Za jego sprawą przystanek Warszawa Powązki cieszył się sporym powodzeniem wśród pasażerów.
Frekwencyjny sukces pociągu Szybkiej Kolei Miejskiej przejeżdżającego przez przystanek kolejowy Warszawa Powązki, aż do Lotniska Chopina był wynikiem wprowadzenia tymczasowego objazdu. Pociągi linii S3 z Legionowa na Lotnisko Chopina pierwotnie kursowały przez Dworzec Wschodni i linie średnicową w Śródmieściu. Zmiana wynikała z budowy przystanku Warszawa Targówek, gdzie konieczne były ograniczenia w ruchu pociągów. Od nowego roku do rozkładu dołożono również pociągi jadące z Radzymina w kierunku Lotniska Chopina.
Pod koniec września zakończył się etap budowy nowego przystanku kolejowego Warszawa-Targówek, co oznacza że na linii kolejowej nr 9, pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia i Warszawa Praga przywrócony został pełny ruch.
Skutkiem tego jest powrót pociągów SKM S3 na swoją pierwotną trasę. Jadące trasą S3 pociągi SKM-ki z Radzymina i Legionowa, omijają stację Warszawa Gdańska i przystanek kolejowy Warszawa Powązki, kursując przez Warszawę Wschodnią, Warszawę Centralną, Warszawę Zachodnią do Lotniska Chopina.
W ten sposób mieszkańcy Żoliborza pozostają bez bezpośredniego połączenia kolejowego ze Służewcem. Do dyspozycji pozostaje pociąg SKM kursujący trasą S9, którym podróżni dojadą do peronu 8 na stacji Warszawa Zachodnia.
Ewentualny powrót SKM-ek kursujących przez Żoliborz na Służewiec i dalej, możliwy jest po kompleksowym remoncie Dworca Zachodniego, gdzie prace mają potrwać do 2023 roku. Czy faktycznie tak się stanie? Wszystko zależy od zarządcy infrastruktury kolejowej oraz przewoźnika, który powinien wystąpić do PKP PLK o utrzymanie trasy.
Napisz komentarz
Komentarze