W 2021 roku w systemie rowerów miejskich miały nastąpić zmiany. Drogowcy wybrali tymczasowego operatora.
Jednak stary, a nie nowy operator uruchomi system rowerów miejskich w Warszawie w tym roku. Firma Nextbike ponownie będzie operatorem rowerów miejskich, ale prawdopodobnie tylko na rok.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do treści.
Wraz z końcem ubiegłorocznego sezonu wygasła czteroletnia umowa z operatorem. W związku z tym drogowcy szykowali się do wprowadzenia zmian w systemie rowerów miejskich. W tym celu prowadzone były również konsultacje społeczne i dialog techniczny z potencjalnymi operatorami. Jednym z elementów zmiany było wyłonienie nowego operatora. To się jednak nie udało. „Niestety, plany na sprawne wyłonienie operatora na lata 2021-2028 pokrzyżowała nam pandemia. Kilka dni po ogłoszeniu przetargu w Polsce ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego, a od 1 kwietnia do 5 maja decyzją władz centralnych Veturilo było zawieszone. Przymusowa pauza mocno odbiła się na branży rowerów miejskich, wpłynęła też na przebieg postępowania przetargowego” – informuje ZDM.
Wówczas ofertę na obsługę systemu rowerów miejskich złożyła jedna firma. Cena jaką zaproponowano była powyżej możliwości finansowych miasta.
Operator zastępczy, by nie przerywać ciągłości funkcjonowania systemu rowerów
W celu utrzymania ciągłości działa Vetrulo, drogowcy w grudniu ogłosili przetarg na operatora zastępczego. Zgłosiła się firma Nextbike, która z obsługę systemu rowerów miejskich zażyczyła sobie 14 mln 284 tys. zł brutto w wariancie podstawowym. „Nowy, tymczasowy operator będzie mógł korzystać z używanego sprzętu. Dopuściliśmy taką możliwość, aby uruchomienie systemu w przyszłym roku nastąpiło bez opóźnień, czyli 1 marca” – wyjaśnia ZDM.
System Veturilo w tym sezonie będzie składał się z 4560 rowerów, w tym 4400 rowerów standardowych, 100 rowerów elektrycznych oraz rowerki dziecięce i tandemy.
– Przed nami kolejny, dziesiąty już rok współpracy z miastem. Wybór naszej oferty jest zapowiedzią kontynuacji współpracy z bardzo ważnym dla nas partnerem – Miastem Stołecznym Warszawa. W 2020 roku przyszło nam wszystkim mierzyć się z nowymi wyzwaniami i żyć w jakże dziwnych czasach, ale szczególnie w okresie „Covid-19” widzimy jak istotny i potrzebny jest bezpieczny transport indywidualny. Cieszymy się, że dalej będziemy mogli wspierać mieszkańców Warszawy w ich codziennym życiu i bezpiecznym przemieszaniu się po stolicy, w tym trudnym dla wszystkich okresie wciąż trwającej pandemii. Zaznaczamy też, że nie czekamy z założonymi rękami i już od startu sezonu wdrożymy nowe innowacyjne technologicznie rozwiązania chociażby w obszarze obsługi klienta - mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.
A co z docelowym, systemem rowerowym?
Przetarg, który został unieważniony na docelowy system rowerów miejskich będzie ogłoszony najprawdopodobniej wiosną tego roku. „Liczymy, że do tego czasu sytuacja związana z pandemią uspokoi się na tyle, że pozwoli na wyłonienie wieloletniego operatora Veturilo i usprawnienie systemu. To proces długotrwały, bo wybrana przez nas firma musi mieć kilkumiesięczny czas na przygotowanie zmian, wyprodukowanie i dostawę rowerów, a także montaż stacji” – czytamy w komunikacie ZDM.
Napisz komentarz
Komentarze