Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 03:28

Zmiany w Parku Sady Żoliborskie

Jaka koncepcja nasadzeń zostanie zrealizowana? Drzewa sadownicze owocowe czy nieowocowe?

Ruszają długo wyczekiwane konsultacje społeczne w sprawie nowych nasadzeń w Parku Sady Żoliborskie. Według zapowiedzi żoliborskiego urzędu opinie mieszkańców będą zbierane od 16 września do 6 października. W ramach konsultacji powstaną specjalne punkty i odbędą się spacery konsultacyjne z udziałem dendrologa a także spotkanie online z pomologiem.

Pierwotnie planowano przeprowadzenie pogłębionych konsultacji w kwietniu. Plany pokrzyżowała jednak pandemia.

Żeby sady były sadami

Niemal rok temu spore kontrowersje wywołała przeprowadzona wycinka w Sadach Żoliborskich. Wówczas pod topór poszło 36 drzew. Do rozstrzygnięcia pozostała więc kwestia nowych nasadzeń. W decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego ujęto 43 nowe nasadzenia, które są drzewami ozdobnymi. W międzyczasie ukształtowała się oddolna inicjatywa sąsiedzka Owocowe Sady Żoliborskie, która opowiada się za zachowaniem owocowego charakteru sadów. W czynie społecznym grupa mieszkańców przeprowadziła m.in. inwentaryzację drzew w parku, a w ramach sprzeciwu pikietowała przed urzędem domagając się dialogu w sprawie prowadzonych prac w parku.

Najpierw ankieta, a teraz konsultacje w sprawie nowych nasadzeń

W styczniu tego roku urząd opublikował wyniki ankiety, która poprzedzała konsultacje społeczne w sprawie przyszłości Parku Sady Żoliborskie. Znaczna większość nadesłanych opinii, bo aż 603, wskazuje, że w parku powinny znaleźć się drzewa sadownicze owocujące. Łącznie do urzędu wpłynęło 654 wypełnionych ankiet.

Wśród zebranych opinii pojawiły się również takie, które nie wykluczają mieszanego charakteru nowych nasadzeń podkreślając, że tamtejszy drzewostan powinien być dogęszczany drzewami nieowocującymi między budynkami znajdującymi się w okolicy parku, wzdłuż ulic i chodników.

Jest też grupa mieszkańców przeciwna nasadzeniom drzew sadowniczych owocujących, ze względu na spadające i zalegające na ziemi owoce, które w ich opinii wydzielają nieprzyjemny zapach i stanowią niebezpieczeństwo w poruszaniu się.

Przeprowadzona ankieta była prologiem do pogłębionych konsultacji społecznych, które teraz zapowiada urząd. „W ciągu trwających trzy tygodnie konsultacji chcemy poznać zdanie mieszkańców i osób odwiedzających park w kwestii nowych nasadzeń drzew oraz argumenty, które stoją za proponowanym przez nich rozwiązaniem. Zależy nam, aby mieszkańcy określili zarówno preferowany przez nich charakter tych nasadzeń (drzewa owocowe sadownicze, owocowe niebrudzące, drzewa nieowocowe), a także zaproponowali konkretne gatunki drzew, które chcieliby widzieć w Parku Sady Żoliborskie.” – czytamy w oficjalnym komunikacie urzędu.

https://gazetazoliborza.pl/2019/11/radio-zoliborz-sady-zoliborskie-mieszkancy-chca-zeby-sady-byly-sadami-a-nie-parkiem-czy-lasem-zoliborskim/

Zbieranie uwag w specjalnych punktach, spacery konsultacyjne i spotkanie z pomologiem

Konsultacje rozpoczną się w środę 16 września. Na terenie Parku Sady Żoliborskie tego dnia w godzinach 17:00-19:00 pojawi się mobilny wózek, przy którym będą zbierane uwagi i propozycje mieszkańców w kwestii nowych drzew. Jak podkreślają urzędnicy będzie to okazja do uzyskania odpowiedzi na wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące przyszłości parku. W wyznaczonych dniach i godzinach mobilne punkty konsultacyjne będą przemieszczać się po terenie parku, pojawią się m.in. w okolicach Pawilonu Kulturalnego oraz placu zabaw.

W ramach konsultacji zaplanowano dwa spacery konsultacyjne. Pierwszy z nich odbędzie się z udziałem dendrologa Jacka Borowskiego z Wydziału Ogrodnictwa, Biotechnologii i Architektury Krajobrazu Katedry Ochrony Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Drugi ze spacerów ma służyć poznaniu opinii mieszkańców i pogłębionej dyskusji.

Mieszkańcy, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej na temat drzew owocowych, możliwości ich sadzenia oraz zasad ich właściwej pielęgnacji będą mogli wziąć udział w spotkaniu online z pomologiem Ryszardem Rawskim, pracownikiem Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie.

„Jeśli ktoś nie może wziąć udziału w bezpośrednich konsultacjach czy spacerach, może przekazać swoje uwagi na adres [email protected] lub osobiście w biurze Zespołu Komunikacji Społecznej dla Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy przy ul. Słowackiego 6/8, pokój 129 i 130, od poniedziałku do piątku (w dniach 16 września-6 października), w godzinach pracy urzędu.” – informuje żoliborski urząd.

Zebrane opinie zostaną opracowane w formie raportu, na podstawie którego podjęta zostanie decyzja o wystąpieniu z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego w sprawie zmiany charakteru nasadzeń zastępczych w Parku Sady Żoliborskie i proponowanych gatunków drzew.

Terminy i miejsca mobilnych punktów konsultacyjnych:

16 września (środa), godz. 17.00 – 19.00, teren Parku Sady Żoliborskie

19 września (sobota), godz. 11.00 - 12.30, teren Parku Sady Żoliborskie

24 września (czwartek), godz. 17.00 - 19.00, ul. Sady Żoliborskie

26 września (sobota), godz. 11.30 - 14.30, teren Parku Sady Żoliborskie

Terminy spacerów konsultacyjnych:

19 września (sobota), godz. 11.00-13.00 - Park Sady Żoliborskie

26 września (sobota), godz. 16.00-17.30 - Park Sady Żoliborskie

Termin i zasady uczestnictwa w spotkaniu online z pomologiem:

Na spotkanie online zapraszamy w środę, 30 września w godzinach 18:00-19:00. Obowiązują zapisy. Można zapisać się podczas spotkań i spacerów konsultacyjnych, mailowo pod adresem: [email protected] oraz telefonicznie pod numerami: 22 4438895, 22 4438906, w godzinach 8.00 – 16.00. Osoby zapisane, otrzymają w dniu warsztatu dedykowany link do udziału.


Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ