Jak donoszą zaalarmowani mieszkańcy, w okolicy Sadów Żoliborskich pojawili się złodzieje paliwa. Ich metodą jest przedziurawienie baku za pomocą wiertarki lub śrubokręta, a następnie odessanie paliwa z baku.
Z tego artykułu dowiesz się:
- gdzie i kiedy doszło do kradzieży,
- jak zabezpieczyć swój samochód przed złodziejami.
Żoliborscy złodzieje okradają z paliwa auta w dieslu, pomijają te na benzynę, aczkolwiek jeden z "benzyniaków" został pozbawiony kół. Wytłukli również szybę w porzuconym samochodzie. Najprawdopodobniej miało to miejsce w burzową noc z 17-go na 18-go sierpnia.
Sprawa została zgłoszona na policję przez jedną z poszkodowanych. Istnieje szansa, że kamera znajdująca się na placu budowy uchwyciła sprawcę. Do incydentu doszło bowiem na parkingu przy Krasińskiego 43B.
Nie jest to bynajmniej pierwszy przypadek. Do takich kradzieży dochodziło w czasach, kiedy paliwo było na kartki, a nowoczesne zabezpieczenia jeszcze nie istniały. Osoby mieszkające na Sadach Żoliborskich umawiały się wówczas na nocne patrole, co na pewien czas przepłoszyło złodziei.
Kradzież paliwa - jak się przed nią uchronić?
Niektórzy złodzieje wkładają rurkę do wlewu paliwa, a następnie je odsysają. Zdarza się to zwłaszcza w przypadku starszych samochodów, których klapka nie jest zamykana na klucz. Warto wówczas zainwestować w sitko antykradzieżowe, które nie pozwala włożyć rurki do baku. Innym rozwiązaniem jest specjalna osłona wlewu paliwa lub zastosowanie kłódki.
Można również zabezpieczyć zbiornik paliwa za pomocą specjalnej osłony, która uniemożliwia wywiercenie dziury. Trzeba jednak pamiętać, że wprawiony złodziej może sobie z takim zabezpieczeniem poradzić.
Innymi sugerowanymi rozwiązaniami są alarmy antykradzieżowe. Chociaż ich koszty są stosunkowo wysokie, a instalacja może być wymagająca, umożliwiają skonfigurowanie z systemami GPS i GSM oraz oprogramowaniem do zarządzania flotą. To pozwala na otrzymanie powiadomienia o każdej próbie kradzieży paliwa. Jednak najbardziej zaawansowanym systemem zabezpieczającym jest wykorzystanie systemów zarządzania flotą z wbudowanym lokalizatorem GPS.
Przeczytaj również: Historia linii 15
Poza tymczasowym zawieszeniem w 2016 (remont jezdni na Andersa), linia 15 kursuje do dzisiaj bez większych zmian. Jest jedyną linią tramwajową zatrzymującą się w zespole przystankowym Marymont – Potok.
Napisz komentarz
Komentarze