Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:46

Kładki na Dworcu Gdańskim otwarte. Łatwiejsze dojście z ulicy Felińskiego w stronę Śródmieścia

Kolejarze oddali do użytku dwie kładki przy Dworcu Gdańskim. Pierwotnie inwestycja miała zakończyć się po roku, jednak pasażerowie mogą z nich korzystać po niemal dwóch latach od podpisania umowy na rozpoczęcie inwestycji kosztującej 63 mln zł.

O otwarciu kładek prowadzących do peronów na Dworcu Gdańskim PKP PLK poinformowało we wtorek. „Dwie kładki połączyły perony stacji Warszawa Gdańska. Nowe obiekty to wygoda dla podróżnych - lepszy dostęp do pociągów w stolicy od ul. Kłopot i ul. Mickiewicza oraz komunikacja obok stacji” – poinformowała spółka.

Oddana właśnie do użytku inwestycja została zrealizowana w ramach przebudowy Dworca Gdańskiego. Ta zaś została przeprowadzona ze względu na modernizację Dworca Zachodniego, z którego na Żoliborz przekierowano część pociągów dalekobieżnych przywożących podróżnych m.in. z Wrocławia, Białegostoku, Łodzi czy Krakowa. Sama przebudowa, jak informowało PKP PLK, ma ułatwić obsługę pasażerów na linii średnicowej.

Przeczytaj również: Dwie kładki z Żoliborza na perony. Umowa na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska podpisana

Zamiast przejść podziemnych powstały kładki

Pierwotnie przebudowa Dworca Gdańskiego miała polegać na poszerzeniu istniejącego już przejścia podziemnego łączącego dworzec ze stacją metra oraz budowę nowego. Zakładano również wydrążenie drugiego tunelu po zachodniej stronie dworca.

Z założeń w końcu zrezygnowano ze względu na brak pieniędzy. W pierwszym postępowaniu przetargowym kolejarze nie znaleźli chętnego na realizację prac, z kolei w drugim podejściu wszystkie oferty przekraczały założenia budżetowe PKP PLK. Przed trzecim podejściem zdecydowano o zmniejszeniu zakresu prac wykreślając z niego budowę przejścia podziemnego i poszerzenie obecnego.

Niemal rok opóźnienia

W październiku 2019 roku podczas uroczystego podpisania umowy na budowę kładek, na peronie Dworca Gdańskiego obecny był również wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej Andrzej Bittel. Wówczas, jak wynikało z samej umowy z wykonawcą, inwestycja miała być gotowa w ciągu 12 miesięcy. W rzeczywistości od dnia podpisania umowy do oddania kładek do użytku minęły niemal dwa lata.

Przeczytaj również: Krwawa walka o Dworzec Gdański

Jedna z wybudowanych kładek łączy perony Dworca Gdańskiego z wiaduktem łączącym Żoliborz ze Śródmieściem. Podróżni mają więc bezpośredni dostęp do przystanku autobusowego, z którego odjeżdżają autobusy w kierunku Starego Miasta czy Ochoty. Nie ma za to bezpośredniego dostępu do przystanku znajdującego się po drugiej stronie wiaduktu, skąd odjeżdżają autobusy w kierunku Żoliborza. By się tam dostać podróżni muszą pokonać podziemia Dworca Gdańskiego wiodące do metra i stamtąd przedostać się do windy lub schodów prowadzących na wiadukt.

Druga kładka prowadzi z peronów Dworca Gdańskiego do ulicy Felińskiego na Żoliborzu i ulicy Kłopot znajdującą się na tyłach centrum handlowego Westfield Arkadia. Przy wejściu na kładkę zainstalowano również stojaki rowerowe. Ten obiekt może ucieszyć mieszkańców Żoliborza zamieszkujących rejon skrzyżowania ulic Rydygiera z Felińskiego i uczęszczających do znajdującego się pod drugiej stronie torów centrum handlowego.

Ponadto każda z wysokich kładek wyposażona jest w windy. Koszt całej inwestycji wyniósł 63 mln złotych.

Przeczytaj również: Po tej podróży muzyka Davida Bowiego nie była taka sama. “To najbardziej poruszający fragment płyty”


kladka-warszawa-gdanska-1

kladka-warszawa-gdanska-1

kladka-warszawa-gdanska-2

kladka-warszawa-gdanska-2

kladka-warszawa-gdanska-3

kladka-warszawa-gdanska-3

kladka-wwa-gdanska-4

kladka-wwa-gdanska-4

kladka-wwa-gdanska-5

kladka-wwa-gdanska-5

kladka-wwa-gdanska-6

kladka-wwa-gdanska-6

kladka-wwa-7

kladka-wwa-7

kladka-wwa-gdanska-8

kladka-wwa-gdanska-8

kladka-wwa-gdanska-9

kladka-wwa-gdanska-9


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ