Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 3 lutego 2025 14:47
Reklama
Tylko u nas!

Kontrowersje i dziwne zależności wokół kiosków przy ul. Poli Gojawiczyńskiej

Zarząd Dzielnicy planuje zlikwidować kiosk przy ul. Poli Gojawiczyńskiej. Przy okazji wyszła sprawa związana ze szpecącą budą przy skrzyżowaniu z ul. Kłodawską. W tej sprawie wiceburmistrz Tomasz Mielcarz zorganizował spotkanie z mieszkańcami.
Kontrowersje i dziwne zależności wokół kiosków przy ul. Poli Gojawiczyńskiej

Autor: Dariusz Rutkowski

W tym artykule przeczytasz o:

  • spotkaniu zorganizowanym przez wiceburmistrza ws. kiosków przy ul. Poli Gojawiczyńskiej;
  • nielegalnym hazardzie w pawilonie przy skrzyżowaniu z ul, Kłodawską;
  • przewodzie elektrycznym, który łączył pawilon z nielegalnym hazardem z kioskiem po drugiej stronie ulicy;
  • petycji przeciwko likwidacji kiosku;
  • stanowisku wiceburmistrza w kwestii kiosków.

W sobotę 25 stycznia wiceburmistrz Tomasz Mielcarz zorganizował spotkanie z mieszkańcami w sprawie kiosku przy ul. Poli Gojawiczyńskiej, który od lat prowadzi pani Sylwia. W związku z kończącą się umową na dzierżawę terenu pod kiosk prowadzony przez panią Sylwię, wiceburmistrz przedłużył z nią umowę jedynie o pół roku. Powodem nie zawarcia umowy na dłuższy okres, spowodowany był potrzebą wprowadzenia nowego planu organizacji ruchu obejmującego ul. Sady Żoliborskie, ul. Braci Zaluskich oraz ul. Poli Gojawiczyńskiej. Zmiana planu organizacji ruchu wynikła z wniosku Zarządu Dróg Miejskich skierowanego do Urzędu Dzielnicy Żoliborz w celu wprowadzenia strefy „tempo 30”. Takie same strefy są już od kilku lat wprowadzone na większości osiedli składających się z dróg lokalnych. Rejon Sadów Żoliborskich jest ostatnim obszarem, który nie posiada takiej strefy.

Kiosk pani Sylwii Wyszyńskiej wzbudza spore emocje wśród mieszkańców

Postępowanie celno-skarbowe w sprawie nielegalnego hazardu

W kwietniu ubiegłego roku na łamach naszej gazety opisywaliśmy sprawę budy z jednorękimi bandytami, która szpeci przy skrzyżowaniu ul. Poli Gojawiczyńskiej i ul. Kłodawskiej. Dawniej w tym kiosku działał sklep ze śrubkami, później rozpoczęła się działalność hazardowa, która początkowo działała oficjalnie. W 2017 r. były burmistrz Krzysztof Bugla zwrócił się do Izby Celno-Skarbowej o przeprowadzenie kontroli. Ponadto Urząd Dzielnicy Żoliborz nie był w stanie ustalić kto jest właścicielem kiosku, który bezprawnie zajmuje pas drogowy. Warto przy tym zaznaczyć, że zarządcą terenu jest sam Urząd Dzielnicy. Niestety przepisy utrudniają od razu rozebrać budynek.

Przewód elektryczny łączył budę z jednorękimi bandytami z kioskiem po drugiej stronie ulicy

Urząd Dzielnicy Żoliborz występował do Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. z zapytaniem czy pawilon z działalnością hazardową zasilany jest z sieci spółki. Okazalo się, że pawilon nie jest przyłączony do jej sieci elektroenergetycznej. Ponadto Urząd występował do Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej z zapytaniem czy budka zasilana jest z sieci będącej własnością Spółdzielni. Ta z kolei odpowiedziała, że nie.

Wiceburmistrz Tomasz Mielcarz zorganizował spotkanie nasa prośbę radnego Tomasza Michałowskiego

Dopiero w nowej kadencji samorządowej odkryto, że między koronami drzew widać przewód, który rozciąga się nad ul. Poli Gojawiczyńskiej. Jak się okazało, przewód ten połączony był z masztem usytuowanym na dachu kiosku Pani Sylwii. Z kolei drugi przewód prowadzi na teren osiedla zarządzanego przez WSM. Latem ubieglego roku elektrycy w obecności właścicielki kiosku odłączyli zasilanie prowadzące do pawilonu z jednorękimi bandytami. W niedługim czasie okazało się, że pawilon znowu jest zasilany, w związku z czym elektrycy ponownie odcięli zasilanie. Kiedy okazało się, że działania te nie przyniosły skutku, operator sieci elektroenergetycznej wystosował nakaz rozebrania instalacji, która zgodnie z przepisami nie ma prawa przebiegać nad drogą publiczną. Po tym nakazie zniknął nie tylko kabel, ale także kamery i klimatyzator, które były zainstalowane na budce z nielegalną działalnością hazardową.

Inicjatywa spotkania z właścicielką kiosku

Radny Tomasz Michałowski (PiS) po komisji kultury na Cytadeli, zaproponował wiceburmistrzowi Tomaszowi Mielcarzowi spotkanie z udziałem pani Sylwii oraz strony społecznej. Radny chciał, żeby oddzielić sprawę kabla prowadzącego do pawilonu z jednorękimi bandytami od konieczności likwidacji kiosku, który jak sam twierdził, doskonale służył okolicznym mieszkańcom. Burmistrz Mielcarz miał się nad tym zastanowić, po czym następnego dnia potwierdził radnemu, że zorganizuje takie spotkanie w sobotę 25 stycznia o godz. 11:00. Następnie radny Michałowski zamieścił post na grupie Żoliborzanie, na którym zaprosił mieszkańców na to spotkanie. „Odbędzie się spotkanie przedstawicieli Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy z udziałem Pana Wiceburmistrza Tomasz Mielcarza z najemcą kiosku na ul. Poli Gojawiczynskiej 1 z Panią Sylwią Wyszyńską i mieszkańcami w następujących 3 sprawach:

1. Likwidacja pawilonu z automatami hazardowymi o niskich wygranych przy ul. Poli Gojawiczyńskiej.
2. Organizacja ruchu na ul. Poli Gojawiczyńskiej.
3. Kiosk w pasie drogowym ul. Poli Gojawiczyńskiej - jego dalsze funkcjonowanie.”

Radny Tomasz Michałowski był zasmucony nieobecnością właścicielki kiosku

Pod tym postem powstała gorąca dyskusja, w której spora część mieszkańców zaczęła bronić kiosku pani Sylwii. Niestety w większości obrońcy kiosku kierowali się wyłącznie emocjami, a nie merytoryczną dyskusją w celu ustaleniu najważniejszych faktów. W konsekwencji radny został zaatakowany przez obrońców kiosku.

Petycja przeciwko likwidacji kiosku

Radna Maria Janiak (Żoliborz ma głos) poinformowała w mediach społecznościowych o petycji przeciwko likwidacji kiosku. Informacje o zbieraniu podpisów zostały także rozwieszone na klatkach schodowych na terenie osiedli Sady II i IV. Petycję można było podpisywać bezpośrednio u pani Sylwii w kiosku. Jednocześnie okazało się, że radna Janiak nie będzie uczestniczyła w spotkaniu, tłumacząc się, że będzie w tym czasie poza Warszawą.

„Zostawić kiosk a budę rozwalić”

To były najczęstsze głosy wśród mieszkańców, którzy chcieli poznać stanowisko i porozmawiać z wiceburmistrzem. Obrońcy kiosku wyjaśniali, że służy im od wielu lat i są zadowoleni z prowadzonej w nim dzialalności. Pozostałe osoby liczyły, że w spotkaniu weźmie udział również pani Sylwia, która ostatecznie nie wzięła udziału w spotkaniu. Ponadto najbardziej radykalne osoby broniące właścielki kiosku w komentarzach w mediach społecznościowych również nie przybyły na to spotkanie.

Mieszkanka od 2016 r. domagała się usunięcia pawilonu z jednorękimi bandytami. Jednocześnie domaga się pozostawienia kiosku pani Sylwii

Stanowisko wiceburmistrza w kwestii dalszych losów kiosku i budy z jednorękimi bandytami

W kwestii pawilonu z nielegalną działalnością hazardową wiceburmistrz wyjaśnił, że trwają procedury, które ma nadzieję, że skończą się w przeciągu 6 miesięcy. „Bardzo optymistyczna wersja jest taka, że stanie się to na wiosnę, bardziej pesymistyczna to pół roku.

Natomiast co do kiosku prowadzonego przez panią Sylwię, stoi bezpośrednio przy samej jezdni ul. Poli Gojawiczyńskiej (70 cm). Zgodnie z przepisami nie powinien być bliżej niż 2 metry od jezdni. Jak udało się nam ustalić, w przeszłości kiosk ten był o wiele mniejszy. Z czasem został on zmodernizowany i powiększony. Jednocześnie bliskość przejścia dla pieszych sprawia, że kiosk a także tuja rosnąca obok, ograniczają widoczność kierowcom. Z kolei wzdłuż samego kiosku stoją samochody, które nie zachowują przepisowych 10 metrów od przejścia. Warto przy tym zaznaczyć, że tuż za kioskiem znajduje się plac zabaw dla dzieci.

Podczas spotkania wiceburmistrz Tomasz Mielcarz zdementował informacje wynikające z petycji, ze kiosk ten będzie zlikwidowany. „Nie ma decyzji na usunięcie kiosku (pani Sylwii)” - dodał.

Wiceburmistrz Tomasz Mielcarz wyjaśnił, że nie została wydana żadna decyzja nakazująca rozibiórkę kiosku

W kwestii kiosku pani Sylwii, Tomasz Mielcarz wyjaśnił, ze największym zagrożeniem na przejściu dla pieszych nie jest sam ten kiosk, lecz pojazdy, które są parkowane przed przejściem dla pieszych. „Natomiast kiosk ogranicza widoczność, jest zbyt blisko przejścia” - wyjaśnił wiceburmistrz. Jednoceśnie dodał, że Urząd może odstąpić od pewnych czynności, stosując inne metody zabezpieczenia tego pasa drogowego, co nie jest proste, ale tak - można to zrobić” - dodał. Jednocześnie wiceburmistrz wyjaśnił, że jednoznacznie nie jest w stanie stwierdzić, ale stara się, żeby ten kiosk nie zniknął stąd i żeby pełnił dalej swoją funkcję. 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Reklama