Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 19:58

Dobrodziejstwa z Sadów Żoliborskich wylądowały w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz

"W ten namacalny sposób chcemy pokazać urzędnikom dobro jakie mamy na Sadach Żoliborskich."

Dziś jest ostatni dzień kiedy mieszkańcy mogą wyrazić swoją opinię na temat przyszłych nasadzeń w Parku Sady Żoliborskie. Przedstawiciele Sąsiedzkiej Inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie postanowili podziękować urzędnikom za owocną w ostatnim czasie współpracę. – Szczególnie chcieliśmy podziękować Wydziałowi Ochrony Środowiska, który szczegółowo podszedł do weryfikacji naszego projektu zgłoszonego w ramach Budżetu Obywatelskiego. Mamy nadzieję, że jego realizacja będzie przebiegała sprawnie – mówi Maria Janiak z Inicjatywy Sąsiedzkiej Owocowe Sady Żoliborskie. To właśnie na projekt ich autorstwa zagłosowało w tym roku najwięcej Żoliborzan. - Chcieliśmy podziękować również zespołowi komunikacji społecznej za sprawne przeprowadzenie konsultacji społecznych – dodaje Maria Janiak, która razem z Patrycją Rzepecką, również z Inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie podarowała urzędnikom skrzynkę wypełnioną „malinówkami” zebranymi podczas ostatniego owocobrania.  

- Chcemy, żeby urzędnicy również mogli zaznać dobrodziejstw Sadów Żoliborskich – mówi Patrycja: - W ten sposób chcemy pokazać dobro jakie mamy w postaci owoców, nie tylko naszymi słowami, ale też obcowania z nimi, poprzez spróbowanie ich, bo naprawdę warto.

https://gazetazoliborza.pl/2019/11/protest-w-sprawie-parku-sady-zoliborskie-nie-chcemy-byc-stawiani-przed-faktem-dokonanym/
Sposób na zalegające owoce

Mieszkańcy Sadów Żoliborskich od września co weekend spotykają się w Parku Sady Żoliborskie na wspólne owocobranie. Z każdym weekendem liczba chętnych stale się zwiększa. Na wspólne owocobranie przyjeżdżają nawet osoby z innych dzielnic. – Przybywa nam osób, odpowiednich narzędzi i pomysłów na odzyskiwanie owoców – podkreśla Maria Janiak.

Owocobrania nabrały wielopokoleniowego charakteru. – W akcję angażują się seniorzy. Dla nich to okazja do wspomnień z lat młodości. Jak się okazuje owocobranie przypadło do gustu również dzieciom, które uczą się wrażliwości na środowisko – wspomina Patrycja Rzepecka. Owocobranie ma również walor edukacyjny. Jak się okazuje zbierając owoce w Parku Sady Żoliborskie można nauczyć się jak rozpoznać odmiany drzew i owoców, a tych w owocowym sercu Żoliborza nie brakuje. Znajdziemy tu prawdopodobnie jedyną w Polsce odmianę jabłoni „Truskawkowe Nietschnera”, która daje owoce.

https://www.facebook.com/116640293050740/videos/390351898632555

- Owocobranie to forma kompromisu pomiędzy osobami, które chcą być charakter sadów został utrzymany jak i przeciwnikami. Zalegające owoce są problemem, bo śmierdzą i są zagrożeniem bo można się poślizgnąć. Nie polemizujemy z ty, bo to są fakty, natomiast robimy coś by rozwiązać te problemy by zminimalizować ilość owoców, które zalegają – tłumaczy Patrycja.

- Nie znaleźliśmy  jeszcze sposobu, co zrobić z owocami z drzew ozdobnych. To są współczesne nasadzenia. Tymi owocami nikt się nie zajmuje i one stanowią główny problem. Kwestia owoców z drzew ozdobnych jest przemilczana, a przecież one też rosną w sąsiedztwie alejek – zwraca uwagę Maria.

Ostatnie godziny konsultacji społecznych

Dziś jest ostatni dzień kiedy można wyrazić swoją opinię w kwestii nowych nasadzeń w Parku Sady Żoliborskie. Wystarczy wysłać swoją opinię na adres e-mail: [email protected] dziś do północy.

W ramach konsultacji powstały mobline punkty i odbyły się spacery konsultacyjne z udziałem dendrologa a także spotkanie online z pomologiem.

- Według mnie było za mało działań w przestrzeni wirtualnej, angażujących mieszkańców, którzy są aktywni zawodowo, a nie bardzo mają czas w tygodniu, a w weekendy z kolei są zajęci domowymi sprawami. Były cztery spotkania na Sadach, gdzie można było wyrazić bezpośrednio w punkcie konsultacyjnym swoją opinię. To nie wystarczyło, bo z tego co mi wiadomo, podczas tych spotkań opinii zebrano mało w stosunku do tego ile osób wypowiedziało się w zeszłorocznej ankiecie – mówi Maria Janiak.

https://gazetazoliborza.pl/2019/11/radio-zoliborz-sady-zoliborskie-mieszkancy-chca-zeby-sady-byly-sadami-a-nie-parkiem-czy-lasem-zoliborskim/

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 32 km/h