Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:04

Seria wypadków na Sokratesa

Na ulicy Sokratesa na Bielanach potrącona została 59-latka. To kolejne groźne zdarzenie w tej okolicy. W samej Warszawie w zeszłym roku kierowcy znacznie przyspieszyli. W niechlubnej czołówce badań ZDM znalazła się bielańska ulica Wóycickiego.

W środę 3 lutego między godziną 16 a 17 potrącona została 59-latka. Kobieta została zabrana do szpitala. To kolejny w tym rejonie groźny wypadek z udziałem pieszego. Kilka dni wcześniej, we wtorek 26 stycznia na skrzyżowaniu Sokratesa i Kaliszówki na przejściu dla pieszych w środku dnia potrącono kobietę.

– Informację o potrąceniu pieszej przez samochód marki Citroen otrzymaliśmy o godzinie 16.55. Potrącona, kobieta w wieku 59 lat, została zabrana do szpitala. Kierujący citroenem był trzeźwy – poinformował w portalu tvn24.pl Rafał Rutkowski z Komendy Stołecznej Policji.

Do najgłośniejszej tragedii doszło jednak w październiku 2019 roku, kiedy w okolicach skrzyżowania Sokratesa i Petofiego na oczach żony i dziecka zginął 33-letni mężczyzna. Sprawca przekroczył wtedy dopuszczalną prędkość ponad dwukrotnie. Kierujący usłyszał niedawno prokuratorski zarzut zabójstwa w zamiarze ewentualnym, za które może grozić nawet dożywocie.

https://gazetazoliborza.pl/2020/07/statystki-zoliborz-w-2019-roku-w-wypadkach-zginelo-4-razy-wiecej-osob-niz-rok-wczesniej/

Czy piesi na Sokratesa czują się bezpiecznie?

Na Sokratesa bezpiecznie nie jest, co jakiś czas słyszy się o kolejnych potrąceniach, po których piesi trafiają do szpitala. Jeszcze częściej dochodzi tam do sytuacji nienagłaśnianych w mediach, bo choć niebezpiecznych, to niekończących się tak dramatycznie jak tragedia z października 2019. – Sokratesa to niebezpieczna ulica – mówi mi jeden z przechodniów – W tym roku już dwa razy prawie potrącił mnie samochód. Przejścia dla pieszych należy doświetlić, bo piesi są dla kierujących zupełnie niewidoczni.

W opinii mieszkańców jednym z najniebezpieczniejszych fragmentów jest właśnie odcinek od ulicy Wólczyńskiej do kolejnego przejścia dla pieszych: – Samochody jeżdżą tu bardzo szybko, szczególnie na tym kawałku od skrzyżowania do kolejnego przejścia dla pieszych. Progi zwalniające, które ustawiono po tragedii z 2019 roku nie pomagają – mówi mieszkanka jednego z bloków przy Sokratesa.

W związku z częstymi potrąceniami pieszych Zarząd Dróg Miejskich planuje przebudowę na wzór ulicy Potockiej. Na każdym przejściu ma powstać azyl dla pieszych. Zmieni się również przekrój jezdni - w każdym kierunku będzie tylko jeden pas ruchu.

https://gazetazoliborza.pl/2020/09/zmiany-na-ulicy-sokratesa-na-bielanach-co-planuje-zdm-w-ramach-przebudowy/

ZDM podsumował rok. Kierowcy przyspieszyli

Zarząd Dróg Miejskich zlecił wykonanie w 2020 roku pomiarów prędkości i natężenia ruchu na warszawskich ulicach. – W 2017 r. nasze urządzenia podczas badań zmierzyły prędkość ponad 3,3 mln samochodów. Szybciej niż powinno poruszało się 1 mln 858 tys. 218 aut, co dało 56 proc. wszystkich pojazdów. Rok później było ich 61 proc. (3,5 mln skontrolowanych pojazdów), a dwa lata temu – 57 proc. (2,4 mln). W 2020 r. liczba przekraczających prędkość wzrosła do 62 proc. i stała się najwyższą od czterech lat – czytamy na stronie ZDM. Podczas trwającego 65 dni pomiarowych badania zarejestrowano 1,3 mln samochodów z czego aż 62 proc. poruszało się z nadmierną prędkością, a aż 38 proc. wszystkich pojazdów przekroczyło dopuszczalną prędkość o ponad 10 km/h.  W trakcie pomiarów zarejestrowano również 8 tys. kierowców poruszających się o ponad 50 km/h szybciej niż jest to dozwolone. W niechlubnej czołówce badań znalazła się bielańska ulica Wóycickiego. Według danych ZDM niemal 70 proc. kierujących poruszających się po tej ulicy miało na liczniku prędkość większą niż dopuszczalna. – Dane zbierane były w trybie „pojazd za pojazdem” i na bieżąco przesyłane na serwer wykonawcy. Dzięki temu zapewniona została ciągła kontrola nad pracą urządzeń pomiarowych – czytamy w raporcie.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/prawie-15-tysiaca-mandatow-na-zoliborzu/

Według danych podawanych przez ZDM liczba wypadków na warszawskich drogach spadła, ale były one o wiele tragiczniejsze w skutkach. W 2020 roku. w Warszawie miały miejsce 664 wypadki, w których zginęły 44 osoby, a 732 zostały ranne. Dla porównania w 2019 doszło do aż 905 wypadków, w których zginęło 35 osób, a 1031 zostało rannych. To wynik nadmiernej prędkości, do której skłaniało zmniejszenie natężenia ruchu na warszawskich drogach w czasie pandemii. – Jak niedawno informowaliśmy, nasze zeszłoroczne pomiary prędkości samochodów w 65 lokalizacjach na terenie 17 dzielnic Warszawy potwierdziły nasze przypuszczenia, że luźniejszych z powodu lockdownu ulicach kierowcy będą się nadmiernie rozpędzać – podaje Zarząd Dróg Miejskich.

Miasto Jest Nasze zarzuca policji zaniechania

W sprawie bezpieczeństwa na warszawskich drogach alarmuje stowarzyszenie Miasto Jest Nasze – Statystyki policyjne mówią jasno: w okresie styczeń - grudzień 2020 r. najwięcej wypadków spowodowanych było przez kierujących pojazdami – 93% wszystkich wypadków – podają aktywiści. Według nich za piorunująco złą sytuację odpowiedzialna jest stołeczna policja – Czas powiedzieć wprost - zaniechania stołecznej policji przyczyniają się do setek tragedii w naszym mieście – czytamy w poście stowarzyszenia MJN.

⚫️ Warszawa to czarny punkt! Rośnie liczba zabitych na drogach #GdzieJestPolicja ?! W 2020 roku na stołecznych drogach...

Opublikowany przez Miasto Jest Nasze Środa, 3 lutego 2021

IMG_20210204_090829

IMG_20210204_090829

IMG_20210204_090951

IMG_20210204_090951

IMG_20210204_092445

IMG_20210204_092445

IMG_20210204_092457

IMG_20210204_092457


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.