Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:34

Pierwsza strefa płatnego parkowania na Żoliborzu. Czy kierowcy płacą za postój?

Znamy statystyki z pierwszego półrocza funkcjonowania lokalnej strefy płatnego parkowania przy ulicy Przasnyskiej.

Od dziś, niefrasobliwi kierowcy za brak opłaty za parkowanie w SPPN zapłacą pięć razy więcej. Dodatkowo powiększa się strefa płatnego parkowania. Od poniedziałku za parkowanie trzeba zapłacić w części Woli (obejmie teren pomiędzy Okopową i Towarową a al. Prymasa Tysiąclecia wraz z ul. Grabowską) i Pragi (okolice zoo, ulicy Ząbkowskiej, Dworca Wileńskiego i miedzy ulicami 11 Listopada, Szwedzką a al. Solidarności). Za postój muszą zapłacić kierowcy przyjeżdżający m.in. na cmentarz Powązkowski. W związku z wprowadzoną SPPN następują również zmiany w kierunku ruchu na lokalnych odcinkach ulic – po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania na wielu z nich ruch odbywa się już jedynie w jednym kierunku.

W Warszawie SPPN od dziś rozrosła się do ponad 37 tys. miejsc postojowych.

– Od siedmiu lat strefa płatnego parkowania w Warszawie nie zmieniała swoich granic. Tak jak zapowiadaliśmy, teraz powiększy się o Wolę i dużą część Pragi-Północ. To zmiany konieczne i długo oczekiwane przez mieszkańców – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

SPPN obejmie również Żoliborz. Parkometry na Żoliborzu mają pojawić się już w przyszłym roku. Cały proces poprzedza szereg działań. W pierwszej kolejności prowadzone są analizy i pomiary możliwości parkingowych w dzielnicy. Kolejnym krokiem jest przygotowanie koncepcji zmian w organizacji ruchu, a następnie skonsultowanie jej z mieszkańcami Żoliborza.

Jak działa sublokalna strefa płatnego parkowania na Żoliborzu?

Tymczasem na Żoliborzu od lutego tego roku funkcjonuje prywatna Strefa Płatnego Parkowania. Chodzi o parking znajdujący się przy budynku mieszkalnym na ulicy Przasnyskiej. Sublokalna strefa zakłada bezpłatne parkowanie dla mieszkańców wspólnoty z Przasnyskiej i ich gości, w ograniczonym zakresie. Przyczyną powstania płatnej strefy parkowania w tym miejscu, było notoryczne zajmowanie miejsc parkingowych przez kierowców przyjeżdżających do okolicznych firm czy lokali usługowych. W efekcie sami mieszkańcy nie mieli gdzie zaparkować. Zarówno mieszkańcy, jak i ich goście, po spełnieniu wszelkich formalności, mogą korzystać z parkingu nie dłużej, niż 240 godzin w miesiącu na nieruchomość. Od teraz, przyjezdny musi zapłacić 3 zł za każdą godzinę parkowania, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Jak się okazuje chętnych do płacenia za parkowanie nie brakuje. Jak wynika ze statystyk już w pierwszym miesiącu funkcjonowania parkometrów na okolicznym parkingu wykupiono 552 biletów. Z każdym miesiącem liczba ta rosła, z wyjątkiem kwietnia, kiedy obowiązywał „lock down” – wówczas sprzedano 298 biletów.

Liczba wykupionych biletów miesięcznie:

Luty 552 szt.

Marzec 567 szt.

Kwiecień 298 szt.

Maj 544 szt.

Czerwiec 636 szt.

Lipiec 657 szt.

W przypadku niefrasobliwych kierowców, którzy zdecydowali się nie zapłacić za parkowanie, czeka kara w wysokości 95 zł. Do dziś było to więcej niż w przypadku miejskiej SPPN, bo do tej pory za brak opłaty w parkometrze obowiązywał mandat w wysokości 50 zł. Teraz za parkowania na gapę w miejskiej strefie kierowcy zapłacą 250 zł lub 170 zł, jeśli kara zostanie opłacona w ciągu tygodnia.

Jak się okazuje, w żoliborskiej subloklanej strefie niemal w połowie przeprowadzonych kontroli konieczne było wystawienie mandatów.

Liczba wystawionych mandatów miesięcznie:

Luty 25 szt. - liczba kontroli 51

Marzec 23 szt. - liczba kontroli 55

Kwiecień 41 szt. - liczba kontroli 67

Maj 26 szt. - liczba kontroli 77

Czerwiec 23 szt. - liczba kontroli 52

Lipiec 14 szt. - liczba kontroli 58

Wprowadzenie opłat za parkowanie, dla wielu kierowców to oznaka wyciągania dodatkowych pieniędzy. W przypadku miejskiej SPPN wpływy z opłat przeznaczane są na remonty dróg. W przypadku strefy parkowania na ulicy Przasnyskiej jak i tej, którą ZDM wprowadza w Warszawie celem jest zapewnienie miejsc do parkowania okolicznym mieszkańcom i ograniczenie korzystania z nich do minimum.

Przychody i koszty wynikające z wprowadzenia opłat za parkowanie dla wspólnoty z podziałem na miesiące:

Luty  przychód - 168,72 zł

Marzec przychód - 202,68 zł

Kwiecień koszty - 985,60 zł

Maj przychód - 196,56 zł

Czerwiec przychód - 335,28 zł

Lipiec przychód  - 361,62 zł


Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ