Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:25

Zielona energia na zielonym Żoliborzu. Pierwsza wspólnota w dzielnicy z panelami na dachu

Czym są Odnawialne Źródła Energii i jakie korzyści płyną z pro ekologicznych rozwiązań? W urzędzie dzielnicy odbyło się spotkanie ekspertów, w dziedzinie pozyskiwania energii, z zarządcami nieruchomości, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni.

Podczas spotkania z zarządcami, Krystian Ciećki, dyrektor Zakładu Gospodarowania Nieruchomości na Żoliborzu, opowiadał o korzyściach płynących z zastosowania OZE na przykładzie inwestycji zrealizowanej w budynku przy ulicy Bieniewieckiej 2a na Żoliborzu.

Zainstalowane na dachu budynku panele fotowoltaiczne o mocy 13,44 KW mają przyczynić się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla o około 8640 kg. Według przedstawionych danych pozwoli to również uratować 224 drzewa. Jak szacują urzędnicy, w tym konkretnym przypadku, oszczędności skumulowane na przestrzeni 20 lat wyniosą ponad 500 tys. zł.

Stolica dąży do redukcji emisji dwutlenku węgla o 20 proc. w 2020 i o 40 proc. w 2030 roku

– Wspieramy zarówno mieszkańców jak i wspólnoty czy spółdzielnie w działaniach, które wpisują się w miejską strategię adaptacji do zmian klimatycznych – mówiła w rozmowie z Radiem Żoliborz, którą usłyszycie już w środę, Justyna Glusman, dyrektorka koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Warszawie. Ratusz kontynuuje program dofinansowania lokalnych źródeł energii odnawialnej – pomp ciepła, kolektorów słonecznych, panelów fotowoltaicznych. Nowością w ofercie miejskich dotacji jest wsparcie finansowe turbin wiatrowych.

"Obawiam się, że w przyszłości staniemy przed koniecznością wprowadzania ograniczeń jeśli chodzi o wykorzystanie wody"

Mieszkańcy stolicy mogą ubiegać się o dofinansowanie zbiorników retencyjnych. W przypadku wspólnot i spółdzielni są to dotacje w wysokości nawet do 10 tys. zł. – Dzięki takiemu zbiornikowi nie marnujemy wód opadowych i jesteśmy w stanie zaoszczędzić zasoby z systemu wodociągowego. Woda staje się coraz bardziej cennym zasobem. Obawiam się, że w przyszłości staniemy przed koniecznością wprowadzania ograniczeń jeśli chodzi o wykorzystanie wody – wyjaśnia Justyna Glusman, która przypomniała również, że Warszawa zobowiązała się do redukcji dwutlenku węgla w ramach międzynarodowego porozumienia. Stolica od przyszłego roku ma zredukować jego emisję o 20 proc., a od 2030 roku o 40 proc.

W ramach nowego systemu zmienił się sposób obliczania wysokości wsparcia finansowego –  tj. w zależności od mocy instalowanego urządzenia, a nie, jak było wcześniej, w zależności od przedstawionej oferty na wykonanie inwestycji. – Obecnie program dotacji cieszy się dużą popularnością. Ilość wniosków w ostatnich latach wzrosła czterokrotnie. W tym roku, do października, mieliśmy ich łącznie 1,7 tys. Wszystko wskazuje na to, że w nowej turze będzie ich dużo więcej – mówiła podczas spotkania w urzędzie dzielnicy wiceprezydent Warszawy.

Pompy ciepła i energia pozyskiwana z promieni społecznych kierunkiem rozwoju budownictwa wielorodzinnego

Prelegenci ubiegłotygodniowego spotkania podkreślali, że im większe zużycie energii, tym bardziej opłacalna jest inwestycja w OZE. W pierwszej kolejności o panele słoneczne powinny starać się wspólnoty z dużych bloków z windami, gdzie koszty energii z części wspólnych są wysokie. Zwłaszcza jeżeli w budynku jest pompa ciepła.

Fotowoltaika może się opłacić zwłaszcza w dobie galopujących w górę cen za energię. Polityki zachęcające do odejścia od paliw kopalnych wchodzą w życie, a systemy wykorzystujące te źródła są zastępowane głównie przez pompy ciepła, dla których wielkość rynku osiąga wartość 1,1 mld euro rocznie. Według przedstawionego raportu „Building Market Brief” szacuje się, że w przyszłości rynek OZE wzrośnie przede wszystkim w zakresie pomp ciepła oraz energii pozyskiwanej z promieniowania słonecznego.

Zielony Żoliborz napędzany zieloną energią

Według definicji podanej podczas spotkania źródło energii odnawialnej to takie, które przy wykorzystaniu nie pogłębia deficytu. Produkowana na dachach energia w pierwszej kolejności jest wykorzystywana do zasilenia części wspólnych budynków, a nadwyżki trafiają do sieci i są rozliczane w ramach systemu opustów, pomniejszając rachunki za energię pobieraną z sieci. Wygląda to tak: każdy kilowat przekazany operatorowi to 80 proc. zniżki na kilowat od niego pobierany.

– Zależy mi na tym, żeby nasza dzielnica była pionierem w pozyskiwaniu energii przy pomocy ekologicznych rozwiązań. Chciałabym, aby określenie „zielony Żoliborz” nabrało większego znaczenia – mówi Izabela Rychter, żoliborska radna, za sprawą której urząd dzielnicy zorganizował  spotkanie dla zarządców nieruchomości, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni z ekspertami z dziedziny zielonej energii.

O dużym zainteresowaniu świadczyła wypełniona po brzegi sala konferencyjna w urzędzie dzielnicy. Agata Marciniak-Różak, wiceburmistrzyni Żoliborza, podkreśliła już na samym początku, że jeżeli będzie zainteresowanie tego typu inicjatywami, to rozważy zorganizowanie tego typu spotkania tym razem dla mieszkańców.  


IMG_4993_edited

IMG_4993_edited


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.