Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 17:17

Walka z ciężką chorobą i "Oscar designu" dla mieszkańców Żoliborza

Iga Alicja Włodkowska i Piotr Saneluta z Żoliborza samodzielnie opracowali i wyprodukowali statyw, który docenili eksperci, naukowcy i dziennikarze z całego świata, przyznając im prestiżową nagrodę A' Design Award.

W tym artykule przeczytasz m.in.:
- czym jest nagroda A' Design Award i dlaczego jest tak ważna,
- o osięgnięciach Igi i Piotra,
- o ich wynalazku,
- o tym dlaczego zdecydowali się na stworzenie od podstaw statywu.

Polska jest w czołówce światowego designu. Świadczy o tym m.in. fakt, że nasz kraj znalazł się na 15 miejscu w World Design Rankings obejmującym 114 krajów. Wyprzedziliśmy np. Norwegię czy Szwajcarię – kraje, które są kojarzone z wzorowym designem.

WDR jest zestawieniem projektantów, którzy otrzymali nagrodę A' Design Award w latach 2010-2022.  Zdobycie tzw. Oscara designu jest nie lada wyzwaniem, ponieważ walczą o niego projektanci z całego świata, małe i duże firmy, a także globalne korporacje. Te prestiżowe nagrody wręczane są w 135 kategoriach i sektorach przemysłu. Każdy zgłoszony projekt ocenia 227 ekspertów z poszczególnych dziedzin, naukowców, dziennikarzy i uznanych profesjonalistów.

W Polsce o samej nagrodzie i polskich laureatach mówi się w kontekście architektury, co nie oznacza, że w pozostałych kategoriach nie odnosimy sukcesów.

Przeczytaj również: Autor serii “To o czym dorośli Ci nie mówią”: Książki, które piszę są antypodręcznikami

Iga Alicja Włodkowska i Piotr Saneluta zgłosili swój projekt w kategorii sprzętu wideo i nadawczego, i to właśnie w tej kategorii zdobyli prestiżową nagrodę, która niebawem ma dotrzeć na Żoliborz, gdzie mieszkają. Ponadto Iga zajęła trzecie miejsce wśród wszystkich projektantów, którzy zdobyli nagrodę A' Design Award w ciągu ostatnich 14 lat w międzynarodowej klasyfikacji projektowania w dziedzinie produktów wideo. Lepsze była tylko chińska firma Dangbei Network Technology oraz amerykańska Chenchen Fan.

Iga Alicja Włodkowska i Piotr Saneluta zgłosili swój projekt w kategorii sprzętu wideo i nadawczego, i to właśnie w tej kategorii zdobyli prestiżową nagrodę, która niebawem ma dotrzeć na Żoliborz, gdzie mieszkają. Fot. materiały prasowe

Jakub Krysiak: Czujecie się wynalazcami?

Iga Alicja Włodkowska: Troszeczkę tak. Dotychczas projektowałam w zakresie sztuki cyfrowej, a projektowaniem samych przedmiotów zajęliśmy się z potrzeby wynalezienia sprzętu, który był nam potrzebny do pracy i ją ułatwił, a jednocześnie cieszył oko. W chwili, gdy projekt zmaterializował się, stwierdziliśmy, że chcemy się nim podzielić z resztą świata i zgłosiliśmy go do konkursu. Nie ukrywam, że było to trudne i czasochłonne zajęcie. Dodatkowo, procedur zgłoszenia jest tyle, że samo dostanie się do konkursu można uznać już za sukces.

Zaprojektowaliście statyw, który doceniono. Wytłumaczcie proszę, co to za wynalazek.

Piotr Saneluta: Zamysł był taki, by zaprojektować statyw, który bez problemu utrzyma monitor czy po prostu ekran na scenie, czy to dla prelegenta, artysty oraz każdego kto występuje na scenie, i potrzebne są mu w tym czasie materiały do wyświetlenia.

Iga Alicja Włodkowska: Statyw może być wykorzystywany również na różnego rodzaju targach czy być elementem instalacji multimedialnych. Za sprawą jego funkcjonalności ekran można ustawiać w dowolnej pozycji. Może mieć on dość szerokie zastosowanie. Istotną cechą tego statywu jest również jego wygląd i wielkość. Dzięki temu, że jest on mały i zaprojektowany z dbałością o szczegóły, na scenie staje się praktycznie niewidzialny.

Piotr Saneluta: Dodatkowo farba, którą go pokryliśmy jest tak dobrana, by w oku kamery cały sprzęt był jak najmniej widoczny.

Faktycznie bywa tak, że spektakl czy koncert ma ładną scenografię, ale cały efekt potrafi zaburzyć jakiś techniczny element.

Iga Alicja Włodkowska: Wtedy ten wyróżniający się element stanowi o jakości całego przedsięwzięcia, które jest wykonywane.

Przeczytaj również: Żoliborski Chór Sąsiedzki, czyli muzyczna perełka dzielnicy

Czyli Wam zależało na tym, żeby tego typu elementy w jakiś sposób ukryć.

Iga Alicja Włodkowska: Żeby były przede wszystkim estetyczne…

Piotr Saneluta: …i żeby zlewały się z całością.

Iga Alicja Włodkowska: Dlatego też dążyliśmy do zastosowania takich kształtów jakich użyliśmy. Inspiracją były smaczki modernistycznej architektury Żoliborza. Wielu mówiło, że łatwiej by było zastosować jakieś zawiasy i prostokątne figury.

Piotr Saneluta: Dlatego też na początku spotykaliśmy się ze sporym niezrozumieniem w branży metalurgicznej.

Pracujecie w branży eventowej. Słowem dbacie o techniczne aspekty różnego rodzaju wydarzeń. Skąd więc chęć projektowania?

Piotr Saneluta: Nastał czas pandemii, zabronili nam pracować. Akurat mieliśmy kilka projektów odłożonych i stwierdziliśmy wtedy, że skoro mamy tyle czasu, to musimy coś w kierunku ich realizacji zrobić. Wtedy pojawił się pomysł na zrobienie statywu. Ustaliliśmy jakie warunki ma spełniać i tak małymi krokami dochodziliśmy do celu. Za drugim podejściem wyprodukowaliśmy już finalną wersję.

Iga Alicja Włodkowska: W moim przypadku było nieco inaczej. Choruję na endometriozę i w tamtym czasie byłam po operacji. To wykluczyło mnie trochę z życia zawodowego i wtedy Piotrek zaproponował, żebyśmy wzięli się za zaprojektowanie statywu.

Później, kiedy otrzymaliśmy werdykt znowu musiałam mieć operację.

Piotr Saneluta: Walczyliśmy o życie Igi. Niestety operacja z powodu endometriozy wielonarządowej nie kwalifikuje się do finansowania przez NFZ, dlatego musieliśmy stworzyć zbiórkę. Pomogło nam bardzo dużo osób.

Iga Alicja Włodkowska: Niedawno była gala wręczenia nagród we Włoszech, ale ze względu na sytuację nie pojawiliśmy się tam. Czekamy, aż przyślą nam statuetkę.

Link do akcji mającej na celu wsparcie Igi. https://www.facebook.com/events/281290894192631/?active_tab=discussion

Odpowiedzcie szczerze, bez zbędnej skromności. Spodziewaliście się wygranej w swojej kategorii?

Piotr Saneluta: Wygranej nie…

Iga Alicja Włodkowska: …, ale jakiegoś wyróżnienia tak. (śmiech) Jednak pierwsze miejsce nas zaskoczyło.

Piotr Saneluta: Jesteśmy dumni z naszego dzieła, ale też wiedzieliśmy jaki efekt chcemy uzyskać. Drugi prototyp był już kompletną wersją naszych założeń.

Bardzo sprawnie wam to poszło. Zazwyczaj jest kilka wersji prototypów.

Iga Alicja Włodkowska: Tym bardziej, że sami wszystko zaprojektowaliśmy. Uczyliśmy się tego samodzielnie od podstaw, nie mając nigdy żadnego doświadczenia w projektowaniu produktów. W specjalnym programie sprawdzaliśmy wytrzymałość statywu, jego zachowania w pewnych sytuacjach i mogliśmy bawić się formą.

Cenne okazało się również nasze doświadczenie w branży artystycznej i techniki estradowej - wiedzieliśmy co jest potrzebne, i na co należy zwrócić uwagę. Dążyliśmy do tego, żeby zaspokoić swoje potrzeby. Sami jesteśmy teraz użytkownikami tego sprzętu.

Wasz debiut projektowo-produkcyjny stał się sukcesem. Będziecie kontynuować tę ścieżkę?

Piotr Saneluta: Mamy jeszcze kilka projektów w zanadrzu, które chcemy zrealizować.

Iga Alicja Włodkowska: Mamy już dopracowane uchwyty na statywy wolnostojące i kratę sceniczną.

Przeczytaj również: Jak wyglądały Bielany w XIX wieku? Rozmowa z autorem warszawskiego kryminału „Awans”


128389-312883-viti-stand-designer-2

128389-312883-viti-stand-designer-2

128389-312883-viti-stand-pr-3

128389-312883-viti-stand-pr-3

128389-312883-viti-stand-image-4

128389-312883-viti-stand-image-4

128389-312883-viti-stand-image-5

128389-312883-viti-stand-image-5

stand-viti

stand-viti

128389-312883

128389-312883

128389-312883-viti-stand-designer-3-23

128389-312883-viti-stand-designer-3-23


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 37 km/h