Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 06:08

Serce matki

... Jedynie serce matki uczuciem zawsze tchnie Jedynie serce Matki o wszystkim dobrze wie Dać trochę ciepła umie i każdy ból zrozumie A gdy przestaje dla nas bić, tak ciężko, ciężko żyć. (Ludwik Szmaragd, 1932)

Mami, pobawisz się ze mną? Mamusiu, jesteś najukochańsza! Mamo, daj mi spokój! Weź przestań, dlaczego się ciągle czepiasz, inne matki tak nie przynudzają! Matuś, bardzo cię kocham.   Maj, miesiąc miłości, uwieńczony jest Dniem Matki. O matkach, mamach, mateńkach powstało wiele utworów, ale chyba najbardziej znanym i wzruszającym jest zacytowana wyżej piosenka „Serce matki” w wykonaniu Mieczysława Fogga. Serce matki… Czy łatwo być matką? Czy każda kobieta – nie od strony biologicznej, ale psychicznej – nadaje się na matkę? Nie ma jednej złotej metody na wychowywanie. Bycia matką najczęściej uczymy się w toku życia własnego dziecka. Jakie są matki? Jak to ludzie – różne. Jedne czekają na swojego potomka z utęsknieniem, inne są ciążą zaskoczone, czasami nawet złe, że ciąża „zniszczy im karierę”. Jedne dzieci hołubią, „usuwają każdy pyłek spod stóp”, inne tresują, niektóre odrzucają...   Matka od pierwszej chwili Pierwszy krzyk, wyczekiwany, mocno przeżywany. Chwilę po urodzeniu nagle odchodzą zmęczenie i ból. Załzawionymi oczyma, pełnymi szczęścia i miłości, nowi rodzice patrzą z zachwytem na swojego potomka. Oto jest – wyczekiwany, wymarzony, ukochany. Pierwsze chwile z dzieckiem – nieporadność, lęk, a przede wszystkim wielka potrzeba trzymania maleństwa w ramionach. Instynkt macierzyński, nadzieje, deklaracje, marzenia… Mama przytula drobną, kruchą istotkę do serca, a ona śpi ufnie w kokonie ramion. Uspokaja ją znany rytm – dźwięk, który słyszała już w łonie matki. Zjednoczenie, a już rozłączenie. Otwiera się nowa historia. Czy uda się w całym toku wychowania utrzymać tę cudowną atmosferę? Czy też koleje losu oderwą dziecko od matki? Czy stworzą kochającą, szanującą się rodzinę? Matka z wyboru „Nie ta matka, która urodziła, lecz ta, która wychowała”. To znane powiedzenie niesie ze sobą kolejną prawdę. Dziecko czasami traci mamę – z powodów losowych, gdy przedwczesna śmierć przerywa jej życie albo gdy z różnych powodów decyduje się ona oddać swoje dziecko. Kiedy w życiu malucha zabraknie tego serca, wtedy może pojawić się inne – czułe serce matki, która nie urodziła, ale która przyjęła do swojej rodziny to stęsknione matczynej miłości serce opuszczonego dziecka. Rola zastępczej mamy jest bardzo trudna. Mimo że stara się ona być najlepszą opiekunką, to zawsze gdzieś z tyłu głowy ma pytania: „Kim byli biologiczni rodzice?” i „Co dziecko ma w genach?”. Bywa też, że adoptowane dziecko potrafi w złości wykrzyczeć, że nie jest jego „prawdziwą matką”. Adoptując dziecko, trzeba niestety być i na taką sytuację przygotowanym. Matka-treser W niektórych rodzinach rodzice wysoko ustawiają poprzeczkę. Wymagają perfekcjonizmu i zaangażowania dzieci w zdobywanie wiedzy. Najczęściej w takich rodzinach ojciec zajęty jest zarabianiem, a matka staje się nadzorcą i treserem: wozi na dodatkowe zajęcia, pilnuje odrabiania lekcji, wpaja perfekcjonizm zarówno w stylu ubierania się, jak i w wysławianiu się, zachowaniu. Wybiera dziecku kolegów, lektury, filmy… A wszystko to „dla dobra dziecka”. Dziecko zwiedza kolejne kraje, muzea, chodzi do teatru i opery, uczy się kilku języków, wie jak mówić i jak się zachowywać „wśród elit”. Czy będzie przygotowane do samodzielnego życia w społeczeństwie? Serce matki podpowiada: „daję mu lepszą przyszłość”, „ma podstawy, by zostać kimś ważnym”, „kocham moje dziecko, daję mu to, czego sama nie miałam”, czy też „mnie tak wychowano, to i ja tak będę wychowywać – najważniejsza jest wiedza i ogłada towarzyska”... Matka, która jest matką i ojcem Gdy w rodzinie zabraknie ojca, lub gdy jest on tylko gościem w domu, wtedy cały ciężar wychowania spoczywa na mamie. Musi ona radzić sobie z codziennością, a także z różnymi niecodziennymi sytuacjami. Trudno zrozumieć, gdy przez problemy z dzieckiem (chorym, trudnym, nietypowym…) silny mężczyzna opuszcza rodzinę, zostawiając wielki ciężar na kruchych barkach kobiety. I ta krucha kobieta staje się silną matką. Walczy o dziecko jak lwica, szuka rozwiązań, dobija się do specjalistów. A równocześnie stara się zapewnić dziecku matczyne ciepło i zapełnić lukę po drugim rodzicu. Trudna to rola, wymagająca wielkiej energii, a tym samym obarczona ryzykiem wypalenia. Nie zawsze udaje się matkom sprostać takiej podwójnej roli. Dzieci potrafią ją obarczać winą za odejście ojca, „dają popalić”, nawet terroryzują. Całe szczęście, nie jest to reguła. Wielu samotnym matkom udaje się wspaniale wychować swoje pociechy. Ojciec, który jest ojcem i matką Nie każde dziecko ma szczęście dorastać u boku matki. Dzieje się tak – jak to w życiu – z różnych powodów. Bywają przypadki losowe, gdy mama jest chora i przedwcześnie umiera. Są też przypadki, gdy opuszcza dziecko, zostawiając je (a czasami i kilkoro dzieci) pod opieką ojca. I wtedy ojciec musi sprostać podwójnej roli. O ile fizycznie bywa mu łatwiej (np. dźwigać niepełnosprawne dziecko), o tyle psychicznie może być o wiele trudniej. Wielu samotnych ojców w pełni zasługuje na słowa uznania. Matka-przyjaciółka Nie ma jednego uniwersalnego wzoru wychowania. Wiele zależy od członków rodziny, od ich osobowości, od tradycji rodzinnych. Czasami potrzebna jest żelazna konsekwencja, w innych rodzinach panuje luźna atmosfera oparta na dużej otwartości. Jeśli uda się być i dobrą matką i przyjaciółką swoich dzieci, to duże osiągnięcie, bo – niestety – role matki i przyjaciółki są różne z założenia. Miłość heroiczna Rodzi się dziecko. I zaczyna się nowy rozdział w życiu rodziny. Wspaniale, gdy dziecko rozwija się prawidłowo w kochającej rodzinie. Nie zawsze tak się dzieje. Choroba, czy też zaburzenie mogą ujawnić się jeszcze w życiu płodowym, albo po kilku, kilkunastu latach życia. Kochający rodzice są gotowi zrobić wszystko dla swojego dziecka. Czasami jest to jednak praca 24 godziny na dobę. Walka o dziecko to nie tylko zdobywanie leków czy funduszy na niezbędne operacje, to także całkowita opieka nad niepełnosprawnym potomkiem, dźwiganie, mycie, karmienie, ubieranie, rehabilitacja, to także (niestety bardzo częste) wykluczenie społeczne, a nawet drwiny, wyzwiska, pogarda. W trudnych przypadkach jeden, a czasami obydwoje rodziców muszą zrezygnować z pracy. W takich domach miłość przeplata się z bezsilnością, zmęczeniem fizycznym i psychicznym, a także (zbyt często) z biedą i wykluczeniem społecznym. Heroiczni rodzice bardzo często są więźniami w swoim domu, przykuci do dziecka. Walczą o każdy oddech, o każdy uśmiech, o każdy gest swojego dziecka – to daje im radość i siły do przeżywania kolejnych trudnych dni.

Najmilejsza jest mi w życiu Mama, ta moja Mama, ta ukochana; Która dla mnie tak się poświęciła i wychowała – więc kocham Ją!

Jak często mówisz mamie, że ją kochasz? Jak często z nią rozmawiasz? Czy jesteś dla niej dobrym dzieckiem? Grzejmy się w cieple serca matki, dajmy naszym matkom ciepło naszych serc. Z okazji Dnia Matki – wszystkim Wspaniałym Kochanym Mamom składam najserdeczniejsze życzenia: wiele sił, by wychować wspaniałe dzieci, wiele dobra od dzieci i wielu szczęśliwych lat w szczęśliwych rodzinach.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h