Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 04:16

Blisko 300 mln złotych znajdzie się w budżecie Żoliborza na 2021r.

Nowe przedszkole, budowa ronda, rozbudowa ciągów pieszych i 0 zł na walkę ze smogiem. Znamy priorytety inwestycyjne dzielnicy na 2021 roku.

Projekt budżetu Warszawy i dzielnicy Żoliborz już we wstępie napiętnowany jest kryzysem gospodarczym związanym z pandemią i rządowymi decyzjami. Jak czytamy we wprowadzeniu dokumentu „na możliwości budżetowe m.st Warszawy negatywnie wypływają” m.in. konsekwencje gospodarcze kryzysu epidemicznego, „skutkujące obniżeniem prognozowanych dochodów w latach 2020-2025 w łącznej kwocie 2,7 mld zł”. I tu jako przykład można podać wpływy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, które w analogicznym okresie z 2019 roku są mniejsze aż o 216 mln zł. Tych czynników, które wpływają na uszczuplenie budżetu miast jest więcej. Zmalały dochody miasta z opłat za najem nieruchomości czy za opłaty parkingowe.

Na to ile pieniędzy znajdzie się w kasie miejskiej mają też wpływ wprowadzone zmiany legislacyjne w podatku PIT. Z powodu zwolnienia z podatku PIT osób do 26 roku życie oraz obniżeniu stawki z 18 proc. do 17 proc. i kosztów uzyskania przychodu w PIT, w kasie miejskiej z tego tytułu przybędzie o 800 mln zł mniej niż w roku poprzednim.

Co w budżecie Żoliborza w 2021 roku?

Środki jakimi prawdopodobnie będzie dysponował Żoliborz w 2021 roku wyniosą 294.014.352 zł. We wstępnym projekcie budżetu ujęto 8 inwestycji, na które przewidziano łącznie 20 mln zł. Znaczą część tej kwoty pochłoną inwestycje z obszaru oświaty.

Z zadań inwestycyjnych jakie zaplanowane są w dzielnicy to budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Rydygiera z ulicą Przasnyską wraz z przebudową części ulicy Przasnyskiej. Na ten cel wstępnie zarezerwowano 480 tys. zł.

Ten artykuł czytasz w ramach dostępu premium.

Prawie 14 mln. zł pochłonie dokończenie zespołu szkolno-przedszkolnego przy ulicy Anny German. To nie jedyna inwestycja w obszarze oświaty. Niewiele ponad milion zł przeznaczone zostanie na zadanie „Budowa hali pneumatycznej na terenie Szkoły Podstawowej nr 392 przy al. Wojska Polskiego 1a”. Ponadto ponad 1,2 mln zł przeznaczone będą na prace przygotowawcze pod budowę zespołu przedszkolno-żłobkowego przy ulicy Ficowskiego. Na przyszły rok planowana jest również rozbudowa przedszkola nr 132 przy ulicy Śmiałej. Na ten cel z budżetu ma zostać przeznaczone 250 tys. zł. Dodatkowo budynek zespołu Szkół nr 63 przy ulicy Popiełuszki 5 ma przejść termomodernizację.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/szkola-przy-ul-anny-german-nie-zostanie-uruchomiona-w-2021-roku/

Jedną z poważniejszych inwestycji jaka ma mieć miejsce na Żoliborzu w najbliższych latach to budowa Środowiskowego Domu Samopomocy oraz placówki wsparcia dziennego dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W projekcie przyszłorocznego budżetu na prace przygotowawcze dzielnica zamierza przeznaczyć 250 tys. zł.

Ostatnim zadaniem inwestycyjnym przewidzianym na przyszły rok zaplanowanym przez żoliborski urząd jest rozbudowa ciągów pieszych i rowerowych w Parku Kaskada. Inwestycja ma pochłonąć 10 mln zł.

https://gazetazoliborza.pl/2019/11/nowe-przedszkole-i-zlobek-na-zoliborzu-coraz-blizej-a-co-z-dzialka-i-droga-dojazdowa/
Co w największym stopniu pochłania budżet dzielnicy?

Lwią część budżetu pochłonie edukacja, bo aż 171 mln zł. To pieniądze, które zostaną przeznaczone m.in. na prowadzenie i utrzymanie publicznych placówek edukacyjnych. Drugim najkosztowniejszym sektorem jest „ochrona zdrowia i pomoc społeczna” – tu planowane jest przeznaczenie ponad 72 mln zł. Ta kwota zostanie rozdysponowana m.in. na miejskie programy rozwiązywania problemów alkoholowych, działania epidemiczne, pomoc społeczną oraz wypłaty świadczeń, zasiłków oraz pomoc w naturze.

Jeśli chodzi o ochronę środowiska i gospodarkę odpadami komunalnymi we wstępnym projekcie budżetu dzielnicy łącznie zapisano 3 mln zł. Na utrzymanie i konserwacje zieleni oraz utrzymanie parków przeznaczone ma być prawie 1,8 mln zł.

Na kulturę i ochronę dziedzictwa kulturowego wydatki będą sięgać niemal 2,7 mln zł.  Większą część tej kwoty pochłonie prowadzenie działalności kulturalnej przez biblioteki. Na przedsięwzięcia artystyczne i kulturalne zaproponowano kwotę niecałych 300 tys. zł tu zaproponowano uroczystości w miejscach pamięci, koncerty i spektakle okolicznościowe, np. z okazji Dnia Kobiet, Dnia Dziecka, cykliczne wydarzenia plenerowe: Otwieramy Żoliborz, Urodziny Placu Wilsona oraz spektakle i warsztaty artystyczne dla dzieci czy koncerty muzyki klasycznej. Nad wstępnym projektem budżetu ostatecznie pochylą się radni miejscy. Ma to nastąpić prawdopodobnie w przyszłym tygodniu.

[/FMP]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 37 km/h