Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:05

Zakończenie roku maturzystów inne od wszystkich. Zamiast apeli samotne odbieranie świadectw

Po ponad miesiącu trwania kwarantanny i ciągłego odraczania w czasie powrotu uczniów do szkół, 24 kwietnia ogłoszono nowe terminy matur i egzaminów ósmoklasisty. Uczniowie znaleźli się w zupełnie nowej sytuacji. Jak radzą sobie z przygotowaniem do egzaminów dojrzałości żoliborscy maturzyści? Jak wyglądało rozdanie świadectw? Od czasu zamknięcia szkół z powodu koronawirusa 12 marca, maturzyści w całej Polsce żyli w zwiększonym stresie i niepewności. Nie wiadomo było kiedy i w jaki sposób ukończą szkołę oraz jak przeprowadzone zostaną egzaminy. Po miesiącu Ministerstwo Edukacji Narodowe w porozumieniu z Centralną Komisją Egzaminacyjną ogłosiło nowe terminy matur.

"Nie ukrywam, że drażniący był brak informacji co do terminu matur"

Egzaminy dojrzałości przesunięto o ponad miesiąc względem starego harmonogramu. Odbędą się one w dniach 8-29 czerwca. Na ogłoszenie nowego terminu trzeba  było czekać ponad miesiąc. - Nie ukrywam, że drażniący był brak informacji co do terminu matur – mówi maturzysta z liceum „Wiktacego”, a jego rówieśniczka z LO Sempołowskiej nadal nie przywiązuje się w pełni do podanych terminów - Czuję pewnego rodzaju niepokój i niepewność, bo tak naprawdę nigdy nie wiemy, czego się spodziewać. Wszystko się może zmienić nawet w ostatnich chwilach. Nie tylko zmienił się termin matur, ale także sposób ich przeprowadzania. W tym roku uczniowie nie będą zdawać egzaminów ustnych, które były obowiązkowym elementem egzaminów z języka polskiego i wybranego języka nowożytnego. Jedynym obowiązkiem w tym roku pozostaje przystąpienie do 4 egzaminów pisemnych. Ta decyzja cieszy się dużym poparciem wśród uczniów. - Większość moich rówieśników jest zadowolonych, więc ja podzielam ich entuzjazm i cieszę się z braku nadmiernego stresu – mówi uczennica LO Sempołowskiej, a inni uważają nawet, że matury ustne powinny być wycofane na stałe – Jedna z lepszych decyzji, jakie zostały podjęte. Bo jak można obiektywnie ocenić wiedzę człowieka zestresowanego do granic możliwości?

Zakończenie roku inne od wszystkich

Matury przełożono, ale rok szkolny zakończył się w pierwotnym terminie. Uczniowie i nauczyciele nie mogli jednak spotkać się po raz  ostatni na uroczystym zakończeniu roku.  W „Witkacym” uczniowie jeszcze nie pożegnali się z nauczycielami -Nadal nas wspierają i są do naszej dyspozycji, więc pożegnamy się dopiero po maturze - relacjonuje jeden z maturzystów. Każdy absolwent szkoły średniej dostał jednak swoje świadectwo. W Liceum Sempołowskiej dyrekcja rozwiązała tę sprawę tak: - Dostaliśmy informacje, w jakich godzinach mamy odbierać świadectwa i że każdy ma mieć maseczkę, rękawiczki oraz własny długopis. Każda osoba z klasy była rozpisana na inną godzinę tak, abyśmy się nie spotykali - opisuje Zosia. W szkole im. Witkacego w tej sprawie panuje większy spokój. - Dyrekcja poprosiła nas o brak pośpiechu w odbieraniu świadectw. Ja swojego jeszcze nie mam i nie spieszę się z odbiorem. Leżą bezpiecznie w sekretariacie i można je odebrać w każdej chwili -relacjonuje jeden z uczniów.

Nauczyciele nie opuszczają maturzystów

Maturzyści postawieni są w trudnej i niepewnej sytuacji. Dostali jednak dodatkowy miesiąc, który można spożytkować na naukę i ostatnie powtórki przedmiotów, które najbardziej ich interesują. Tak robi Bartek z LXIV LO: - Jako maturzysta, który doskonale wie, co musi sobie powtórzyć przed egzaminem, forma nauki przez Internet jest idealna. Nie tracę czasu na lekcjach, z których nie zdaję matury i mogę skupić się na tych, które pozwolą mi pójść na wymarzone studia. Także niektórzy nauczyciele oferują swoją dalszą pomoc w przygotowaniu do matury – Mam teraz dużo prywatnych zajęć. Jedyną lekcją ze szkoły jest język polski, który zaproponowała nam nasza wychowawczyni w ramach powtórki do matury – mówi uczennica Liceum Sempołowskiej. Epidemia koronawirusa może być dla uczniów dodatkową życiową lekcją, której nie doświadczyliby w szkole. Uczeń Witkacego nauczył się dzięki temu, że: nie wszystko idzie zgodnie z planem, a dalekosiężne założenia mogą się rozpaść w kilka dni. Maturzyści stracili także najdłuższe wakacje życia, których wyczekuje każdy uczeń szkoły średniej. - Bardzo mi przykro, że nie mogłam mieć oficjalnego zakończenia roku, normalnie napisać matury, a potem przeżyć najdłuższych i prawdopodobnie najfajniejszych wakacji mojego życia. Niestety, ale nikt mi już tego czasu nie zwróci – podsumowuje Zosia z liceum Sempołowskiej.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.