Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:03

Policja nachodzi mieszkańców Szklanego Domu, po spektaklach związanych ze Strajkiem Kobiet

Mundurowi mają wypytywać czy mieszkańcy popierają tego typu akcje i czy ktoś chciałby złożyć zażalenie.

Blok przy ulicy Mickiewicza 34/36 w listopadzie dwukrotnie zmienił się w scenę. Na początku listopada w oknach Szklanego Domu żoliborzanie mogli obejrzeć performance „Dziady na Mickiewicza” inspirowany dramatem Adama Mickiewicza „Dziady”.  W oknach mieszkań aktorzy żywiołowo wygłaszali swoje kwestie. Całość była okraszona efektami wizualnymi w postaci świateł i rac, a także elektroniczną muzyką. W całym przedsięwzięciu nie brakowało odniesień do zaostrzenia prawa antyaborcyjnego. W pewnym momencie aktorzy w rytm muzyki krzyczeli: „Moje ciało, mój wybór!”. Dookoła w oknach widoczne były symbole Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.  

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/niesamowity-performance-na-zoliborzu-kolejny-dzien-strajku-kobiet/

Wydarzenie, które odbyło się 31 października przyciągnęło tysiące osób, zajmując całą szerokość ulicy Mickiewicza. Samo wydarzenie przyciągnęło również znanych muzyków. Tego dnia wystąpił Krzysztof Zalewski, Maria Sadowska, Michał Szpak, Natalia Przybysz czy Ralph Kamiński. Cały preformace wyreżyserował Oskar Sadowski, a za muzykę odpowiadał BAASCH.

Miesiąc później mogliśmy zobaczyć w oknach Szklanego Domu widowisko „Manifesta” również w reżyserii Oskara Sadowskiego. Okna Szklanego Domu ponownie zaświeciły w różnych kolorach, a w nich pojawiały się zjawy, w które wcielali się tancerze i aktorzy. “Dziękuję wszystkim, którzy z nami świętowali 102-gą rocznicę uzyskania przez Polki praw wyborczych. Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział we wczorajszym przedstawieniu. Dziękuję reżyserowi Oskarowi Sadowskiemu! I oczywiście mieszkańcom bloku przy MICKIEWICZA 34/36. Jesteście wspaniali. Teatr tworzony w jedności czasu, miejsca i akcji! Jedyna taka możliwość” – napisała na swoim Instagramie Katarzyna Warnke po spektaklu.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/manifesta-na-mickiewicza-szklany-dom-jak-teatr-z-imponujaca-obstawa-policji/

Wówczas na ulicy Mickiewicza pojawili się policjanci w ciężkim umundurowaniu z białymi hełmami na głowach. Część widzów przyglądająca się spektaklowi została wylegitymowana. – Przed Szklanym Domem stały rodziny z dziećmi, a nagle przyjechał oddział policji z butlami z gazem. Przerażające i niepokojące jest to, że wobec mieszkańców Szklanego Domu nadal stosowane są reperkusje. Cała wspólnota jest zgodna jeżeli chodzi o to wydarzenie, a teraz policja próbuje podzielić grupę mieszkańców. Policja wypytuje, czy na pewno wszystkim to wydarzenie pasowało, czy ktoś nie chce zgłosić zażalenia, zwłaszcza tych, którzy byli spisywani, albo tych starszych datą. To są niedopuszczalne sytuacje – mówiła podczas ubiegłotygodniowej debaty Marta Szczepańska radna dzielnic z Miasto Jest Nasze, które wydało oświadczenie w sprawie reakcji policji.

Według relacji radnej, a także samych mieszkańców, które zacytował tygodnik „Polityka” dzielnicowy wypytywał mieszkańców Szklanego Domu czy nikt nie chce złożyć zeznań w sprawie performance’ów. - Ktoś zastukał do moich drzwi, otworzyłam, widzę policjanta. Z zaskoczenia wszedł do mieszkania i z miejsca zaczął odpytywać. Czy brałam udział w koncercie, czy udostępniłam komuś lokal, czy popieram podobne akcje, czy wspieram sąsiadów, którzy udostępnili mieszkania? – czytamy relację mieszkanki w tygodniku „Polityka”.

Jak informuje policja, działania podejmowane są w związku ze złożonym przez mieszkańca bloku przy ulicy Mickiewicza 34/36 zawiadomieniem w sprawie zakłócania ładu i porządku publicznego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ