Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:01

Kto na prezydenta Warszawy? [zagłosuj w ankiecie]

Wiadomo już od jakiegoś czasu, że wyborach na prezydenta Warszawy wystartuje ostatecznie szóstka kandydatów: Magdalena Biejat (KKW Lewica), Tobiasz Bocheński (KW Prawo i Sprawiedliwość), Janusz Korwin-Mikke (KW Bezpartyjni), Romuald Starosielec (KW Ruch Naprawy Polski), Rafał Trzaskowski (KKW Koalicja Obywatelska), Przemysław Wipler (KWW Konfederacja i Bezpartyjni Samorządowcy). Jakie pomysły mają kandydaci do prezydentury na Warszawę?

W tym artykule przeczytasz o:

  • programie wyborczym kandydatów do fotela prezydenta Warszawy
  • jakie mają pomysły na miasto
  • które dziedziny uważają za priorytetowe
  • co obiecują

Obecny prezydent stolicy, Rafał Trzaskowski prowadzi kampanię wyborczą pod hasłem "Po Prostu Warszawa". Pomysł na miasto realizuje od ponad pięciu lat. Duży naciska w kampanii kładzie na inwestycje. Jako priorytetowy dla wizerunku miasta projekt uważa Nowe Centrum Warszawy. Włodarz miasta chce go kontynuować. - Centrum miasta będzie wyglądać zupełnie inaczej nie tylko na Placu Pięciu Rogow, ale na wszystkich okolicznych ulicach, oczywiście Plac Centralny, ulica Chmielna. Później będziemy zmieniali ulicę Zgody - deklaruje Trzaskowski. Poza tym Trzaskowski zapowiada politykę kontynuacji. Obiecuje modernizację komunikacji miejskiej, rozbudowę infrastruktury rowerowej oraz walkę z korkami poprzez inwestycje w alternatywne środki transportu. Elementem kluczowym ma być budowa nowych linii metra. Do niedawna Trzaskowski forsował rozpoczęcie rozwoju metra od budowy III, najmniej opłacalnej według prognoz, linii na Pradze. Ostatnio zapowiada równoczesne prace przy III i IV linii.  Trzaskowski planuje ułatwić prowadzenie działalności gospodarczej, wspierać lokalnych przedsiębiorców i tworzyć miejsca pracy. Sporo miejsca w kampanii poświęca też działaniom na rzecz środowiska naturalnego, rozwijaniu terenów zielonych oraz promowaniu zrównoważonego rozwoju miasta.

"Z miłości do Warszawy" to z kolei hasło Tobiasza Bocheńskiego. Kandydat Prawa i Sprawiedliwości, były wojewoda mazowiecki ogłosił program mieszkaniowy. To pięć postulatów, które miałyby rozwiązać problemy z mieszkaniami w stolicy. Bocheński zapowiada regulację gruntów spółdzielczych, umożliwienie wykupu lokali komunalnych, stworzenie nowej miejskiej instytucji - Społecznej Agencji Najmu i likwidację pustostanów. Pierwszym rozwiązaniem miałby być jednak bon mieszkaniowy. - Będzie to rozwiązanie, które na początku wprowadzimy testowo dla tysiąca osób, które spełniają kryteria ustawowe, jeśli chodzi o mieszkania komunalne. Bon ten będzie w wysokości tysiąca złotych - zapowiada Bocheński.  Wizja Warszawy według Bocheńskiego to optymizm, partycypacja, współpraca, dialog i dynamizm.  Bocheński zapowiada także reorganizację urzędu miasta i zmiany w ustawie warszawskiej ograniczające kompetencje prezydenta na rzecz wzmocnienia burmistrzów i dzielnicowych samorządów. Bocheński podczas kampanii zapowiadał także rozwój komunikacji w tym budowę III linii metra na całej planowanej długości. Sporo mówił także o prawach kobiet. Zapowiedział, że po wygranych wyborach przeprowadzi audyt związany z równością płac. Przedstawił również jako przyszłą wiceprezydentkę Barbarę Sochę, która zasłynęła krytyką środowiska LGBT i Strajku Kobiet.

Magdalena Biejat w swojej kampanii akcentowała program inwestycji w budownictwo społeczne, troskę o edukację oraz bezpieczną i przyjazną przestrzeń publiczną. - Przed nami wiele wyzwań.  Warszawa musi rozpocząć wielki program budownictwa społecznego. Miasto musi zapewniać dobrą przyszłość dla wszystkich mieszkańców. Inną sprawą jest edukacja. Trzecia sprawa to przyjazna i bezpieczna przestrzeń publiczna. To pierwsze wybory, kiedy nie musimy bronić Warszawy przed PiS. To pierwsze wybory, kiedy nie musimy mówić o tym, jakiej Warszawy się boimy, ale możemy o tym, jakiego miasta chcemy, jakie mamy plany i ambicje. O tym, jak Warszawa ma wyglądać za pięć czy dziesięć lat - deklaruje Magdalena Biejat. Podkreśla, że Warszawa musi rozpocząć inwestycje w budownictwo dla wszystkich. Jej priorytetem jest stworzenie mieszkań dostępnych dla mieszkańców. Biejat dużo mówiła podczas kampanii o zapewnieniu bezpiecznych i dobrze wyposażonych szkół publicznych w Warszawie. Chce, aby dzieci miały dostęp do wartościowej edukacji. Zapowiada więc zmniejszenie liczebności klas do 20 osób w każdej klasie, bezpłatne korepetycje, ciekawe i rozwijające zajęcia dodatkowe po lekcjach, dostęp do bezpłatnych, zdrowych i zbilansowanych posiłków z możliwą opcją wegetariańską i wegańską. W kontekście bezpieczeństwa na ulicach stolicy, Biejat podkreśla konieczność stworzenia dostępnej, zielonej i przyjaznej przestrzeni publicznej dla mieszkańców.

Kandydatem Bezpartyjnych Samorządowców i Konfederacji w wyborach samorządowych o fotel prezydenta Warszawy jest Przemysław Wipler. O Wiplerze bardzo głośno zrobiło się w 2014 r., kiedy to okazało się, że pod koniec 2013 r., miał zachowywać się agresywnie i przemocą zmusić funkcjonariuszy policji do zaniechania prawnej czynności służbowej przy naruszeniu nietykalności cielesnej. Polityk miał ich również znieważać. Ostatecznie Wipler zrzekł się immunitetu i nie przyznawał się przy tym do winy. W 2016 r. został jednak skazany na pół roku więzienia w zawieszeniu na dwa lata oraz 10 tys. zł grzywny. Wipler w 2002 roku kandydował do Rady m.st. Warszawy z listy Komitetu Wyborczego Wyborców Julii Pitery, a w 2014 roku zajął czwarte miejsce w wyborach na prezydenta Warszawy, startując z Kongresu Nowej Prawicy. - Chcemy Warszawy, w której się buduje, w której się inwestuje. Warszawy, w której dba się o rozwiązywanie problemów kierowców, a nie zakorkowywanie ulic i prowadzi się wojnę z kierowcami. Warszawy, w której są dobre usługi publiczne i obywatele naprawdę współdecydują o tym, co się w naszym mieście dzieje - mówi Wipler. Zadeklarował, że w Warszawie chciałby budować nowe mieszkania, a – jak przekonywał – obecny włodarz stolicy Rafał Trzaskowski zmniejszył liczbę wydawanych pozwoleń budowlanych. Wśród postulatów wymieniał w kampanii także „koniec wojny z kierowcami, czyli zwężania ulic”, „żadnych stref czystego transportu” oraz ograniczenie biurokracji i zmniejszenie liczby pracujących obecnie w Warszawie 15 tys. urzędników”.

Nestor prawicy Janusz Korwin-Mikke także po raz kolejny wystartuje w wyborach na prezydenta Warszawy. Zapowiedział, że jeżeli je wygra, stolica będzie miastem przyjaznym kierowcom. Janusz Korwin-Mikke mówił w trakcie kampanii bez ogródek, że jego celem "jest zniszczenie pana Trzaskowskiego". - Po to, żeby Warszawa stała się normalnym miastem - twierdził. Pytany o pomysł na Warszawę najczęściej zapowiadał, że jego planem jest "Warszawa przyjazna kierowcom". - Podstawowym środkiem komunikacji ma być samochód (...) Warszawa ma być pełna dynamiki, jak najwięcej samochodów, żeby ludzie mogli wszędzie dojechać. Samochody są bardzo oszczędne. Zużywają znacznie mniej gazu, bo jeżdżą z miejsca do miejsca - powiedział Korwin-Mikke. Dodał, że komunikacja miejska też powinna funkcjonować, ale to nie jest podstawa transportu w stolicy. - Podstawą jest samochód, rower, hulajnoga, motocykl, skuter. Tym mamy się poruszać - stwierdził Korwin-Mikke.Janusz Korwin-Mikke na prezydenta stolicy kandydował kilka razy. Pierwszy raz w 2006 roku, później w 2010 roku, a następnie w 2018 roku. Ani razu nie dotarł do drugiej tury.

Do grona pięciu zgłoszonych wcześniej kandydatów walczących o stanowisko włodarza miasta dołączył też Romuald Starosielec z partii Ruch Naprawy Polski związany z miesięcznikiem Polityka Polska. Do tej pory znany był jako szef partii Jedność Narodu, prawicowego ugrupowania o charakterze narodowym. Starosielec przedstawił kilka kluczowych punktów swojego programu wyborczego w wyborach na prezydenta Warszawy. Planuje zwiększyć liczbę patroli miejskich, wprowadzić monitoring w miejscach publicznych oraz zainwestować w nowoczesne technologie wspierające bezpieczeństwo. Obiecuje rozbudowę infrastruktury rowerowej, modernizację komunikacji miejskiej oraz walkę z korkami poprzez inwestycje w alternatywne środki transportu. Starosielec chce zwiększyć dostępność przedszkoli, wspierać kulturę lokalną oraz promować edukację ekologiczną w szkołach. Planuje też ułatwić prowadzenie działalności gospodarczej, wspierać lokalnych przedsiębiorców i tworzyć miejsca pracy.

 

Ankieta: Na kogo zagłosujesz w wyborach na prezydenta Warszawy
Magdalena Biejat
20%
Rafał Trzaskowski
39%
Tobiasz Bocheński
12%
Janusz Korwin - Mikke
18%
Romuald Starosielec
2%
Przemysław Wipler
9%

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ