Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:17

[Część 4]Urząd Dzielnicy Żoliborz odmawia udostępnienia wniosków komisji antymobbingowej mieszkańcom

Urząd Dzielnicy Żoliborz nie poinformował animatorek o wynikach prac komisji. Same zainteresowane dowidziały się o nich z publikacji Gazety Żoliborza.

Po listopadowej Komisji Kultury oraz Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego, gdzie padły oskarżenia wobec Kierownika Zespołu ds. Komunikacji Społecznej w Urzędzie Dzielnicy, zgodnie z procedurami miejskimi powołano zespół, którego celem było wyjaśnienie czy doszło do molestowania seksualnego i mobbingu. Prace zespołu zakończyły się pod koniec 2020 roku.

Zobacz też: [Prolog]Centrum Lokalne na Żoliborzu z szowinistycznym skandalem w tle

W lutym poznaliśmy wynik prac komisji, która stwierdziła, że nie wykryto znamion molestowania seksualnego. Stanowisko zespołu składającego się z urzędników żoliborskiego magistratu było jednogłośne, jednak spotkało się z odmiennym zdaniem pełnomocniczki prezydenta Warszawy ds. kobiet Katarzyny Wilkołaskiej-Żuromskiej, która zaopiniowała końcowy wynik. Przed objęciem stanowiska w stołecznym ratusz była m.in. członkinią Wydziału Prawa Antydyskryminacyjnego w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich.

Zachowanie „w pewnych sytuacjach wyczerpało znamiona molestowania seksualnego”

Jak podkreśla Katarzyna Wilkołaska-Żuromska w stanowisku skierowanym do burmistrza Żoliborza Pawła Michalca, skutkiem opisanych w skardze do burmistrza zachowań urzędnika żoliborskiego magistratu było stworzenie w relacjach z podwładnymi wrogiej i upokarzającej atmosfery. „Z definicji molestowania seksualnego oraz molestowania wynika, że wystarczy sam skutek, p. ******* nie musiał mieć takiego zamiaru. Sprawca dyskryminacji w formie molestowania nie musi nawet działać w celu naruszenia godności pracownika i stworzenia wobec niego zastraszającej, wrogiej, poniżającej, upokarzającej lub uwłaczającej atmosfery, wystarczy, że jego zachowanie przyniesie taki skutek” – wyjaśnia pełnomocniczka prezydenta Warszawy ds. kobiet.

Zobacz też: [Część 1]Procedura anty-mobbingowa w sprawie Centrum Lokalnego uruchomiona

Ponadto, w opinii pełnomocniczki opisane przez animatorki zachowanie „w pewnych sytuacjach wyczerpało znamiona molestowania seksualnego”, ponieważ odnosiło się do płci animatorek oraz uskuteczniane było jedynie wobec kobiet. W swoim stanowisku przesłanym do włodarza Żoliborza, Katarzyna Wilkołaska-Żuromska wyjaśniła również definicję molestowania seksualnego oraz jego skutki.

„Jeśli ona zgłosiła odrębne zdanie to moim zdaniem trzeba brać je pod uwagę. Jest specjalistką od praw kobiet i zjawisk związanych z molestowaniem i mobbingiem. Uważam, że trzeba jej zdania słuchać. Pamiętajmy też, że transparentność i jawność służy przede wszystkim instytucji, która wyjaśnia daną kwestię” – mówiła w rozmowie z Gazetą Żoliborza miejska radna Dorota Łoboda.

Zobacz też: Dorota Łoboda: “Czas seksistowskich żartów i niewybrednych komentarzy dawno minął”

Wskazywanie palcem, gdzie lewa, a gdzie prawa strona

Przypomnijmy, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji Społecznej w Urzędzie Dzielnicy miał stwierdzić, że „kobiety nie rozróżniają strony lewej od prawej”, a następnie miał wskazywać palcem, która strona to lewa, a która prawa. Według relacji animatorek uwagi kierowane pod ich adresem były seksistowskie. Jedna z nich osobiście usłyszała w rozmowie telefonicznej, że „nie pracuje na ulicy”, kiedy jeden z mieszkańców miał ją zaczepić w sprawie działalności Centrum Lokalnego na ulicy.

Zbigniew Najbauer podczas Komisji Kultury oraz Komisji Samorządności i Dialogu społecznego powiedział, że jest porażony zarzutami pod jego adresem. Oświadczył też, że jako 57-letni mieszkaniec Żoliborza nigdy nie posunął by się do takich uwag wobec kogokolwiek, a zwłaszcza wobec swoich pracowniczek.

Zobacz też: [Część 2]Urząd Dzielnicy Żoliborz ujawnia wyniki pracy komisji antymobbingowej. Są sprzeczności

Jeśli chodzi zaś o stwierdzenie do jednej z animatorek, że „nie pracuje na ulicy”, kierownik ZKS wyjaśniał, że chciał aby pani animatorka podała numer telefonu, tak by z mieszkańcami zainteresowanymi ofertą Centrum Lokalnego kontaktować się na miejscu, po to żeby kontakt miał znamiona oficjalnej formy.  

Prawdopodobnie właśnie z tej rozmowy odtwarzano nagranie podczas prac z komisji.

Znamy wynik, a co z wnioskami?

Raport z prac komisji antymobbingowej powołanej w związku z oskarżeniami w kierunku Zbigniewa Najbauera, kierownika wydziału Zespołu Komunikacji Społecznej i Funduszy Europejskich został sporządzony już 22 grudnia 2020 roku. Wynik poznaliśmy w lutym. W zasadzie to jednozdaniowa formułka o tym, że zespół nie wykrył znamion molestowania seksualnego. Co ważne, o samych wynikach animatorki z Centrum Lokalnego dowiedziały się dopiero dzięki opublikowanym na naszym portalu artykułom.

Wnioski komisji, ani raport z jej prac jest nieosiągalny. „Jestem rozczarowana tym, że nie znamy wniosków ostatecznych komisji, która badała sprawę. Mamy jedynie jednozdaniowy wynik kontroli. Pamiętajmy też, że transparentność i jawność służy przede wszystkim instytucji, która wyjaśnia daną kwestię” – oceniała Dorota Łoboda.

Zobacz też: [Część 3]Żoliborz. Ciąg dalszy afery mobbingowej: “Sytuacja o której mówiły pracownice Centrum Lokalnego jest wysoce prawdopodobna”

Wnioski i raport ściśle tajne?

O udostępnienie raportu z prac komisji wnioskowali również dzielnicowi radni z żoliborskiego oddziału Miasto Jest Nasze. Bez skutku.

W piątek otrzymaliśmy odpowiedź od burmistrza Żoliborza Pawła Michalca na złożony wniosek o udostępnienie wniosków i efektów prac powołanej komisji. W odpowiedzi czytamy, że „zawarte w protokole sporządzonym z prac zespołu powołanego do wyjaśnienia uwag zgłoszonych podczas zdalnego posiedzenia połączonych Komisji Kultury oraz Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego (…) informacje, zarówno w całości jak i części, nie stanowią informacji publicznej(…)". „Dokument ten jest dokumentem wewnętrznym, o charakterze pomocniczym, wytworzonym na potrzeby rozpatrzenia przez Burmistrza Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, indywidualnej sprawy pracowniczej. Informacje w indywidualnych sprawach pracowniczych są prawnie chronione i nie podlegają udostępnieniu.” – czytamy w odpowiedzi.

Zobacz też: Żoliborz w oczach mieszkańców. Jak mieszkańcy Starego Żoliborza postrzegają Nowy Żoliborz?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.