Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 17:41

Muzeum Etnograficzne w Warszawie. Kulturowa podróż w różne zakątki świata

Wakacje! Wreszcie! Dla tych, co ich kredyty krzyżują i nie mogą sobie pozwolić na częste i egzotyczne wyjazdy, mam dobrą wiadomość - Warszawa to kopalnia wspaniałych atrakcji, również takich, gdzie da się posmakować inność kulturową i światowy sznyt muzealniczy.

Wybrałam się wczoraj do Muzeum Etnograficznego, by na spokojnie przejść wszystkie ekspozycje, bez dzieci. Ten ogromny budynek, scheda po Towarzystwie Kredytowym, mieści w sobie labirynt doskonałych sal ekspozycyjnych na wielu poziomach i wymiarach.

Zbiory przeplatane są ekspozycjami stałymi i czasowymi. Zwiedzanie zaczynamy na parterze i płynnie, zmieniając poziomy odwiedzamy kolejne, bardzo ciekawe antropologicznie światy. Są od lat obecne wystawa strojów ludowych, czy polskich tradycji w charakterze niby skansenu. Ale po to fajnie pojechać gdzieś na wieś (etno parki są zarówno w okolicy Warszawy - w Sierpcu, Maurzycach, Łowiczu, Radomiu, czy dalej - w Klukach, Olsztynku czy Nowym Sączu).

Przeczytaj również: Pokolenie 40-latków na najgorszym urlopie w życiu w filmie “Fucking Bornholm”

Wyśmienita jest wystawa "Afrykańskie wyprawy, azjatyckie drogi", na której jest bardzo dużo ciekawych, multimedialnych, wyczerpujących informacji. Serdecznie pozdrawiam sułtana Kamerunu, który po polsku odpowiada na wiele pytań dotyczących jego kraju. Umarłam gdy powiedział, że w porze deszczowej jest tylko 20 stopni i zaczął szczękać zębami. Tak na poważnie, to antropologicznie, podobnie jak archeologicznie, Polska jest potęgą. Mamy na kartach historii ogrom wybitnych naukowców, którzy odważnie i wnikliwie odwiedzili i opisali świat.

Wartą uwagi jest niewielka, ale naładowana wiedzą sala o świętach żydowskich. Żeby prawica spuchła i pękła, to jest to kawał historii Polski, a judaizm był obecny w życiu codziennym naszych dziadków i pradziadków.

Bardzo polska jest ekspozycja Biblia Pauperum, gdzie poznajemy ludową interpretację biblii. Coś bardzo naszego, Maryja królową Polski, Jezus ukrzyżowany w Górze Kalwarii i te klimaty. Nie wyśmiewam, serio uważam, że to arcyciekawe spojrzenie i bardzo antropologicznie ważne.

Przeczytaj również: Filmowa podróż dookoła Francji. Rusza Przegląd Kina Francuskiego

Wspaniała jest sala doświadczalna Porządek Rzeczy. Ogrom przedmiotów, w idealnym porządku. Tematy to praca na roli, hodowla, zbieractwo, rybołówstwo, pszczelarstwo oraz rękodzieło i rzemiosło. Najstarsze zabytki pochodzą z połowy XIX wieku, najmłodsze obiekty to wyroby rzemieślnicze lub narzędzia wykonane samodzielnie w latach 70. XX wieku. To magazyn, który śmiało wkroczył w nowoczesność i obecnie korzysta też z nowych technologii. W cyfrowych ramkach można obejrzeć archiwalne zapisy wideo dokumentujące pracę zmagazynowanych przedmiotów, a w kiosku multimedialnym – fotografie obiektów, artykuły i zdjęcia na ich temat. Centralne miejsce zajmuje stół warsztatowy, przy którym można wyszukać każdy przedmiot z wystawy w elektronicznym inwentarzu zbiorów i przeczytać jego kartę w katalogu naukowym. Światło dzienne ujrzą też pozostałe tajniki pracy etnografa – kwestionariusze, notatki terenowe, opracowania i fotografie z badań.

Na zakończenie koreański minimalizm. Może odwiedzić tradycyjny koreański dom, a także ugotować posiłek, od którego zaczyna ssać w żołądku. Nie dziwne, wnikliwe obejrzenie każdej sali, zajmuje dobre w sumie lekką ręką trzy godziny.

Ethnomuseum słynie z doskonałej identyfikacji wizualnej, ale przede wszystkim bardzo ciekawych imprez towarzyszących wystawom. Tu zawsze jest oryginalnie i ciekawie. Polecam Wam warsztaty, filmy (mają kino), spotkania. Można nawet tkać dywany na krośnie.

Muzeum Etnograficzne znajduje się na ul. Kredytowej. Z Żoliborza można tu przyjść na piechotę (fajny spacer przez Park Krasińskich i Ogród Saski lub przyjechać metrem (stacja Świętokrzyska), tramwajem lub autobusem. W czwartki wstęp do muzeum jest darmowy. Na parterze znajduje się przegratka - Muzeum dla Dzieci, o którym napiszę Wam osobnego posta w przyszłym tygodniu. Jest tu również kawiarnia - Billy Konicek, w której poza doskonałą kawą, miłym wystrojem i wybitnymi pierogami z kimczi i kaszą gryczaną, jest mały sklep muzealny.

Przeczytaj również: “Infinite Storm” Szumowskiej i Englerta. Jak polski duet sprawdza się w amerykańskiej produkcji?


3

3

22

22

16

16

17

17

21

21

7

7

11

11

1

1

12

12

14

14

19

19

5

5

8

8

15

15

10

10

2

2

6

6

4

4

13

13


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 8°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 26 km/h