci pozrywanych taśm, lub porozrzucanych maseczek pozostaje nieuprzątnięta.

Jak zwraca uwagę autor skargi, filmowcy często zajmują więcej miejsca niż upoważnia ich do tego otrzymane pozwolenie, a ponadto zajmują i opuszczają zajmowaną przestrzeń nie mieszcząc się w uwzględnionym w pozwoleniu przedziale czasowym.

Policja twierdziła, że pozwolenia są, a dzielnica wydała jedno

W przypadku planów filmowych realizowanych przy ulicy Dymińskiej, żoliborski urząd wydał decyzję zezwalającą na zajęcie pasa drogowego 8 i 9 grudnia 2020 roku. Jak informują urzędnicy od początku 2020 r. do 25 stycznia 2021 r. została wydana jedna decyzja zezwalająca na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej gminnej ul. Dymińskiej w celu realizacji zdjęć filmowych.

Z kolei mieszkańcy ulicy Dymińskiej wskazują na uciążliwości, które miały miejsce przez całą jesień. W reakcji na zakłócanie ciszy, włączone przez dłuższy czas silniki i brak maseczek na twarzach powiadamiana była policja, która twierdziła wówczas, że nic nie może zrobić, bo ekipa ma pozwolenia.

„Na widok radiowozu, silniki były wyłączane, a maseczki zakładane na twarz” – słyszymy.

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/debata-wideo-burmistrz-zoliborza-potwierdza-rusza-remont-ul-smialej/

Interwencje policji na Dymińskiej:

- 29 września: dwie interwencje w sprawie zakłócania porządku publicznego gdzie w obu interwencjach podczas trwania zdjęć na planie filmowym puszczane były fajerwerki.

- 7 grudnia: zakłócenia porządku publicznego, głośna muzyka z busa należącego do ekipy filmowej

- 8 grudnia: zakłócenia porządku publicznego, głośna muzyka z busa należącego do ekipy filmowej

- 8 grudnia: pojazd z włączonym silnikiem

- 21 grudnia: nieprzestrzeganie obowiązku zasłaniania twarzy przez osoby z ekipy filmowej

- 12 stycznia 2021 rok: dwie interwencje w sprawie zablokowania autami ekipy filmowej wjazdu na parking

- 13 stycznia 2021 rok: nieprzestrzegania obowiązku zasłaniania twarzy przez ekipę filmową

- 13 stycznia 2021 rok: zakłócania spokoju przez pracowników ekipy filmowej w postaci głośno szacującego generatora oraz silnego światła reflektorów

Ponadto jak informują mundurowi: „W Komisariacie Policji Warszawa Żoliborz prowadzone są czynności wyjaśniające w związku z złożonym zawiadomieniem dot. zakłócenia spokoju i spoczynku nocnego w okresie od 07. 12.2020 r. do 08.12.2020 r. poprzez pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem.”

Z tytułu zajęcia pasa drogowego ulicy Dymińskiej naliczono opłatę w wysokości 640,00 zł.

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/postawili-na-kiszonki-bo-sa-zdrowe-zoliborz-doczekal-sie-zakwasowni/

dymińska

dymińska


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.