Dopiero za trzecim razem udało znaleźć się wykonawcę rozbudowy Warszawa Gdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie i wykonanie rozbudowy stacji Warszawa Gdańska. Powstaną dwie kładki, ale zabraknie nowego przejścia podziemnego.
[betterpay amount=”4″ button=”https://gazetazoliborza.pl/wp-content/uploads/2019/10/zoliborz-wesprzyj-2.jpg” description=”Wsparcie ” validity=”0″ validity_unit=”d” ids=””][/betterpay]
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do wybranych treści. Jeśli chcesz zyskać dostęp do wszystkich artykułów, wykup prenumeratę.
Spóła PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na
rozbudowę stacji Warszawa Gdańska. – Warszawa jest miastem, w którym bardzo
dobrze widać efekty realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Podróżni
korzystają już ze sprawnych podróży zmodernizowaną linią obwodową, powstaje
nowy przystanek Warszawa Powązki, a przetarg na przebudowę stacji Warszawa
Zachodniej to krok ku modernizacji linii średnicowej – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w
Ministerstwie Infrastruktury.
Modernizacja bez tunelu
Pierwotnie kolejarze planowali powiększyć tunel ze stacji
metra do dworca spodziewając się tłumów w czasie modernizacji linii średnicowej
pod Śródmieściem. Wówczas Dworzec Gdański ma przejąć ruch z zamkniętego Dworca
Centralnego. W pierwotnej koncepcji zakładano również wydrążenie drugiego
tunelu po zachodniej stronie dworca.
Z założeń w końcu zrezygnowano ze względu na brak pieniędzy.
W pierwszym postępowaniu przetargowym kolejarze nie znaleźli chętnego na
realizację prac, z kolei w drugim podejściu wszystkie oferty przekraczały
założenia budżetowe PKP PLK. Przed trzecim podejściem zdecydowano o
zmniejszeniu zakresu prac wykreślając z niego budowę przejścia podziemnego i
poszerzenie obecnego.
Dwie kładki prosto na perony
Kolejarze wybrali tańsze rozwiązania. Od strony wiaduktu
drogowego na ulicy Mickiewicza wybudowana będzie zadaszona kładka z zejściami
na każdy z peronów. Zainstalowane zostaną windy, a z przejścia pod torami na perony poprowadzone zostaną ruchome schody.
Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska wybudowana zostanie druga kładka.
Obiekt połączy perony oraz ulicę Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym
przejściu będą windy. Przy kładce przewidziano potrzeby cyklistów – będą zamontowane
stojaki rowerowe. Nowa kładka ułatwi nie tylko dostęp do pociągów, ale też
połączy dwie dzielnice.

Wartość umowy, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
podpisały z firmą Sarinż Sp. z o.o. to 62,8 mln zł netto. Wykonawca ma za
zadanie w pierwszej kolejności sporządzić projekt, a następnie rozpocząć
realizację prac. Według przewidywań mają roboty mają rozpocząć się pod koniec
obecnego lub na początku przyszłego roku. Inwestycja zaplanowana jest do
realizacji w terminie 12 miesięcy.