Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:44

Wyciąg narciarski, tężnia i mnóstwo drzew - tego chcą mieszkańcy Żoliborza.

Łącznie w ramach budżetu obywatelskiego zgłoszono 59 projektów dzielnicowych.

Budżet obywatelski wkroczył w kolejny etap. Zakończył się okres przyjmowania wniosków do realizacji. Teraz, zgłoszone przez mieszkańców projekty będą analizowane przez urzędników. Autorzy projektów, informację o tym, czy ich pomysł będzie poddany głosowaniu dowiedzą się 4 maja 2021 roku. Głosowanie zaś będzie trwało od 15 czerwca do 12 lipca.

Żoliborzanie w najnowszej edycji Budżetu Obywatelskiego zgłosili łącznie 59 projektów dzielnicowych.

Najdroższe projekty - co zakładają?

Realizację najdroższych projektów oszacowano na 374 tys. zł. Jeden z takich pomysłów zakłada budowę placu zabaw przy placu Grunwaldzkim, który ma być wyposażony w trampoliny ziemne, zjeżdżalnie, piaskownice, hamaki miejskie, ławki, konstrukcję do wspinaczki czy zjazd na linie. Plac zabaw miałby znajdować się na terenie przylegającym do Centrum Lokalnego, a także skrzyżowania ulicy Broniewskiego, z Popiełuszki i aleją Jana Pawła II. Drugi projekt oszacowany na 374 tys. dotyczy remontu nawierzchni boisk przy Zespole Szkół Elektronicznych i Licealnych przy ulic generała Zajączka. Co ważne projekt zakłada nie tylko naprawę boiska, ale również pielęgnację zieleni okalającej drzew i wykonanie nasadzeń zastępczych. „Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo użytkowników, przywróci możliwość komfortowej gry na boiskach. Uatrakcyjni ofertę i umożliwi bardziej intensywne wykorzystanie infrastruktury sportowej dzielnicy przez prowadzenie zajęć sportowych dla uczniów zespołu szkół (dwa technika i liceum), szkół sąsiednich oraz w wakacje, weekendy i po południu w dni powszednie dla mieszkańców” -  uzasadnia autor projektu.

Trzecim najdroższym projektem jest „Bezpieczna Przasnyska”, który zakłada odnowienie chodnika, modernizację latarni oraz doświetlenie przejść dla pieszych na ulicy Przasnyskiej na odcinku od ulicy Duchnickiej a Rydygiera. Dla mieszkańców tej części Żoliborza odcinek ulicy Przasnyskiej wzdłuż Instytutu Mechaniki Precyzyjnej jest często uczęszczanym szlakiem m.in. ze względu na przystanek kolejowy Warszawa Powązki. Jeśli chodzi o ten odcinek ulicy Przasnyskiej to nie jedyny zgłoszony projekt do realizacji w 2022 roku. Drugi projekt dotyczy zieleni na tym odcinku i posadzenia nowych drzewa, a także krzewów. „Ulica Przasnyska i zieleń na odcinku od ulicy Duchnickiej do Rydygiera są w pewnej mierze pozostałościami po niedawnym przemysłowym charakterze tej części dzielnicy wymagają więc urozmaicenia zielenią zaprojektowaną. Zeszłoroczne usunięcie z tego terenu warsztatu samochodowego otworzyło możliwości do zagospodarowania zielenią co podkreślają swoim głosem okoliczni mieszkańcy. Zieleń proponowana w projekcie będzie cieszyła oko i korzystnie oddziaływała na otoczenie” – czytamy w uzasadnieniu projektu, którego koszt oszacowano na 120 tys. zł.

https://gazetazoliborza.pl/2020/07/jakie-plany-na-miejsce-po-warsztacie-przy-ulicy-przasnyskiej/

Ostatni z najdroższych projektów szczególnie może zaciekawić fanów sportów zimowych, choć przyjrzy mu się nie jeden żoliborzanin, który nawet nie przepada za jazdą na nartach czy snowboardzie. Mowa o wyciągu orczykowym wzdłuż ulicy Mickiewicza na odcinku od trasy AK do skrzyżowania z ulicą Potocką. Żoliborski „stok” miałby funkcjonować cały rok, dzięki nawierzchni z igielitu, a w przypadku mało śnieżnej zimy pomocne miałby okazać się armatki śnieżne. „Wyciąg będzie dostępny dla wszystkich mieszkańców. Projekt ten wymaga dużego nakładu finansowego, ale korzyści jakie przyniesie są tego warte. Realizacja tego pomysłu sprawi, że sporty zimowe będą ogólnie dostępne w każdej porze roku.” – czytamy w opisie projektu.

Nieco tańszym projektem, wycenionym na 320 tys. zł jest modernizacja alei Wojska Polskiego. Pomysłodawca projektu proponuje, by w alei znalazły się hamaki, leżaki, stojaki na rowery, siłownia zewnętrzna oraz wybieg dla psów wzorowany , tym który znajduje się w Parku Górczewska.

Brak tężni na Żoliborzu

Jak widać, mieszkańcy Żoliborza są spragnieni również Tężni Solankowej. W tym roku zgłoszono aż trzy tego typu projekty. Jedna z tężni miałaby powstać w alei Wojska Polskiego, a druga w parku przy Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej. Jeśli chodzi o trzecią tężnię, autor projektu proponuje by pojawiła się ona na Kępie Potockiej, w Parku Kaskada albo w okolicach Centrum Olimpijskiego. Wszystkie trzy pomysły są niezależne od siebie.  

Długa i spójna aleja od Placu Grunwaldzkiego do Cytadeli

Czy Żoliborz doczeka się wreszcie przejścia dla pieszych przez plac Inwalidów. W tej sprawie bezskutecznie jak na razie interweniowali miejscy ale także dzielnicowi radni. Teraz mieszkańcy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Właśnie jeden z projektów zakłada utworzenie przejścia dla pieszych przez plac Inwalidów. Ma ono znajdować się w osi istniejącego ciągu pieszego w alei Wojska Polskiego. W ten sposób osiągnięto by spójną ścieżkę od placu Grunwaldzkiego aż po Cytadelę, a w przyszłości może nawet do powstających na Cytadeli muzeów. Koszt tego przedsięwzięcia oszacowano na 200 tys. zł.

Debata i konsultacje w sprawie żoliborskich perełek

Wśród projektów znalazły się również inicjatywy, których efekt może być odczuwalny w przyszłości i są zaczątkiem pewnych działań. Jeden z projektów dotyczy właściwie serca Żoliborza, którym jest plac Wilsona. Mieszkańcy od lat chcą doprowadzić do rewitalizacji tego miejsca, które w swoim stopniu użyteczności i budowy jest niewdzięcznym obiektem dla urzędników i urbanistów. Projekt „Nowy plac Wilsona - warsztaty dla mieszkańców” przewiduje cykl warsztatów w celu wypracowania takiej koncepcji placu, by zadowalała ona samych mieszkańców. „Organizacja przestrzeni placu wymaga zmian i rewitalizacji. Jednak z uwagi na duży poziom komplikacji układu drogowego, a także wykorzystanie placu przez licznych, różnorodnych użytkowników, nagromadzenie na nim celów podróży, wielość funkcji, które spełnia, oraz – co równie ważne – jego historyczny charakter, rewitalizacja wymaga niewątpliwie wypracowania koncepcji godnej tego miejsca.” – czytamy w uzasadnieniu projektu.

https://gazetazoliborza.pl/2019/11/remont-stadionu-na-marymoncie-w-zamian-za-dzierzawe/

Drugim tego typu projektem jest projekt „Ocalmy Marymont - debata o przyszłości stadionu i jego otoczenia”. Marymont jest obiektem sportowym o cennych walorach historycznych i architektonicznych. W przeszłości grał tu nawet Zidane. Obecnie nawet rodzima drużyna piłkarska nie może rozgrywać swoich meczy na Marymoncie. „Pomimo licznych obietnic rządzący nie rozpoczęli do tej pory dialogu z mieszkańcami o tym terenie. W Warszawie takich miejsc mamy zaledwie kilka, nie pozwólmy zmarnować ich potencjału.” – pisze autorka projektu w uzasadnieniu. Sam projekt zakłada przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie przyszłości Marymontu.

Mnóstwo zieleni i drzew

Tradycyjnie nie brakuje również projektów związanych z zielenią. Tych co roku na Żoliborzu jest wiele. W najnowszej edycji Budżetu Obywatelskiego zgłoszono takie projekty jak: „60 nowych drzew na ulicy Krasińskiego”, „40 nowych drzew przy ulicy Potockiej”, „Zielona Stołeczna ulica Popiełuszki”, „Zielony Żoliborz”, „Zielony Żoliborz”, „Niskie krzewy ozdobne na rogu ul. Kozietulskiego i alei Wojska Polskiego”, „Sąsiedzka Łąka Kwietna”, czy „Drzewa na Rydygiera”.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/setki-nowych-drzew-na-zoliborzu-a-ile-wycieto/

61296187_718882248526476_8508553581740163072_o

61296187_718882248526476_8508553581740163072_o


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ