Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 28 stycznia 2025 04:23
Reklama

Dawny pawilon Ital-Motu nielegalnie zajęty przez firmę z Białorusi. Wkrótce ruszy nowa działalność

[Tylko u nas!] "7 dni za 1 rubla", tak nazywała się jedna z akcji, którą chwali się nowy najemca pawilonu. Wracamy do sprawy dawnego Ital-Motu przy Placu Grunwaldzkim. Ustaliliśmy kto nielegalnie zajmuje budynek.
Dawny pawilon Ital-Motu nielegalnie zajęty przez firmę z Białorusi. Wkrótce ruszy nowa działalność

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • pawilonie przy Placu Grunwaldzkim, który miał zniknąć po 2 latach, a stoi już od 30 lat.
  • bezradności urzędników wobec nielegalnej budowli o nieznanym właścicielu.
  • tym, kto jest właścicielem lokalu i gdzie znajduje się siedziba firmy
  • nowym najemcy z Białorusi, planującym otwarcie siłowni w kontrowersyjnym miejscu.
     

Przy Placu Grunwaldzkim stoi pawilon, o którym głoszone są różne legendy. Obiekt powstał 30 lat temu jako budynek tymczasowy. Miał zostać rozebrany po 2 latach. Szybko okazało się, że okres dzierżawy był wydłużany. Początkowo znajdował się tam salon wystawowy Fiata - Ital-Mot, a z czasem Carefour Express. Od 2016 r. Urząd Dzielnicy Żoliborz usiłuje coś zrobić w celu wyegzekwowania rozbiórki nielegalnego pawilonu. W marcu 2022 r. pawilon opustoszał. Zlikwidowano w nim sklep, a mieszkańcy zaczęli spodziewać się rozbiórki. Ostatnio w sprawie pawilonu pisaliśmy na łamach naszej gazety niespełna rok temu.

Urzędnicy rozkładają ręce. Nikt nie zna właściciela?

W ostatnim czasie mieszkańcy zaczęli zauważać, ze w pawilonie coś zaczyna się dziać. Jedni twierdzili, że to prace przygotowawcze do rozbiórki, drudzy, że coś nowego tam powstanie. Zadaliśmy pytanie Urzędowi Dzielnicy Żoliborz oraz Zarządowi Dróg Miejskich czy wiedzą coś na temat tego, co obecnie dzieje się w tym budynku. Jak poinformował rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich Jakub Dybalski, postępowanie z usunięciem pawilonu prowadzi Urząd Dzielnicy Żoliborz, bo to jednostka, która wydała pozwolenie na użytkowanie. W związku z czym zadaliśmy pytanie Urzędowi Dzielnicy, czy coś wie na temat aktualnego statusu w kwestii dalszych losów pawilonu? Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel, Urząd nie posiada informacji na temat reaktywacji działalności w pawilonie przy al. Wojska Polskiego 60. „Cały czas podejmujemy działania, aby zgodnie z przepisami prawa doprowadzić do rozbiórki budynku. Procesu nie ułatwia jednak fakt, że pierwotny właściciel, który postawił obiekt - już nie jest właścicielem. Kolejni właściciele zmieniają się, lecz nie przekazują precyzyjnych i wiarygodnych informacji – dokumentów, uniemożliwiając nam przeprowadzenie skutecznego postępowania egzekucyjnego” - wyjaśniła Donata Wancel. Ponadto Urząd Dzielnicy Żoliborz poinformował, że aktualny właściciel pawilonu nie jest znany. „W związku z tym, że obiekt znajduje się w pasie drogowym, będziemy musieli wystąpić do Zarządu Dróg Miejskich o ustalenie obecnego właściciela obiektu, wobec którego ZDM zobowiązany jest do prowadzenia postępowania dotyczącego nałożenia kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia” - dodała rzecznik.

W dawnym Ital-Mocie ma powstać białoruska siłownia DVOR, która poinformowała, że właścicielem jest firma Eliso One

Z wyjaśnień rzecznika prasowego ZDM wynika, że Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wypowiadał się w sprawie pawilonu. „PINB stanął na stanowisku, że właściwym w sprawie wyegzekwowania usunięcia obiektu jest organ architektoniczny, który wydał decyzję - pozwolenie na budowę, stąd sprawą zajmuje się Urząd Dzielnicy Żoliborz” - dodał Jakub Dybalski.

Siłownia w Ital-Mocie?

W międzyczasie w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się informację, że w pawilonie miałaby powstać siłownia. Jak ustaliła nasza redakcja, nowym najemcą jest DVOR Athletic community. Szybko okazało się, że firma DVOR nie miała wiedzy o tym, że istnieją jakiekolwiek nieprawidłowości związane z budynkiem. Jednocześnie DVOR nie otrzymał żadnych oficjalnych dokumentów dotyczących planów jego rozbiórki. „Jesteśmy jedynie najemcami tego lokalu, a wszelkie pytania dotyczące stanu prawnego budynku prosimy kierować bezpośrednio do właściciela, firmy Eliso One. Firma ta z kapitałem zakładowym 5 tysięcy złotych ma siedzibę w Janowie na Podlasiu.

Czym jest DVOR Athletic community?

Jak podaje na swojej stronie, że przez 7 lat tworzy społeczność sportową na Białorusi, przeprowadzając setki tysięcy treningów, organizując zawody i wydarzenia: od treningów Murpha po przejażdżki rowerowe i obozy fitness. „W akcji „7 dni za 1 rubel” wzięło udział ponad 6500 osób – to było niesamowite!” - podaje DVOR.

„Teraz robimy krok do przodu i otwieramy nowy DVOR w Warszawie! Nowe miejsce, nowa energia, nowe osiągnięcia. Dołącz do nas i stań się częścią naszej nowej historii!” - czytamy na stronie internetowej DVOR Athletic community.

Oprócz adresu przy al. Wojska Polskiego 90, telefonu kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej oraz profilu na portalu społecznościowym instagram, na próżno szukać numeru KRS czy jakichkolwiek innych danych na temat działalności firmy DVOR. 
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama