Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 02:47

Włamywacze znakują żoliborskie mieszkania. Zachowajcie czujność!

Mieszkanka bloku przy Broniewskiego zauważyła narysowany ołówkiem symbol nad drzwiami. Prawdopodobnie wiele mieszkań w naszej dzielnicy obserwują włamywacze.

W tym artykule przeczytasz o:

  • metodach stosowanych przez złodziei do znakowania mieszkań,
  • sposobach uchronienia się przed włamaniem.

Złodzieje, którzy chcą okraść mieszkanie, posługują się różnymi kodami. Na szczęście niektóre z nich łatwo jest rozszyfrować.

Jedna z mieszkanek bloku na Broniewskiego 24 zauważyła nad wejściem do swojego mieszkania namalowany ołówkiem krzyżyk. Co istotne, miało to miejsce po kilkudniowej nieobecności. Oznacza to prawdopodobnie, że mieszkanie było obserwowane przez włamywaczy.

Z kolei na Poli Gojawiczyńskiej zdarzały się sytuacje, że ktoś chodził i szarpał za klamki. Jest to kolejna metoda na sprawdzenie, czy ktoś jest w mieszkaniu.

Innym sposobem stosowanym przez włamywaczy jest włożenie herbatnika pod wycieraczkę. Jeśli po kilku dniach nie jest on pokruszony, oznacza to, że do mieszkania nikt nie wchodził, a więc jest puste.

Należy zwracać uwagę na wszystkie nietypowe sygnały. Widzisz na wycieraczce monetę lub ulotki? W ten sposób złodzieje sprawdzają, czy ktoś jest w mieszkaniu - jeśli przedmioty leżą przez dłuższy czas nieruszone, to znaczy, że najprawdopodobniej dom jest pusty. Podobnie działa zaklejenie zamku taśmą czy pozostawianie na klamce od drzwi wejściowych jakiegoś drobnego przedmiotu, np. agrafki.

Czujność należy zachować przede wszystkim w związku z trwającym sezonem urlopowym. Niektórzy z nas wyjeżdżają na dłuższy okres, co stanowi dla przestępców idealną okazję do włamań. Choć nie ma idealnych zabezpieczeń, samodzielnie możemy zminimalizować ryzyko.

Jak uchronić się przed włamaniem?

Warto mieć dobre kontakty z sąsiadami. W przypadku planowanej dłuższej nieobecności możemy poprosić ich, aby zwracali uwagę na nasze mieszkanie. Dobrym pomysłem jest również powierzenie kompletu kluczy rodzinie lub zaufanym znajomym z prośbą, żeby raz na jakiś czas pojawili się w mieszkaniu, zapalili światło czy włączyli telewizor. Nie oznacza to jednak, że należy nagłaśniać swoje plany wyjazdowe. Zwłaszcza zdjęcia w mediach społecznościowych mogą dać złodziejom sygnał, że nasz dom jest pusty.

Należy również zgłosić policji podejrzanych osobników kręcących się w okolicy domu, zwłaszcza, jeśli mają oni zakryte twarze.

Przeczytaj również: W poszukiwaniu przygód. Nasza relacja z pierwszego wyjazdu camperem. 

Pierwszy przystanek – słynna Stegna. Słońce zaczyna się chować za horyzontem, kiedy wreszcie osiągamy naszą metę. Proces rozkładania ekwipunku okazuje się być ciekawym, aczkolwiek wymagającym nieco zwinności, doświadczeniem, które rano powtórzymy w odwrotnej kolejności. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Obywatel-placacy-podatki-olany-przez-policje 16.07.2024 15:20
Wszystko fajnie, ale zgłaszanie czegokolwiek Policji to chyba tylko pod domem kaczora i innego ptactwa. Po kilkudniowej nieobecności znalazłem coś na wycieraczce co nie miało jak się tam znaleźć samoczynnie. Na 112 nie dzwoniłem bo jest to numer do sytuacji pilnych, ale pojechałem na lokalny komisariat. Tłumaczę dyżurnemu, że znalazłem takie coś i mam podejrzenie, że po okolicy szwenda się ta najniższa forma społeczna jaką są złodzieje. Gość od razu stwierdził że tak się mieszkań nie znakuje i komuś ze śmieci musiało wypaść. Jak drążyłem temat że niemożliwe, że nie to miejsce itd to mi powiedział że mają za mało ludzi i jak znowu coś znajdę to mam przyjść. Nie żebym oczekiwał ochrony czy badań DNA z przedmiotu, ale mogli by mieć na komendzie zeszyt i zapisywać datę i lokalizację zdarzenia. Za biedny jestem żeby specjalnie na mnie polowali, więc pewnie po kilku okolicznych osiedlach chodzą, ale p.Policjant nie ma czasu na pierdoły. Czasem patrol w okolicę wysłać, może ulotki informacyjne po okolicy rozwiesić. Po co?! Zasada 'przyjdź jak już cię okradną a my szybko umorzymy'. Ręce złodziejom obcinać przy samej d----e to się skończą kradzieże i się panowie policjanci nie będą musieli zajmować "głupotami".

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h