Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:10

Nielegalne parkowanie w centrum Żoliborza. Rozwiązanie? Wjazd w określonych godzinach

Plac między Merkurym a żoliborskim urzędem jest dziś lokalnym centrum handlowo-usługowym. Część z przedsiębiorców w celu dostarczenia towaru wjeżdża na plac chodnikiem, co jest niezgodne z prawem. Jak pogodzić kwestię przestrzegania prawa z bezpieczeństwem oraz funkcjonowaniem lokalnych przedsiębiorców?

Punkty handlowe na placu przed Merkurym to małe lokalne przedsiębiorstwa. Znajdują się w nich piekarnie, antykwariaty z książkami, komis z ubraniami i warzywniak. Terenem administruje dzielnica.

Nieodłącznym elementem handlu są dostawy. By rozładować towar niektórzy wjeżdżają samochodem dostawczym na plac, który jest wyłączony z ruchu drogowego. Żeby to zrobić, muszą przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem manewrując wśród pieszych.

- Od 30 lat handluje w tym punkcie – mówi pan z warzywniaka, który rozładowuje towar z zaparkowanego przed sklepem auta dostawczego. Wylicza, że jest tu już tak długo, że zapłacił za około 400 dzierżaw i daje ludziom prace. Jak twierdzi, na plac wjeżdża przez szlaban, który otwiera ochroniarz urzędu – to wynik ustaleń z urzędnikami sprzed 20 lat.

Zobacz też: Kasztanowce na Żoliborzu Południowym są zagrożone? Mieszkańcy organizują zrzutkę na pomoc drzewom

„Boję się, że zanim coś zrobimy dojdzie do wypadku”

O problemie podczas dzielnicowej Komisji Ładu Przestrzennego i Komisji Bezpieczeństwa i Infrastruktury dyskutowali radni Żoliborza. Szefowa Komisji Ładu Przestrzennego Donata Rapacka (Stowarzyszenie Żoliborzan) zaproponowała radnym projekt uchwały, wedle którego zostanie uregulowana kwestia dojazdu do pawilonów. Jedną z propozycji jest wyznaczenie ściśle określonych godzin dostaw. Przywilej wjazdu przez szlaban na plac miałyby otrzymać wyłącznie samochody o wskazanych numerach rejestracyjnych.

Jednocześnie zwrócono się o wyznaczenie miejsca postojowego na parkingu żoliborskiego magistratu dla dostawców. Ponadto, radni ujęli w projekcie uchwały stwierdzenie, „że sytuacja, w której przez cały dzień po chodniku mogą jeździć samochody dostawcze bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu pieszych.”

Zobacz też: [Wideo] Zielony plac Wilsona jest odpowiedzią na deficyt zieleni w mieście

Jedną z takich sytuacji opisał podczas posiedzenia komisji radny Konrad Smoczny (MJN). Według jego relacji wycofujący samochód dostawczy omal nie rozjechał dziecka. – Boję się, że zanim coś zrobimy dojdzie do wypadku. Chodnik jak sama nazwa wskazuje jest do chodzenia – mówił żoliborski radny.

Sceptycznie do możliwości wjazdu na plac podchodził również radny Łukasz Porębski (MJN) podkreślając, że jest to niezgodne z przepisami o ruchu drogowym. W celu ukrócenia procederu postulował by pomiędzy ulicą Kątową a wejściem do metra ustawić słupki, zaś administracja urzędu nie powinna tolerować tego typu zachowań i nie powinna otwierać szlabanu na dzielnicowy parking, uniemożliwiając tym samym wjazd na chodnik.

Niższy czynsz dla tych, którzy chcą rozładować towar pod urzędem

Radny Grzegorz Hlebowicz (PiS) z kolei zaproponował by na tyłach urzędu wydzielić miejsca do rozładunku towaru i ustanowić dwa rodzaje czynszu. Tańszy, dla tych, którzy będą postępować zgodnie z prawem i będą rozładowywać towar w miejscu do tego wskazanym. Droższy - tym którzy chcą wjeżdżać autem dostawczym pod sam lokal. Pomysł radnego nie przekonał innych.

Szefowa Komisji Bezpieczeństwa i Infrastruktury Joanna Tucholska (PO) podkreśliła, że w tej sprawie do pogodzenia jest kwestia bezpieczeństwa, przestrzegania przepisów i funkcjonowania lokalnych przedsiębiorców. Jednocześnie rada zapytała o możliwość przebudowy przejścia na tyłach urzędu, gdzie do pawilonów można dojść schodami.

Szlaban pod urzędem, który otwierany jest dostawcom

Co do możliwości przebudowy ścieżki odniósł się sam burmistrz Żoliborza Paweł Michalec, który stwierdził, że nie będzie deklarował się do przeprowadzenia tego typu inwestycji. Natomiast zapowiedział, że on i jego urzędnicy przeanalizują dokumenty i zobaczą co da się zrobić.

Zobacz też: Biblioteki na Żoliborzu otwierają się na czworonogi

Jedno drzewo mniej dla przejazdu aut

Dwa lata temu w ramach budżetu obywatelskiego na placu zrealizowano projekt polegający na nasadzeniu drzew i umieszczeniu ławek oraz koszy. By zostawić przejazd dla samochodów zrezygnowano z jednego drzewa. Wówczas, jak przypomniała autorka projektu i radna dzielnicy Marta Szczepańska zaproponowano by dostawy rozładować na parkingu przed urzędem i stamtąd dowozić je na wózkach do sklepu. W tamtym czasie handlowcy stanowczo sprzeciwili się ograniczeniu wjazdu.

Samochodem z towarem prosto pod sklep

Co do kwestii bezpieczeństwa, właściciel warzywniaka podkreśla, że ma prawo jazdy od 40 lat i zero punktów karnych, co ma świadczyć o jego przepisowej jeździe. Ponadto jak tłumaczy, przez cały ten czas nie doprowadził do niebezpiecznego zdarzenia, ani nie uszkodził żadnej płytki na placu.

Przed lokalem i w środku, wystawione są rzędy kilkudziesięciu skrzynek z warzywami i owocami. Innej możliwości niż podjechanie samochodem pod sklep, właściciel warzywniaka, który jest po łącznie trzech operacjach, w tym dwóch na nogi, nie widzi. Nie wyobraża sobie ciągnięcia wózka z towarem spod urzędu. – A co jak spadnie śnieg, albo będzie lał deszcz? Jak wtedy mam przewieźć towar? – pyta.

W rozmowie z "Gazetą Żoliborza" podkreśla, że w ostatnim czasie nikt nie rozmawiał z nim na temat rozwiązania kwestii dostaw. Wspominał tylko o dyskusji jego żony i córki z którymś z radnych za pośrednictwem Facebooka.

Zobacz też: Otwarcie Muzeum Wojska Polskiego na Cytadeli w tym roku zagrożone?


IMG_1379

IMG_1379


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ