Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 18:13

Drogi Mikołaju!

Drogi Święty Mikołaju, w tym roku byłam bardzo grzeczna, możesz spytać mamę albo tatę. Pod choinę chciałabym lalkę, wózek, ubranka, konika i pieska. Prawda, że dostanę wszystko? Byłam bardzo grzeczna, a babcia powiedziała, że spełniasz prośby tylko grzecznych dzieci. To Maćkowi nic nie dasz, bo on mi podarł chustkę i zabrał ołówek, oczywiście mówił, że tylko pożyczył i niechcący zgubił, ale ja wiem, że jest niegrzeczny. Tata też był niegrzeczny…   Kochany święty Mikołaju, wiem, że nie bardzo byłem grzeczny, chociaż bardzo się starałem. Przepraszam Cię bardzo mocno i obiecuję, że w przyszłym roku jeszcze bardziej się będę starał i może wtedy zasłużę na prezent. Przepraszam, że rozwaliłem samochodzik i tory, które dałeś mi wcześniej. Były super, no ale…  niechcący wlazłem na nie i się połamały. Jeśli dla mnie masz tylko rózgę, to proszę – daj mamie i babci coś ślicznego, bo one są wspaniałe, że tak ze mną wytrzymują... Dwa przykładowe listy dwojga różnych dzieci. Z pewnością wersji listu „do świętego Mikołaja” można by przytoczyć o wiele więcej. Są listy przepraszające, tłumaczące, proszące, ba – nawet żądające. Niektóre dzieci piszą o swoich marzeniach, inne dają gotową listę nawet z adresami sklepów, jeszcze inne wypisują listę dla siebie i dla najbliższych. Dzieci marzą o dobrach materialnych, ale i o niematerialnych. Warto wczytać się w te listy, warto zobaczyć, o czym marzą dzieci i co te listy mówią o sytuacji dziecka, jego emocjach i wartościach, jakie są dla niego ważne. Czy na prezent gwiazdkowy dziecko musi zasłużyć nienagannym zachowaniem przez cały rok? Czy jest to dla dziecka wykonalne zadanie? Szczerze powiedziawszy, bałabym się o zdrowie takiego zawsze grzecznego dziecka. Wiem, milczenie jest złotem, ale… kiedy w pokoju z dziećmi robi się cicho, to zwykle potrzebna jest natychmiastowa interwencja. Rozważmy, czy kilka złych uczynków, „niegrzeczności”, gorszych ocen zaprzepaszczą wielomiesięczne liczne starania, ciężką pracę nad sobą i swoimi odruchami czy emocjami? Żądamy od naszych dzieci, żeby były zawsze „grzeczne”. Grzeczne - czyli jakie? Według wielu dorosłych, dzieci nie powinno się widzieć ani słyszeć. Powinny same sobą się zajmować (ale bez „głupich pomysłów”), nie zawracać głowy dorosłym, bezwzględnie słuchać dorosłych… Czy za to kochamy swoje dzieci i za to dajemy im prezenty? William Sears napisał kiedyś: „Jeśli zastanawiasz się, jak zareagować na jakieś zachowanie swojego dziecka, zadaj sobie pytanie: Gdybym była swoim dzieckiem, jak chciałabym, aby zareagowali moi rodzice? Prawdopodobnie to będzie właściwa odpowiedź”. I inne pytanie – czy dziecko powinno dostawać wszystko, czego sobie zażyczy? Zapewne wielu z Czytelników pamięta Dudleya Dursleya – kuzyna Harry’ego Pottera. Dudley był rozpieszczany przez swoich rodziców. Wmawiano mu jego wyższość nad kuzynem, nie reagowano, a wręcz akceptowano jego znęcanie się nad osieroconym Harrym. Miał wszystko, rodzice wręcz obsesyjnie zasypywali go słodyczami. W ekranizacji powieści możemy być świadkami jedenastych urodzin chłopców. Harry nie dostaje prezentu. Dudley zaś skrzętnie przelicza swoje – jest ich trzydzieści siedem, ale to o jeden mniej niż rok wcześniej. Dudley wybucha, wszczyna awanturę. Ojciec próbował mu wytłumaczyć, że niektóre prezenty są droższe (wśród prezentów są np.: komputer, telewizor, zdalnie sterowany samolot, złoty zegarek, magnetowid, kamera wideo, kilkanaście gier komputerowych, rower wyścigowy), ale dla Dudleya liczy się ilość, a nie jakość. Mama, by załagodzić sytuację, jedzie z synem i mężem do sklepu i dokupuje dwa prezenty, aby jej synek miał o jeden więcej niż w poprzednim roku. (A tak na marginesie – już kilka dni po urodzinach Dudley zepsuł większość swoich cennych prezentów). Wbrew pozorom, takie spełnianie wszystkich zachcianek i zasypywanie dziecka wieloma drogimi prezentami nie jest dla niego dobre. Kreatywność rodzi się z marzeń, a nie ich spełniania. Może warto nie ulegać modzie na pewne prezenty, a postawić na te, które rozwijają wyobraźnię,doskonalą zdolności manualne, poprawiają sensorykę? A może - zamiast modnego tabletu - podarować książki przygodowe, bierki albo deskorolkę? A może wybrać prezent, przy którym rodzinnie będziemy spędzać czas? Czy darczyńcy powinni licytować się wartością podarunków? Czy chcemy udowodnić, że jesteśmy hojni, bogaci, że stać nas na drogie prezenty? Czy nie liczy się dla nas radość innych, a tylko to, jak dużo wydaliśmy na prezent? Drogie prezenty spełniają też funkcję polepszaczy naszego „ego” - uwielbiamy słyszeć podziw obdarowanych: „Ojej, ale się wykosztowałeś”, „Ty zawsze kupujesz takie drogie prezenty”. Czy nie jest to chęć „wykupienia” sobie miłości dziecka? A może w ten sposób chcemy odpokutować poczucie winy za brak czasu dla niego? Mam nadzieję, że powodem nie jest zbieranie argumentów, by później wypominać je dziecku, manipulować lub szantażować nimi i wymuszać pewne zachowania. Prezent nie musi być kosztowny. On powinien przekazać informacje: „Myślę o tobie”, „Kocham cię”, „Chcę sprawić ci radość”, „Chcę twojego szczęścia”. Podarowanie ciekawego eksponatu do kolekcji żab czy zakładek sprawi większą radość niż drogocenny wazon, który jest kosztowny, ale absolutnie nie jest w guście obdarowanego. Prezent powinien być dodatkiem do świąt, a nie być wartością samą w sobie. Wesołych Świąt!

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

słabe opady deszczu

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 16 km/h