Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:01

Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy

O zwycięstwo w kategorii architektura mieszkaniowa powalczą 2 budynki z Żoliborza i Bielan.

Trwa głosowanie w szóstej edycji Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy. To wydarzenie, w ramach którego nagradzane są budynki oddane do użytku w 2019 roku. Laureaci zostaną wyłonieni przez jury konkursowe w 6 kategoriach.

Przyznawane są również trzy nagrody specjalne: za zastosowanie rozwiązań proekologicznych, projektowanie uniwersalne i dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami oraz najbardziej prestiżowa nagroda Grand Prix, którą w ubiegłym roku zdobył biurowiec Nowogrodzka Square, a dwa lata temu - bulwary wiślane.

Ponadto, przyznawany jest tytuł Nagrody Mieszkańców. Każdy może oddać swój głos na inwestycje, które zostały nominowane. W ubiegłym roku Nagroda Mieszkańców trafiła do ZODIAKU Warszawskiego Pawilonu Architektury. Głosować można na stronie: www.nagroda-architektoniczna.pl .

Na kogo można oddać głos? Wśród nominowanych jest inwestycja mieszkaniowa znajdująca się na Żoliborzu przy ulicy Potockiej oraz na Bielanach przy ulicy Rudzkiej.

Architektura mieszkaniowa

Autorami nominowanej inwestycji znajdującej się na styku Bielan z Żoliborzem są projektanci z pracowni HRA Architekci. Drugi etap osiedla Mickiewicza przy ulicy Rudzkiej to jedna z pierwszych w Warszawie inwestycji mieszkaniowych posiadających certyfikat BREEAM potwierdzającym realizację projektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego budownictwa. Osiedle składa się z dziewięciu budynków wielorodzinnych, cztery z nich są większe i dłuższe, tworząc wyizolowaną przestrzeń dla pozostałych domów o mniejszej skali. Elewacje wszystkich budynków są białe, mieszkania mają duże okna, balkony i loggie. W oknach są nawiewniki antysmogowe wyposażone w filtry pyłów i alergenów. Na zewnątrz działa czujnik jakości powietrza Airly z aplikacją mobilną.

Osiedle Mickiewicza II ul. Rudzka 5

Drugą nominowaną inwestycją mieszkaniową jest budynek znajdujący się na Żoliborzu przy ulicy Potockiej. To pięciokondygnacyjny budynek o charakterystycznej bryle. To zasługa zastosowania strukturalnych modułów z żelbetu – dużych wykuszy spiętrzonych i poprzesuwanych względem siebie. Taka schodkowość elewacji ma zapewnić prywatność mieszkańcom, wytwarza przestrzeń na częściowo zadaszone tarasy. Znaczną część frontu budynku tworzą okna, które mają wysokość około 3 m. W środku budynku mieści się klatka schodowa z tzw. duszą i atrium, które wpuszcza światło przez dach aż do holu na parterze. Budynek ma zbiornik retencyjny na wodę opadową.

Budynek mieszkalny przy ulicy Potockiej

Kolejnym kandydatem do nagrody w kategorii architektura mieszkaniowa jest drugi etap osiedla Jaśminowy Mokotów. Na ośmiohektarowej powstało 12 dwupiętrowych budynków z blisko 200 mieszkaniami. Powierzchnia biologicznie czynna stanowi 60 proc. terenu, a 8,5 tys. m kw. przeznaczono na ogólnodostępny park Enklawa ze sztucznym jeziorem zapewniającym retencjonowanie wody.

Osiedle Jaśminowy Mokotów
Nowe życie budynków

Nominowanym w tej kategorii jest dawny fort Służew, który został zaadaptowany pod restauracje, kawiarnie i inne lokale usługowe. Całość została opracowana przy ścisłej współpracy z konserwatorem zabytków. Dzięki tej inwestycji teren dawnego fortu ożywił się.

Fort Służew

O nagrodę w tej kategorii powalczy budynek Warszawskiego Szpitala dla Dzieci. Obiekt przeszedł gruntowny remont, który objął wszystko od piwnic aż po dach, wymagał szczegółowych uzgodnień z konserwatorem zabytków, tak by zachować historyczne detale i elementy aranżacji wnętrz.

Warszawski Szpital dla Dzieci

Konkurentem fortu i szpitala jest Muzeum Woli urządzone w neorenesansowym pałacyku na terenie modernistycznego osiedla Srebrna. Pierwszy etap kompleksowej renowacji i modernizacji zabytku objął prace na zewnątrz. Drugi etap zakończył się w 2019 roku i polegał na modernizacji wnętrz. Część pomieszczeń uległa całkowitej przebudowie. Wschodnia oficyna została przystosowana, by pełnić m.in. funkcję czytelni i biblioteki z salą edukacyjną. Dzięki modernizacji Muzeum Woli udało się wydzielić dwie nowocześnie wyposażone, 150-metrowe sale wystawowe, tzw. Gabinet Wolski, a także przestrzenie warsztatowe i edukacyjne wyposażone w sprzęt multimedialny.

Architektura komercyjna

Dla niektórych ta nominacja może być niezrozumiała, głównie za sprawą elewacji, z którą wiązano większe nadzieje. Mowa o Hotelu Puro zlokalizowany przy ulicy Widok. Hotel wypełnił wyrwę w śródmiejskiej zabudowie i działkę inwestycyjną w całości. Elewacja jest płaska i jasna, obłożona panelami, architekci celowo pozbawili jej światłocienia. Zróżnicowanie kolorystyczne, wyraziste, pionowe i uchylne panele wentylacyjne z metalową kratką i ukrytymi oprawami oświetleniowymi przy wielkich oknach każdego pokoju, sprawiają, że fasada ma wyrazisty rytm podziałów.

Hotel Puro

Drugim nominowanym jest Biurowiec Vector+ przy ulicy Obozowej. Biurowiec składa się z dwóch smukłych budynków o wąskich elewacjach frontowych i wysokości 14. i 6. pięter. Pomiędzy nimi jest przeszklony 6-piętrowy łącznik z tarasem na dachu dostępnym dla pracowników.

Biurowiec Vector+

Trzecim konkurentem jest Kompleks P4 z hotelem Vienna House Mokotow Warsaw. Architektonicznie P4 nawiązuje do dziedzictwa Służewca Przemysłowego. Konstrukcja opiera się na systemie żelbetowych ram. Słupy w kształcie litery „V” i masywne podciągi mają surowy, niemal fabryczny wyraz.

Kompleks P4 z hotelem Vienna House Mokotow Warsaw
Architektura użyteczności publicznej

Druga linia metra po praskiej stronie Wisły ma trzy nowe stacje: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka. Ich projekt został wybrany w konkursie architektonicznym. Charakteryzuje je stonowana estetyka i kolorystyka oraz skromna forma zadaszeń przy zejściach prowadzących pod ziemię. Za najciekawszą wielu mieszkańców uznało stację Szwedzką, która jest najczęściej fotografowana i prezentowana w mediach społecznościowych.

Stacja metra Szwedzka

W tej kategorii nominowano najbardziej kameralny budynek ze wszystkich w tej edycji. To Żłobek publiczny nr 67 w Warszawie w Wesołej. Parterowy obiekt powstał na działce leśnej. Architekci dołożyli wszelkich starań, by zachować jak najwięcej drzew na działce. Bryła budynku jest prosta, wyższa w centralnej części, okolona z trzech stron zadaszonym tarasem. Rytm podpór z drewna nawiązuje do gęsto rosnących w pobliżu sosen.

Żłobek publiczny nr 67 w Warszawie w Wesołej

Trzecim nominowanym jest najwyższy budynek spośród wszystkich nominowanych inwestycji w tej edycji konkursu. Siedziba Transportowego Dozoru Technicznego przy ul. Puławskiej, zaprojektowana przez JEMS Architekci składa się z kilku brył, najwyższą stanowi 19-piętrowa część wieżowa (63 m) o kilku uskokach i zróżnicowanej wysokości.

Siedziba Transportowego Dozoru Technicznego
Projektowanie przestrzeni publicznej

Jednym z nominowanych są Bulwary nad Wisłą, a konkretnie trzeci etap w rejonie mostu Świętokrzyskiego i pomnika Syreny. Najkrótszy odcinek bulwarów uporządkował przestrzeń w szerokim pasie pomiędzy Wybrzeżem Kościuszkowskim a Wisłą.

Bulwary nad Wisłą

Z bulwarami konkuruje EKOpark w Ursusie, który powstał przy dawnej fabryce traktorów Ursus. W parku zastosowano panele fotowoltaiczne i zbiorniki retencyjne na wodę, plac zabaw jest zbudowany z drewna i nawierzchni mineralnych. Działa siłownia plenerowa. W parku urządzono ścieżkę edukacyjno-przyrodniczą. Dla ptaków i owadów przygotowano budki lęgowe, specjalne domki i otuliny drzew. Całość terenu wzbogacają łąki kwietne.

EKOpark w Ursusie

Trzecim nominowanym jest zmodernizowany skwer przy ulicy Karola Szymanowskiego na osiedlu Praga II. W tym miejscu wyremontowano chodniki, postawiono ławki i zadbano o rosnące tam drzewa i posadzono nowe. W urządzaniu przestrzeni wykorzystano stal i drewno – materiały nadające się do przetworzenia. Wszystko jest w pełni dostępne dla osób o ograniczonej mobilności.

Modernizacja skweru przy ul. Karola Szymanowskiego

fot. fot. UM Warszawa/Piotr Krajewski

https://gazetazoliborza.pl/2020/08/domek-dzialkowy-na-zoliborzu-inny-niz-wszystkie/

fort-sluzewiec

fort-sluzewiec

Szpital-dla-dzieci

Szpital-dla-dzieci

Muzeum-Woli

Muzeum-Woli

mickiewicza

mickiewicza

Potocka

Potocka

jasminowa

jasminowa

hotel-puro

hotel-puro

vector-

vector-

kompleks-p4

kompleks-p4

metro

metro

zlobek-w-wesloej

zlobek-w-wesloej

Siedziba-Transportowego-Dozoru-Technicznego

Siedziba-Transportowego-Dozoru-Technicznego

bulwary-nad-wisla

bulwary-nad-wisla

eko-park-w-ursusie

eko-park-w-ursusie

park-karola-szymanowskiego

park-karola-szymanowskiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.