Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 29 stycznia 2025 20:53
Reklama

Kolejna hala wyburzona. To już druga rozbiórka na terenie MZA w przeciągu roku

[Tylko u nas!] Na terenie MZA przy ul. Włościańskiej kończą się prace wyburzeniowe kolejnej hali. Mieszkańcy są coraz bardziej zaniepokojeni przyszłością tego miejsca.
Kolejna hala wyburzona. To już druga rozbiórka na terenie MZA w przeciągu roku

Autor: Dariusz Rutkowski

W tym artykule przeczytasz o:

  • Działaniach MZA przy ul. Włościańskiej;
  • Rozbiórce sprzed ponad roku na terenie zakładu;
  • Drugiej rozbiórce prowadzonej na terenie Oddziału Remontów Taboru;
  • Planach spółki wobec swojego terenu;
  • Co mówi plan zagospodarowania przestrzennego.

Dokładnie rok temu opisywaliśmy na łamach naszej gazety pierwszą rozbiórkę jaka miała miejsce na terenie Oddziału Remontu Taboru przy ul. Włościańskiej 52. Powstały wtedy obawy, czy miejska spółka nie postanowiła sprzedać terenu deweloperowi. Wtedy po raz pierwszy zwróciliśmy się z zapytaniem do rzecznika prasowego MZA o to, jakie plany są wobec tego terenu. Rzecznik prasowy Adam Stawicki zapewnił, że spółka nie zamierza sprzedać działki deweloperowi. Jednocześnie poinformował, że miejsce po hali zostanie wykorzystane pod parkowanie autobusów.

Rozbiórka pierwszej hali od strony ul. Włościańskiej ponad rok temu

Kolejna rozbiórka

Dwa miesiące temu na na terenie Oddziału Remontu Taborów rozpoczęto rozbiórkę drugiej hali. Tym razem dotyczyła ona budynku położonego najbliżej skrzyżowania ul. Braci Załuskich i Poli Gojawiczyńskiej. Poprzednim razem rozebrano halę z lat 60., znajdującą się bezpośrednio wzdłuż ul. Włościańskiej. Natomiast druga hala - starsza - bo pochodząca z lat 50. zamieniła się już w potężne gruzowisko. Warto zaznaczyć, że teren MZA objęty jest już dość przestarzałym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru otoczenia ul. Słowackiego (Uchwała Rady Gminy Warszawa-Centrum nr 2067/LXXXIII/02 z dnia 10 października 2002 r.). W przypadku hali zburzonej rok temu, wraz z dwiema wciąż istniejącymi wzdłuż ul. Braci Załuskich, wchodzą w skład jednostki terenowej „U4”, której przeznaczeniem podstawowym są usługi (bez bliższego określenia ich profilu). Plan dopuszcza w tym miejscu zabudowę o minimalnej wysokości 20 metrów i maksymalnej 40 metrów. Natomiast w przypadku terenu położonego najbliżej skrzyżowania ul. Braci Załuskich z ul. Poli Gojawiczyńskiej, gdzie toczy się druga rozbiórka, wchodzi w skład jednostki terenowej „KS 2”, której przeznaczeniem podstawowym są urządzenia komunikacyjne. Zgodnie z zapisami planu zagospodarowania ustala się realizację ogólnodostępnego parkingu wielopoziomowego - podziemnego i nadziemnego o maksymalnej wysokości wynoszącej 20 metrów.

Początek rozbiórki hali z lat 50. znajdującej się najbliżej skrzyżowania ul. Braci Załuskich i ul. Poli Gojawiczyńskiej 

Coraz częstsze rozmowy o potrzebie zmiany planu zagospodarowania

We wrześniu radni dzielnicy podczas sesji poświęconej planowi ogólnegmu zaproponowali w swoim stanowisku, żeby profilem podstawowym na terenie MZA zieleni urządzonej, komunikacji, infrastruktury technicznej mogły być realizowane usługi: sportu i rekreacji, kultury i rozrywki, handlu detalicznego, gastronomii, turystyki, nauki, edukacji, zdrowia i pomocy społecznej. Niezależnie od tego czy zapisy te pojawią się w nowym planie ogólnym,to  zapisy wynikające w planie zagospodarowania przestrzennego będą wciąż obowiązywały do monetu jego zmiany, o czym radni dzielnicy coraz częściej dyskutują.

Stanowisko MZA

Podczas drugiej rozbiórki ponownie wystąpiliśmy do Miejskiego Zakładu Autobusowego o wyjaśnienie, dlaczego zdecydowano się rozebrać kolejny budynek, a także jakie plany ma spółka wobec terenu, na którym rozebrano budynek. Jak wyjaśnił nam rzecznik prasowy Adam Stawicki, budynek służył przed laty celom Oddziału Remontów Taboru. „Przez ostatnie lata pozostawał nieeksploatowany” - dodał rzecznik prasowy. Jednocześnie poprosiliśmy o wyjaśnienie, dlaczego w miejscu poprzedniej rozbiórki nie ma wciąż parkingu dla autobusów, który zapowiadała spółka i co zamierza MZA zrobić z terenem pod drugim rozebranym budynkiem. „Obecnie w miejscach po rozbiórkach należy zaczekać na osadzenie się gruntu, później zaś teren będzie służył ładowaniu autobusów elektrycznych” - podkreślił Adam Stawicki.

Po siedemdziesięcioletniej hali zostały już tylko gruzy

Nie wiadomo czy plany MZA będą dopuszczone przez Wydział Architektury i Budownictwa Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Z naszych ustaleń wynika, że Urząd trzyma się ściśle zapisów planu zagospodarowania i nie zamierza wydawać pozwoleń na budowę czegoś, co nie uwzględnia plan. Niewykluczone, że MZA obawiało się konserwatora, że może objąć ochroną również powojenne budynku zakładu. Obecnie jedynym chronionym obiektem jest dawny przedwojenny budynek cegielni, ujęty w gminnej ewidencji zabytków. 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 9°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Reklama
Reklama