Wspólny bilet Kolei Mazowieckich i Zarządu Transportu Miejskiego będzie obowiązywać dalej. Obie spółki podpisały przedłużenie umowy.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na jakim obszarze obowiązuje wspólny bilet,
- do kiedy ważna jest umowa KM i ZTM,
- jaka jest wartość podpisanej umowy.
Wspólny bilet KM - ZTM to rozwiązanie wprowadzone w 2005 roku na terenie aglomeracji warszawskiej. Początkowo obejmowało tylko linię średnicową, ale z czasem jego obszar się rozszerzał. Co ciekawe, to właśnie potrzeba uproszczenia taryfy biletowej zdecydowała o włączeniu dawnego przystanku Warszawa Wola w obręb dworca Zachodniego. Pasażerowie linii legionowskiej mogli co prawda skorzystać z łączonego biletu Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych (obecnie Polregio), ale pod warunkiem, że przesiadka odbywać się będzie na tej samej stacji.
Wspólny bilet - jak daleko na nim dojedziesz?
Wspólny bilet Kolei Mazowieckich i ZTM obowiązuje na terenie pierwszej i drugiej strefy biletowej. Może być zastosowany dla biletów dobowych i dłuższych.
Bilety ZTM są zatem honorowane w Kolejach Mazowieckich na obszarze ograniczonym stacjami: Sulejówek Miłosna, Otwock Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek, Legionowo Piaski, Zagościniec. Trzeba jednak pamiętać, żeby mieć bilet ważny na daną strefę - jeśli mamy kartę miejską tylko na pierwszą strefę biletową, a chcemy jechać dalej, musimy kupić dodatkowy bilet.
Warszawa stawia na transport kolejowy
Remont linii średnicowej sprawił, że wiele pociągów skierowano na linię obwodową, dzięki czemu zwiększyła się na niej częstotliwość kursowania. Sprawne poruszanie się po mieście ułatwia również możliwość przesiadki w drugą linię metra (węzeł Młynów). Uruchomiono także linię S4 do Piaseczna.
Mieszkańcy gmin sąsiadujących ze stolicą mogą dojechać do jednej ze stacji skomunikowanej z WTP i przesiąść się do tramwaju, autobusu lub metra; zwłaszcza, że dzięki dopłatom gmin, mogą kodować Bilety Metropolitalne (30 lub 90 dniowe) w niższej cenie.
Umowa została zawarta na okres 1 lipca 2023 do 31 marca 2025. Wartość umowy to 393,8 mln zł brutto, środki pochodzić będą z budżetu m.st. Warszawy.
Przeczytaj również: Warszawa dopłaca najwięcej do transportu publicznego
Transport publiczny jest jedną z najistotniejszych pozycji w budżetach samorządów. Wpływy z kupna biletów pokrywają zaledwie część kosztów funkcjonowania transportu publicznego. Pozostałe koszty pochodzą bezpośrednio z samorządowej kasy.
Napisz komentarz
Komentarze