W Śródmieściu rowerzyści mają drogę wzdłuż Marszałkowskiej, w czwartek radni przyznali 6 mln zł na projekt i budowę drogi rowerowej na ulicy gen. Andersa.
W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- decyzji radnych, za sprawą której wizja korytarza rowerowego przez Śródmieście staje się bardziej realna,
- czy w związku z tym w tym roku są również plany na łatanie luki rowerowej na Żoliborzu.
„W Warszawie potrzebne są kolejne rowerowe korytarze transportowe przebiegającej przez ścisłe centrum zarówno na osiach wschód-zachód jak i północ-południe. Robimy właśnie kolejny ważny krok w tym kierunku. Na czwartkowej sesji radni przyznali 10 mln na projekt i budowę drogi dla rowerów w alei Solidarności oraz 6 mln na analogicznie zadanie dla ulicy gen. Andersa” – poinformował w pierwszy dzień wiosny Zarząd Dróg Miejskich.
Najpierw centrum teraz plany na Andersa
Planowana inwestycja na ulicy gen. Andersa to dobra wiadomość dla rowerzystów z Żoliborza, którzy od lat czekają na spójny szlak rowerowy do centrum miasta. Choć na jej realizację trzeba będzie jeszcze poczekać, bo drogę trzeba wytyczyć i zaprojektować, to perspektywa korytarza rowerowego z Żoliborza do centrum jest coraz bliższa. Na Żoliborzu jadąc od północnej granicy dzielnicy w kierunku Śródmieścia rowerową lukę stanowi obecnie plac Wilsona, a tuż za nim odcinek ulicy Mickiewicza od placu Inwalidów do gen. Zajączka. W obu przypadkach rowerzyści przemykają między pieszymi.
W sprawie uporządkowania ruchu pieszego i rowerowego we fragmencie ulicy Mickiewicza od placu inwalidów do wiaduktu przy Dworcu Gdańskim pisaliśmy na łamach "Gazety Żoliborza" półtora roku temu. W miejscu, gdzie nie ma wytyczonej ścieżki rowerowej, cykliści jeżdżą między pieszymi po chodniku, zaś dalej, w kierunku placu Wilsona dzielą ciąg-pieszo rowerowy ze spacerowiczami. Wówczas Zarząd Dróg Miejskich przyznał, że ulica Mickiewicza wymaga utworzenia infrastruktury dla rowerów. Powstała nawet wstępna koncepcja, jednak przeszkodą okazał się być miejscowy plan zagospodarowania, wedle którego ścieżka miałaby przebiegać w miejscu istniejącego szpaleru drzew.
Przeczytaj również: Szusują po chodnikach, a piesi boją się o bezpieczeństwo
Interweniowali radni, ale bez skutku
W sprawie uporządkowania ruchu rowerowego w tej części dzielnicy próbowali interweniować dzielnicowi radni składając interpelacje. W 2020 roku zrobił to Konrad Smoczny z ramienia Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, zaś w tym roku Sławomira Pieńkowska z Koalicji Obywatelskiej. „W związku z wprowadzeniem na Żoliborzu Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego zmienił się w niektórych miejscach sposób parkowania samochodów z ukośnej na równoległą do jezdni. Samochody parkujące po zachodniej stronie ul. Mickiewicza między ul.gen.Zajączka a PI. Inwalidów pozostawiają obecnie dużo wolnej przestrzeni” – zwraca uwagę radna. Odpowiedzi na swoją propozycję nie otrzymała.
Zapytaliśmy ZDM, czy w związku z planowaną inwestycją na ulicy Andersa w tym roku można spodziewać się wytyczenia drogi dla rowerów we fragmencie ulicy Mickiewicza na odcinku od ulicy gen. Zajączka do placu Inwalidów.
Niestety drogowcy póki co nie planują żadnych działań.
Przeczytaj również: Najdłuższy szlak rowerowy w Warszawie przebiegnie przez Żoliborz
Napisz komentarz
Komentarze