Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 31 marca 2025 06:01
Reklama

Matematyka Online - nowe wsparcie dla żoliborskich uczniów.

Matematyka.Online – to nowatorski projekt mający na celu codzienne wsparcie uczniów w nauce matematyki. Skierowany jest on do uczniów szkół podstawowych i od września 2024 roku realizowany w pięciu żoliborskich szkołach.
  • Źródło: Dzielnica Żoliborz
Matematyka Online - nowe wsparcie dla żoliborskich uczniów.
Matematyka.Online – to nowatorski projekt mający na celu codzienne wsparcie uczniów w nauce matematyki. Skierowany jest on do uczniów szkół podstawowych i od września 2024 roku realizowany w pięciu żoliborskich szkołach.

Źródło: freepik

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • nowym programie
  • rekrutacji do programu matematyka online

Matematyka.Online to narzędzie cyfrowego wsparcia uczniów szkół podstawowych, które wykorzystuje sztuczną inteligencję w nauce matematyki, zarówno podczas lekcji w szkole, jak również do samodzielnej pracy w domu. Projekt realizowany jest we współpracy z Politechniką Warszawską i Centrum Badawczo-Naukowym Artur Jackowski, który dostarcza dedykowane oprogramowanie dla uczniów - Zeszyt.Online.

Dotacje

W 2024 roku znacząco wzrosła stawka dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych działających na Żoliborzu. Największy skok dotyczył przedszkoli i punktów przedszkolnych, których liczba na terenie dzielnicy wzrosła do 24 placówek. Uczęszczało do nich 9 072 dzieci, na których rozwój i edukację przekazaliśmy ponad 22 mln zł (w porównaniu do blisko 14,4 mln zł w 2023 roku). Dotacje dla niepublicznych liceów ogólnokształcących wyniosły przeszło 7,2 mln zł, a dla szkół podstawowych – blisko 4 mln zł.

Rekrutacja 2024/25

W rekrutacji do publicznych przedszkoli na Żoliborzu na rok szkolny 2024/25 przyjęliśmy łącznie 439 dzieci, a naukę kontynuowało 1067 dotychczasowych przedszkolaków. Duża popularność w latach poprzednich przedszkola nr 446 przy ul. Anny German spowodowała, że na rok szkolny 2024/25 nie mogliśmy utworzyć nowej grupy dla dzieci w wieku 3 lat. W sumie na Żoliborzu edukację przedszkolną we wrześniu 2024 roku rozpoczęło 333, trzy-latków (w tym 15 kontynuujących). Aby zapewnić miejsce wszystkim chętnym dzieciom z Żoliborza, na obecny rok szkolny uruchomiliśmy łącznie 71 oddziałów, w tym dwa w przedszkolu niepublicznym. Zorganizowaliśmy również nabór do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, do których uczęszcza 41 dzieci.

W klasach I w szkołach podstawowych naukę rozpoczęło 482 uczniów w łącznie 22 oddziałach. Zwiększyliśmy liczbę pierwszych klas sportowych, które powstały w Szkole Podstawowej nr 267 im. Juliusza Słowackiego, w SP nr 65 im. Władysława Orkana, SP nr 92 im. Jana Brzechwy i SP nr 392 im. Jana Bytnara ps. „Rudy”. Kandydaci mieli do wyboru takie profile jak: pływanie, lekkoatletyka, gimnastyka artystyczna/akrobatyka, taniec oraz piłka nożna.

W klasach I szkół ponadpodstawowych naukę rozpoczęło 923 uczniów. Uczęszczają oni do łącznie 33 klas w 7 szkołach. W liceach ogólnokształcących powstało 18 klas, w których uczy się 483 nastolatków. Oddziały dwujęzyczne z językiem francuskim utworzone zostały w XVI LO im. Stefanii Sempołowskiej. Klas technicznych i branżowych powstało 15 i naukę rozpoczęło w nich w sumie 440 osób. Uczniowie zdecydowali się kształcić m.in. na takich kierunkach technicznych jak: programista, informatyk, teleinformatyk, mechatronik, logistyk, elektronik, elektryk, technik reklamy, urządzeń dźwigowych czy technik pojazdów samochodowych.  W szkołach branżowych uruchomione zostały kierunki: złotnik-jubiler, mechanik, elektromechanik pojazdów samochodowych, a także kierowca mechanik i lakiernik samochodowy.

Partnerstwa zawodowe i praktyki dla uczniów

Uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych i Licealnych przy ul. gen. J. Zajączka, skorzystać mogą na podpisanym w 2024 roku partnerstwie o współpracy z Metrem Warszawskim. Zakłada ono wzbogacenie oferty edukacyjnej, w ramach której uczniowie będą mieli dostęp do atrakcyjnych praktyk zawodowych i staży, dedykowanych projektów edukacyjnych i konkursów zawodowych, a także przygotowana zostanie i wyposażona pod kątem potrzeb uczniów pracownia specjalistyczna.

Również Zespół Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 przy ul. Włościańskiej zawarł porozumienie o współpracy z autoryzowanym salonem i serwisem samochodów marki Toyota Motor Poland. Uczniowie otrzymali możliwość doskonalenia zawodowego pod czujnym okiem pracowników warsztatu i korzystania ze nowocześnie wyposażonego centrum serwisowego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama