Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:36

Prawie 1,5 tysiąca mandatów na Żoliborzu

Strażnicy miejscy podsumowali 2020 rok.

Posiadanie samochodu nie jest już luksusem, a wszechobecnym standardem. Pod koniec 2018 roku w Warszawie zarejestrowanych było ponad półtora miliona pojazdów. Według przygotowanego przez stołeczny ratusz Raportu o stanie miasta opierającego się na danych za 2018 rok na 1000 mieszkańców przypadało aż 859 pojazdów, z czego 661 to samochody osobowe.

Samochód ma tę znamienną wadę, że w czasie, kiedy się go nie używa, trzeba go gdzieś zaparkować. Znalezienie odpowiedniego miejsca często graniczy z cudem. Nie każdy blok mieszkalny jest wyposażony w podziemny parking, liczba miejsc na parkingach niestrzeżonych jest niewystarczająca, a parkowanie wzdłuż ulic stwarza niebezpieczeństwa i często kończy się interwencją Straży Miejskiej.

Straż Miejska czuwa

W 2020 roku stołeczna Straż Miejska interweniowała 435 tys. razy, z czego aż połowa interwencji dotyczyła ruchu drogowego. Co ciekawe w liczbach bezwzględnych zanotowano spadek interwencji związanych z tą kategorią – w 2019 roku miało miejsce niemal 400 tys. interwencji związanych z ruchem drogowym, a w 2020 już tylko 215 tys.

Na Bielanach w ubiegłym roku nałożono 2 820 mandatów za złe parkowanie, na Żoliborzu o połowę mniej. Jednak w naszej dzielnicy o wiele częściej Straż Miejska otrzymywała dyspozycje usunięcia pojazdu, bo aż 914 razy, kiedy na Bielanach było to jedynie 449 przypadków.

W każdej dzielnicy znajdują się ulice, które w świadomości mieszkańców są kojarzone z częstymi interwencjami stołecznej straży. Pytanie czy słusznie? Opierając się na statystykach Straży Miejskiej...[FMP] można stwierdzić, że tak, choć nie zawsze. Poprosiliśmy o statystyki dotyczące ulic z Żoliborza i Bielan, na które mieszkańcy zwracali uwagę w mediach społecznościowych.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnego dostępu do treści premium.

Żoliborz

Ludwika Rydygiera – 42 mandaty, 67 dyspozycji usunięcia pojazdu, 21 pouczeń, 25 poleceń, 1 wniosek do sądu, 332 procedury foto;
Przasnyska- 33 mandaty, 50 dyspozycji usunięcia pojazdów, 30 pouczeń, 20 poleceń, 1 wniosek do sądu, 971 procedur foto;
Braci Załuskich - 17 mandatów, 79 dyspozycji usunięcia pojazdów, 11 pouczeń, 4 polecenia, 1 wniosek do sądu, 150 procedur foto;
Suzina – 0 mandatów, 0 dyspozycji usunięcia pojazdu, 3 pouczenia, 2 polecenie, 0 wniosków do sądu, 86 procedur foto;
Alojzego Felińskiego – 29 mandatów, 67 dyspozycji usunięcia pojazdu, 22 pouczenia, 14 poleceń, 0 wniosków do sądu, 363 procedury foto;
Szajnochy – 6 mandatów, 12 dyspozycji usunięcia pojazdu, 1 pouczenie, 0 poleceń, 0 wniosków do sądu, 26 procedur foto;
Stanisława Wyspiańskiego – 5 mandatów, 26 dyspozycji usunięcia pojazdu, 1 pouczenie, 3 polecenia, 0 wniosków do sądu, 45 procedur foto;
Kaliny Jędrusik – 43 mandaty, 169 dyspozycji usunięcia pojazdu, 24 pouczenia, 27 poleceń, 2 wnioski do sądu, 14 procedur foto;
Ks. Jerzego Popiełuszki – 13 mandatów, 47 dyspozycji usunięcia pojazdu, 10 pouczeń, 6 poleceń, 0 wniosków do sądu, 207 procedur;
Krasińskiego – 15 mandatów, 33 dyspozycje usunięcia pojazdu, 21 pouczeń, 8 poleceń, 2 wnioski do sądu, 309 procedur foto;
Adama Mickiewicza – 6 mandatów, 10 dyspozycji usunięcia pojazdu, 4 pouczenia, 2 polecenia, 0 wniosków do sądu, 60 procedur foto;

Bielany

Wrzeciono – 25 mandatów, 60 dyspozycji usunięcia pojazdu, 20 pouczeń, 9 poleceń, 1 wniosek do sądu, 429 procedur foto;
Przy Agorze – 4 mandaty, 4 dyspozycje usunięcia pojazdu, 8 pouczeń, 4 polecenia, 0 wniosków do sądu, 49 procedur foto;
Kasprowicza – 66 mandatów, 39 dyspozycji usunięcia pojazdu, 35 pouczeń, 16 poleceń, 3 wnioski do sądu, 159 procedur foto;
Pawlikowskiej -Jasnorzewskiej – 0 mandatów, 1 dyspozycja usunięcia pojazdu, 3 pouczenia, 0 poleceń, 0 wniosków do sądu, 32 procedury foto;
Schroegera – 6 mandatów, 25 dyspozycji usunięcia pojazdu, 3 pouczenia, 0 poleceń, 0 wniosków do sądu, 30 procedur;
Daniłowskiego – 1 mandat, 1 dyspozycja usunięcia pojazdu, 1 pouczenie, 0 poleceń, 0 wniosków do sądu, 28 procedur foto;
Galla Anonima – 0 mandatów, 0 pouczeń, 0 poleceń, 0 wniosków do sądu, 0 procedur foto;
Frygijska – 0 mandatów, 0 dyspozycji usunięcia pojazdu, 0 pouczeń, 0 poleceń, 0 wniosków do sądu, 3 procedury foto,
Przybyszewskiego – 4 mandaty, 2 dyspozycje usunięcia pojazdu, 0 pouczeń, 4 polecenia, 0 wniosków do sądu, 35 procedur foto;
Magiera – 2 mandaty, 20 dyspozycji usunięcia pojazdu, 8 pouczeń 6 poleceń, 0 wniosków do sądu, 137 procedur foto.

W sumie w ubiegłym roku na Żoliborzu nałożono 1 407 mandatów za złe parkowanie, 60 wniosków do sądu o ukaranie, odholowano 449 pojazdów, pouczono 720 kierowców, wydano 726 poleceń przeparkowania pojazdu i zastosowano 5 659 procedur foto.

Z kolei na Bielanach było to 2820 mandatów, 140 wniosków do sądu o ukaranie, 449 odholowań, 1757 pouczeń, 1720 poleceń przeparkowania pojazdu i nieco ponad 7 000 procedur foto.

https://gazetazoliborza.pl/2020/02/mistrzowie-parkowania-z-jakiej-ulicy-zoliborza-odholowano-najwiecej-aut/

Spośród wszystkich dzielnic, jeżeli chodzi o liczbę odholowanych aut, Żoliborz i Bielany zajmują kolejno: piąte i szóste miejsce.

To gdzie mamy parkować?

Nieprawidłowe parkowanie często stwarza niebezpieczeństwo w ruchu drogowym lub przyczynia się do niszczenia zieleni. Lekarstwem na tę dolegliwość ma być poszerzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego, między innymi o Żoliborz. W 2018 roku w całej Warszawie dostępne było 30 tys. miejsc parkingowych w ramach SPPN. O kolejne 5 tys. ma się ta liczba zwiększyć po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania na Żoliborzu.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/strefa-platnego-parkowania-na-zoliborzu-walka-o-wiecej-miejsc-parkingowych/

SPPN na Żoliborzu?

Uregulowanie tej kwestii ma według stołecznych urzędników ułatwić żoliborzanom znalezienie wolnego miejsca parkingowego. Duża część pozostawianych w dzielnicy samochodów to auta osób, które traktują Żoliborz jako bezpłatny parking przy stacji metra. Wprowadzenie SPPN ma tę praktykę ukrócić.

[/FMP]


IMG_20210122_155105

IMG_20210122_155105

IMG_20210122_155105-1

IMG_20210122_155105-1

IMG_20210122_154557

IMG_20210122_154557


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.