Pracownię ceramiczną – Ogród Sztuk prowadzi Dorota Gobiecka – Grosz, Ryszard Grosz oraz Paulina Gobiecka. Zapraszają każdego, kto pragnie w tych nieznośnych czasach zaznać odrobiny spokoju.
Spacerując po Żoliborzu, można odkryć niecodzienne rozwiązania na codzienne troski. W tej niespokojnej rzeczywistości, w której ostatnio przyszło nam żyć, szukam ostoi w rześkim porannym powietrzu. Podczas ostatniego spaceru po Starym Żoliborzu, natknęłam się na miejsce ciekawe. Miejsce, które swoją bezpretensjonalnością trafiło do mnie jeszcze przed przekroczeniem progu. Biała tabliczka z napisem „Ogród Sztuk” zaprasza nas do podróży po jednej z żoliborskich pracowni, w której wspomniani wyżej artyści zajmują się tworzeniem produktów ceramicznych i nie tylko. O Ogrodzie Sztuk miałam okazję porozmawiać z Dorotą Gobiecką – Grosz, która tworzy pracownię od 2006 roku.
„Pracownia Ogród Sztuk powstała z absolutnej pasji.”
Po przekroczeniu bramy Krasińskiego 8 miałam wrażenie, że miejsce to otacza w pewnym stopniu magiczna aura. Wchodząc do pracowni, musiałam pokonać niełatwy labirynt korytarzy, który poprowadził mnie do serca Ogrodu. Miejsce to jest wypełnione przeróżnymi obrazami ceramicznymi, rzeźbami niby-zwierząt czy też naczyniami użytkowymi. Na środku stoi ogromy drewniany stół, a na nim rozrzucone, wszelakie narzędzia. Ciekawe miejsca kryją za sobą ciekawą historię, tak też Ogród Sztuk:
„Pracownia Ogród Sztuk powstała z absolutnej pasji. Robiłam wcześniej dużo rzeczy zawodowo, jednakże próbowałam swoich sił także w kierunkach artystycznych. Był taki moment, gdzie zainteresowałam się ceramiką, z tego względu iż zabrakło mi naczyń do moich roślin. Poszłam na warsztaty do stowarzyszenia Keramos, którego obecnie jestem członkiem. Tam poznałam mojego obecnego męża – Ryszarda Grosza. Ceramika nas bardzo zbliżyła i uświadomiła, że chcemy stworzyć razem pracownię. Długo czasu zajęło żeby znaleźć idealne miejsce, ponieważ pragnęłam by pracownia była zlokalizowana na Żoliborzu, na którym się wychowałam. Już od początków Ogrodu Sztuk, moja córka Paulina współtworzyła pracownię wraz ze mną i Ryszardem.” - opowiada Dorota Gobiecka - Grosz.
Jedyny w swoim rodzaju.
Idąc tropem powiedzenia: co w rodzinie to nie zginie, spodziewałam się cech charakterystycznych dla produktów tworzonych przez ceramików. Jednakże to, co odznacza produkty Ogrodu Sztuk to ich unikatowość. Wyżej wspomniane obrazy ceramiczne, różnią się między sobą stylem wykonania. Miałam okazję zobaczyć obrazy monochromatyczne z powielającym się kwadratowym wzorem, a także obrazy pełne kwiecistych form ze szkarłatnymi akcentami. Naczynia, które tworzy od początku do końca Ryszard Grosz mają w sobie osobliwy charakter. Każde naczynie autorstwa Ryszarda opowiada coraz to nową historię – począwszy od kubka otoczonego stosem serc, kończąc na talerzu pokrytym abstrakcyjnym obrazem. Nawet kolczyki tworzone przez Dorotę nie są sprzedawane parami. W kolekcji można znaleźć kolczyki małe i duże, o kształcie owalnym, bądź płaskim. Innymi słowy można znaleźć wszystko, czego dusza zapragnie.
div>
Pierścionek - porcelana i 24-katatowe złoto. Autorka: Dorota Gobiecka-Grosz / Ring - porcelana i 24-karatowe złoto ....
„Każdy z nas robi co innego - mój mąż tworzy naczynia, ale również produkty bardziej dekoracyjne. Ja tworzę rzeczy, które są dla mnie najważniejsze: obrazy ceramiczne, naczynia, w których można eksponować rośliny. Robię również biżuterię – tworzę kolczyki które są jedyne w swoim rodzaju. Para tych samych kolczyków mnie nudzi, wolę jak pary różnią się między sobą, wtedy wygląda to bardziej ciekawie.” - tłumaczy Dorota.
„Ceramika stwarza szalenie dużo możliwości”
Przy wcześniej już wspomnianym stole z rozrzuconymi narzędziami, nie zasiadają tylko właściciele Ogrodu. W sumie może usiąść tam każdy, kto pragnie dowiedzieć się więcej o ceramice i marzy o rozwijaniu swoich artystycznych zdolności. „W tej chwili prowadzimy warsztaty, jednakże z powodu pandemii, zmniejszyliśmy grupy do czterech osób z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa. Do naszej pracowni trafiają różni ludzie – licealiści, studenci kierunków artystycznych, a także nieartystycznych. Przychodzą również artyści innych dziedzin i osoby, które pragną spróbować czegoś nowego.” - opowiada ceramiczka. Uczestnicy rozwijają swoje umiejętności ceramiczne, by później poszerzać swoją wiedzę na studiach czy też przychodzą by odnaleźć swoją nową pasję. „Ceramika stwarza szalenie dużo możliwości w tym możliwości technologiczne – po dłuższym czasie uczęszczania na zajęcia, bez względu na zdolności estetyczne oraz manualne, uczestnicy ewoluują, a ich pracę mogą być naprawdę dobre i konkurować ze specjalistami.” - dodaje Dorota Gobiecka – Grosz.
Po pracy w Ogrodzie…
Do tego momentu wiemy, że pracownię tworzą ludzie z pasją, którzy zapraszają każdego, kto chcę zgłębić wiedzę o ceramicznych technikach. Jednak w Ogrodzie Sztuk można znaleźć o wiele więcej. Dorota Gobiecka – Grosz wraz z córką Pauliną Gobiecką realizują rozmaite działania związane z przestrzenią miejską oraz działaniami arteterapeutycznymi w ramach fundacji Ogród Ceramiki. „Działania arteterapeutyczne są dla mnie bardzo ważne. Realizujemy takie aktywności tylko i wyłącznie w ramach fundacji. Niestety żyjemy w świecie pełnym trosk, dlatego każdy, kto przychodzi na warsztaty ma coś do przerobienia, a działania arteterapeutyczne pomagają im w pozbyciu się tych trosk.” - mówi Dorota.
„W epoce antropocentryzmu powinniśmy żyć w harmonii z naturą.”
Jak mantrę można powtarzać, że rok 2020 jest z pewnością dla całego świata klęską, jednak podczas tej klęski wciąż szukamy rozwiązań, które mogłyby pomóc nam zamienić odcienie szarości w kaskady kolorów. Ogród sztuk daję nam rozwiązanie.
„W czasie pandemii społeczeństwo powinno sięgać po sztukę, ale mam na uwadze, że każdy odreagowuje w inny sposób. Mimo wszystko uważam, że działania artystyczne są dobrym pomysłem na odzyskanie spokoju ducha, ponieważ sztuka może mieć jak wcześniej mówiłam charakter terapeutyczny. W epoce antropocentryzmu powinniśmy żyć w harmonii z naturą, sięgać po materiały pierwotne, takie jak glina w ceramice.” - tłumaczy Dorota.
No właśnie epoka antropocentryzmu uderza nas z każdej strony. Coraz więcej produktów pojawia się na półkach, a mieszkania coraz ciężej odróżnić od okładki katalogu Ikea. Ponownie się pojawia zmora XXI wieku – nadprodukcja, przez którą zagracamy naszą planetę.
„Często gdy chodzę po Żoliborzu z moim psem, dostrzegam góry różnych rzeczy. Nie mogę się nadziwić, jak ludzie szybko potrafią z rezygnować na przykład z regałów z pełnej deski, po to żeby kupić nowy, ale tandetny regał. A wystarczyłoby ten mebel po prostu przerobić.” - mówi Dorota Gobiecka – Gorsz.
Podczas rozmowy, Dorota opowiedziała mi o upcyklingu, który jest formą przetwarzania materiałów wtórnych. Przybliżyła mi tę koncepcję przez przedstawienie mi jednego ze swoich upcyklingowych projektów. Była to filiżanka już nieistniejącego Zakładu Porcelitowego „Pruszków”, która nie posiadała spodka. Dorota nadała filiżance drugie życie. Skompletowała ją z własnoręcznie wykonanym talerzykiem, który intrygująco kontrastuje się z filiżanką.
„To jest moja wizja kompletu. Dzięki upcyklingowi można nauczyć ludzi innego spojrzenia na produkty, które już istnieją. Jest to pewien rodzaj zabawy przedmiotem. ” - komentuje artystka.
Na ceramice się nie kończy
Nie od dziś wiadomo, że artyści pełnią kluczową rolę w tworzeniu kultury miejskiej. Ważną funkcję w tym zakresie pełni Paulina Gobiecka, która posiada dorobek godny pozazdroszczenia. Ostatnim sukcesem rzeźbiarki była wystawa „Aboriginal”. Prace, które zostały zaprezentowane na wystawie powstały w latach 2017 - 2020. Podczas podróży do Australii, Paulina zainspirowała się tamtejszą przyrodą, a także sztuką aborygeńską. Artystka stworzyła instalację ceramiczne, a także elementy rzeźbiarskie, które miałam okazję obejrzeć w pracowni.
Pracownia ceramiczna Ogród Sztuk jest miejscem dla osób, które poszukują nietuzinkowych produktów jaki i nowych wrażeń w życiu. Biznes prowadzą ludzie z pasją, co można zauważyć poprzez aktywności jakich podejmują się właściciele oraz ich twórczość. Ogród Sztuk mówi nam jak nie zwariować w świecie konsumpcjonizmu i jak swoje codzienne zmartwienia przerodzić w doświadczenia estetyczne i manualne.
Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
Relacje (stories) z logotypami partnerów.
Plakat promocyjny informujący o współpracy.
Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze