Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 08:05

Różowe skrzyneczki pojawiły się na Bielanach. Mają pomóc kobietom w czasie miesiączki

Nieduża, różowa i wypełniona środkami higienicznymi dla kobiet metalowa skrzyneczka to coraz częstszy widok w miejscach użyteczności publicznej. Na Bielanach pojawi się 27 różowych skrzyneczek.

Różową skrzyneczkę można rozpoznać po jej kolorze. Niektóre mają na drzwiczkach rysunek czerwonej kropli, za to we wszystkich znajdziemy tampony, podpaski czy nawilżone chusteczki. W całej Polsce takich skrzyneczek jest już 850, w Warszawie prawie 70.

Zobacz też: Coraz więcej różowych skrzyneczek w Warszawie. Jedna pojawiła się nawet na Żoliborzu

Na Żoliborzu skrzyneczki znajdują się w Szkole Podstawowej nr 68 przy ulicy Or-Ota i przy jednym z prywatnych lokali w alei Wojska Polskiego. Z kolei na Bielanach w ostatnim czasie pojawiło się 27 skrzyneczek. Dostępne są w miejscach użyteczności publicznej, czyli w bibliotekach, Urzędzie Dzielnicy, Bielańskim Ośrodku Kultury i jego filiach, a nawet na jednym z bielańskich orlików. Pełna lista miejsc, gdzie znajdują się skrzynki na Bielanach znajduje się poniżej.

Różowe lokalizacje:

◼️ Urząd Dzielnicy Bielany ul. Żeromskiego 29

◼️ Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, ul. Przybyszewskiego 80/82

◼️ Młodzieżowy Dom Kultury ul. Cegłowska 39

◼️ Młodzieżowy Dom Kultury ul. Andersena 4

◼️ Bielańskie Centrum Edukacji Kulturalnej ul. Szegedyńska 9 A

◼️ Specjalistyczna Poradnia Rodzinna, al. Zjednoczenia 11

◼️ Bielański Środowiskowy Dom Samopomocy, ul. Grębałowska 14

◼️ CRS Bielany Bielany ul. Lindego 20

◼️ Pływalnia ul. Conrada 6

◼️ Kompleks sportowy Orlik ul. Rudzka 6

◼️ Syrenka w Parku Olszyna ul. Gąbińska/Romaszewskiego

◼️ Biblioteka Publiczna im. St. Staszica w Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy ul. Romaszewskiego 19

◼️ Filia biblioteki, al. Reymonta 6

◼️ Filia biblioteki, al. Zjednoczenia 19

◼️ Filia biblioteki, ul. Perzyńskiego 3

◼️ Filia biblioteki, ul. Bogusławskiego 6a

◼️ Filia biblioteki, ul. Rudzka 12/14

◼️ Filia biblioteki, al. Petőfiego 3

◼️ Filia biblioteki, ul. Wrzeciono 48

◼️ Mediateka Start-Meta, ul. Szegedyńska 13A

◼️ Bielański Ośrodek Kultury ul. Goldoniego 1

◼️ Bielański Ośrodek Kultury - Filia Estrady 112

◼️ MAL Samogłoska, ul. Samogłoska 9a/3

„Punkty powstały we współpracy z Adrianną Klimaszewską i Bożeną Powagą z inicjatywy Różowa skrzyneczka, które w grudniu ubiegłego roku zapoczątkowały akcję we Wrocław, a na początku kwietnia tego roku zachęciły do działania nasz urząd” – informuje bielański urząd.

Zobacz też: Zmiany w obwodach szkół na Żoliborzu. Część mieszkańców czuje się zawiedziona

Walor edukacyjny akcji

Różowa skrzyneczka to nie tylko darmowy dostęp do podpasek, tamponów, czy kubeczków menstruacyjnych, ale to również jeden z elementów edukacyjnych.

Wkrótce kolejne skrzynki mają pojawić się w bielańskich szkołach. Jak poinformował bielański urząd nad akcją ma czuwać Młodzieżowa Rada Bielan. W ramach zapowiadanych działań, młodzi radni będą chcieli porozmawiać o całej inicjatywie z samorządami szkolnymi, dyrektorami i rodzicami.

Członkowie młodzieżowej rady będą chcieli również przygotować materiały edukacyjne na godzinę wychowawczą. Jak wynika z opracowanego dla Kulczyk Foundation tylko połowa nastolatek jest przygotowana na pierwszą miesiączkę. Tyle samo respondentek ankiety odpowiedziało, że pierwsza miesiączka była negatywnym doświadczeniem. Ponadto znaczna część nastolatek podczas miesiączki odczuwa wstyd i rezygnuje z aktywności. Aż 54 proc. uczennic nie poszła do szkoły z powodu miesiączki.

Skrzyneczki sposobem na zwiększenie dostępności środków higienicznych

Ubóstwo menstruacyjne jest dość świeżym pojęciem. Jak się okazuje dotyczy ono wielu kobiet, które narażone są na brak dostępu do środków higienicznych w czasie miesiączki, a tym samym wykluczenie społeczne.

Prawie 5 procent Polek nie ma pieniędzy na zakup środków higieny osobistej. Sposobem na zwiększenie dostępu są różowe skrzyneczki z zapasem środków higienicznych - podpasek i tamponów. Skrzyneczkę można otworzyć po to, żeby coś z niej wziąć, ale można również zostawić w środku jakiś produkt dla kobiet w potrzebie.

Kto może zainicjować umieszczenie różowej skrzyneczki?

Pierwsze różowe skrzynki pojawiły się we Wrocławiu. Impulsem do zapoczątkowania rosnącej dziś akcji była sytuacja kobiet w bezdomności, którym oprócz jedzenia, ciepłych ubrań brakuje również środków higieny osobistej.

Różowe skrzyneczki mogą pojawić się z inicjatywy każdego z nas. Wystarczy skontaktować się z za pośrednictwem Facebooka czy e-maila z przedstawicielami inicjatywy.

Zobacz też: Budżet Obywatelski: są pomysły na serek bielański!


rozowa-skrzyneczka-bielany-1

rozowa-skrzyneczka-bielany-1

rozowa-skrzyneczka-bielany

rozowa-skrzyneczka-bielany

bielany-rozowa-skrzyneczka

bielany-rozowa-skrzyneczka

plakat-rozowa-skrzyneczka

plakat-rozowa-skrzyneczka


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ