Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:24

Słońce, kwiaty i książki. Biblioteka w ogrodzie idealna na wakacje

Biblioteka im. Haliny Rudnickiej przy ul. Sułkowskiego na Żoliborzu Dziennikarskim jest wyjątkowym miejscem na mapie Warszawy. W tym miejscu każda osoba latem może przeczytać wybraną książkę w pięknym ogrodzie pełnym kwitnących roślin. Biblioteka prowadzi także sąsiedzką wymianę roślin. Idealne miejsce na wakacje dla tych, którzy szukają zielonej oazy w mieście.  Biblioteka im. Haliny Rudnickiej jest prawdziwą perłą Żoliborza Dziennikarskiego. W przedwojennej willi, którą Halina i Kazimierz Rudniccy oddali w testamencie Bibliotece Głównej Województwa Mazowieckiego, mieści się biblioteka oraz wypożyczalnia książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Choć przez koronawirusa aktualnie nie można wejść do środka budynku, biblioteka jest idealnym miejscem na wakacyjne słoneczne dni. Za willą Rudnickich znajduje się duży zielony ogród, w którym można czytać książki. W środę 24 czerwca zorganizowana została także sąsiedzka wymiana roślin.
Biblioteka w ogrodzie - to idealna propozycja dla tych, którzy mogą pomarzyć o willi z ogrodem
Biblioteka przy Sułkowskiego zwana jest „biblioteką w ogrodzie”, ponieważ wyróżnia ją możliwość czytania książek w ogrodzie na tyłach willi. Ogród funkcjonuje co roku w okresie letnim. W tym roku otwarcie zainaugurowano  sąsiedzką wymianą roślin. Każdy odwiedzający bibliotekę mógł zostawić swoją roślinę ogrodową, balkonową czy domową oraz wziąć nową przyniesioną przez innego sąsiada. Nie wszystkie rośliny znalazły nowego właściciela, więc nadal można po nie przychodzić. Ogród biblioteki jest idealnym miejscem na spędzanie wakacyjnego czasu. Nie dochodzi do niego  szmer głównych ulic, można rozkoszować się naturą i ulubioną książką. To też idealne miejsce dla tych, którzy chcieliby popracować w zaciszu bibliotecznego ogrodu.
Przekazała swój dom Bibliotece Głównej
Halina Rudnicka była autorką książek dla dzieci i młodzieży. W trakcie okupacji podczas II Wojny Światowej była nauczycielką tajnego nauczania w Słonimie w Białorusi. Jej popularnymi tytułami są m. in. „Uczniowie Spartakusa”, „Ludzie niezłomni” czy „Chłopcy ze Starówki”. W domu przy Sułkowskiego mieszkała i tworzyła w latach 1955-1982 i to w zgodzie z jej testamentem budynek został przekazany Bibliotece Głównej. W willi przy Rudnickiego 26 w latach 1958-1968 mieszkała i tworzyła także Janina Porazińska, także autorka książek dla dzieci. W czasie II Wojny Światowej była działaczką podziemia oświatowego i kulturalnego. Jej popularne dzieła to m. in. „Kichuś majstra Lepigliny”, „Kto mi dał skrzydła”, a przede wszystkim „Szewczyk Dratewka”. Oprócz państwowych odznaczeń, była kawalerem Orderu Uśmiechu. Biblioteka posiada zbiory dzieł obu autorek oraz pamiątki po nich, a na górnym piętrze willi znajduje się zachowana pracownia Haliny Rudnickiej. Niestety przez pandemię koronawirusa aktualnie nie można wchodzić do środka budynku. Pozostaje nam rozkoszowanie się książkami w ogrodzie.
Jaka przyszłość czeka bibliotekę?
Na początku zeszłego roku głośna była sprawa likwidacji biblioteki. Ekspertyza pożarnicza wykazała, że schody w budynku nie spełniają przepisów przeciwpożarowych, obejmujących obiekty użyteczności publicznej. Wówczas lokalna społeczność zaprotestowała. W tydzień petycję o nielikwidowaniu biblioteki podpisało ponad 750 osób. – To jest biblioteka mojego dzieciństwa. Ukształtowała moje wyobrażenie o tym, jakie powinno być takie miejsce. To wyspa publicznego, darmowego dostępu i otwartości na Starym Żoliborzu! – podkreśla jeden z sygnatariuszy. Willa przy Sułkowskiego 26 miała przejść remont pozwalający na dalsze bezpieczne użytkowanie, lecz do dziś o renowacji nic nie słychać. Tym bardziej warto przyjść tam w wakacje i przekonać się o wyjątkowości tego miejsca, bo jego przyszłość jest niepewna. Czytelnicy biblioteki wciąż jednogłośnie apelują o przeprowadzenie potrzebnego remontu i nielikwidowanie wypożyczalni.
Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite
   
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.