Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:50

Zarząd Dróg Miejskich zakończył konsultacje w sprawie Strefy Płatnego Parkowania na Żoliborzu. Jest rekomendacja dla rady miasta

Zarząd Dróg Miejskich opublikował raport z konsultacji przeprowadzonych jesienią ubiegłego roku. Efekt? Nowa forma abonamentu i strefy do parkowania tylko dla mieszkańców oraz brak wyższej opłaty za drugi samochód.

Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Żoliborzu wkracza w kolejny etap. Zarząd Dróg Miejskich opublikował raport z konsultacji społecznych przeprowadzonych jesienią 2020 roku.

Ze względu na pandemię konsultacje miały charakter spotkań online, które na żywo śledziło 377 osób. Opinie zbierano również w formie rozmów telefonicznych – tych było łącznie 52. Mieszkańcy swoje uwagi mogli zgłaszać za pośrednictwem wiadomości e-mail (310) oraz e-formularz (496).

„Obecna sytuacja parkingowa na Żoliborzu nie jest zadowalająca. Mieszkańcy mają poczucie, że samochodów jest coraz więcej i brakuje dla nich miejsc. Ale też wiele osób podkreślało, że to nie zapewnienie parkowania powinno być w mieście priorytetem” – takie zdanie można przeczytać w opublikowanym raporcie Zarządu Dróg Miejskich.

W opracowanym raporcie autorzy wyróżniają kilka głównych stanowisk. Wśród nich jest pełne poparcie dla wdrożenia SPPN na Żoliborzu, zaś sam udział w konsultacjach dla tej grupy mieszkańców był okazją do udoskonalenia przedstawionego projektu.

Abonament dla mieszkańców – obszar parkowania jest zbyt mały a opłata za drugi pojazd zbyt wysoka

Inni mieszkańcy popierając SPPN, zwracają uwagę na zasięg abonamentu dla mieszkańca - obszar 150 metrów i 8 parkomatów. To rozwiązanie obecnie obowiązuje w dzielnicach, gdzie trzeba płacić za parkowanie. W ocenie mieszkańców taka forma abonamentu w żoliborskich warunkach nie sprawdziłaby się. „Promień 150 m jest stanowczo za mały. Mieszkam na Mickiewicza 30, czyli praktycznie na Pl. Wilsona i często zdarza się, że najbliższe wolne miejsce było pod przedszkolem na Rybińskiego albo nawet dalej. Oczywiście nie z własnej woli tak daleko parkowałam, po prostu bliżej nie było kompletnie żadnego miejsca. Ten promień uprawniający do bezpłatnego parkowania koniecznie musi być większy w rejonie Pl. Wilsona” – zwraca uwagę jedna z mieszkanek. ZDM proponuje alternatywę dla zasady 8 parkomatów i zasięgu abonamentu 150 m. Według propozycji drogowców dzielnice podzielono by wówczas na kilka obszarów, do których przypisany byłby abonament. W ten sposób mieszkańcy mogliby parkować na znacznie większym obszarze. Podział dzielnicy prawdopodobnie będzie przypominał ten, który ustalono na potrzeby konsultacji społecznych.

Mieszkańcy popierający SPPN byli podzieleni w kwestii wysokości opłat za postój drugiego samochodu i zaostrzenia przepisów. Jedni byli za podwyższeniem opłaty. „Opłata za drugi samochód przegoni właścicieli wraków, które stoją i zaśmiecają nasze ulice” – komentował jeden z mieszkańców. Drudzy z kolei uważali podniesienie opłaty za drugi pojazd w gospodarstwie rodzinnym do 1200 zł w skali roku za zbyt kosztowny i krzywdzący choćby większe rodziny, gdzie zwykle aut jest więcej. „Opłata za drugi samochód w rodzinie to skandal. Członek mojej rodziny jest osobą niepełnosprawną. Opiekujemy się również dziadkami w podeszłym wieku i stąd potrzeba posiadania dwóch aut, zapewniających mobilność. Nie jest to żadna ekstrawagancja tylko coś niezbędnego do normalnego funkcjonowania wielu rodzin” – zwraca uwagę jeden z mieszkańców Żoliborza.

Co dały konsultacje?

Ostatecznie o objęciu Żoliborza Strefą Płatnego Parkowania na Żoliborzu zdecydują stołeczni radni. Jak wynika z opublikowanego raportu, Zarząd Dróg Miejskich zarekomenduje wprowadzenie radnym wdrożenie płatnego parkowania w dzielnicy. Najwcześniej opłaty zaczną obowiązywać we wrześniu tego roku.

Wszystko jednak zależy od zrealizowania wcześniejszych etapów. Chodzi o opracowanie docelowych wersji projektów organizacji ruchu, które muszą zostać zatwierdzone przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Następnym krokiem będzie wdrożenie organizacji ruchu, tzn. zmiana oznakowania czy montaż parkomatów.

W oparciu o głosy mieszkańców, na Żoliborzu forma abonamentu będzie nieco różniła się od dotychczasowej, wedle której posiadacz abonamentu może parkować swój pojazd 8 parkomatów i 150 metrów od miejsca zamieszkania.

W proponowanej wersji mieszkańcy Żoliborza będą uprawnieni do parkowania na większym obszarze. Ponadto zapowiadana wyższa opłata roczna dla drugiego i kolejnego pojazdu w gospodarstwie domowym nie zostanie wprowadzona. Dla każdego pojazdu jej wysokość będzie jednakowa. W tej chwili abonament roczny kosztuje 30 zł.

Zobacz też: Plac Grunwaldzki ostatnia niezabudowana działka w centrum Żoliborza

Jak zapewniają autorzy raportu w ramach wprowadzenia SPPN na Żoliborzu nie przewiduje się likwidacji miejsc postojowych. Celem jest wyznaczenie ich maksymalnej liczby zapewniając wymaganą szerokość chodnika oraz wymiary miejsc i jezdni. „W sytuacji gdy wyznaczenie miejsc postojowych nie było możliwe ze względu na parametry drogi, ale możliwy jest legalny postój pojazdu na zasadach ogólnych proponowane jest zastosowanie znaku »zakaz postoju« z wyłączeniem mieszkańców z identyfikatorem. Projekt nie zakłada likwidacji żadnego miejsca postojowego wyznaczonego zgodnie z obowiązującymi przepisami” – czytamy w raporcie. Tego typu rozwiązanie wynika z charakteru uliczek historycznej części Żoliborza, gdzie wąskie ciągi będą jednokierunkowe.

Darmowe parkowanie dla wszystkich

Jedną z popularniejszych opinii jest absolutny sprzeciw wobec wprowadzenia SPPN nie tylko w dzielnicy, ale też w całym mieście. W myśl sprzeciwu wobec SPPN, to właśnie urząd powinien zapewnić miejsca parkingowe przy miejscu zamieszkania lub miejscu pracy. „Moja rodzina i ja jesteśmy zdecydowanymi przeciwnikami płatnego parkowania w Warszawie, za wyjątkiem ścisłego centrum miasta. Ludzie mają samochody i muszą je gdzieś parkować. Zamiast wprowadzać dodatkowe opłaty, utrudniające życie mieszkańcom, warto pomyśleć o budowaniu miejsc postojowych” – czytamy w jednej z przesłanych opinii w trakcie konsultacji społecznych.

„SPPN nie rozwiąże problemów z parkowaniem”

Dość często powtarzały się opinie, że SPPN nie poprawi dostępności miejsc parkingowych na żoliborskich ulicach. Jednocześnie autorzy tych opinii chcący zachować istniejący stan dostrzegają problem m.in. ze zbyt małą dostępnością miejsc parkingowych, zastawionymi chodnikami czy słabą widocznością przy przejściach dla pieszych. Tak jest w przypadku ulicy Stanisława Wyspiańskiego oraz sąsiednich ulic, gdzie dominuje stare budownictwo nieuwzględniające dzisiejszego poziomu potrzeb parkingowych. „Z uwagi na koncentrację budynków wielorodzinnych parkowanie w naszej okolicy jest szczególnie trudne, a często po prostu niemożliwe. Już teraz nierzadko parkujemy auto w okolicach ul. Felińskiego z uwagi na brak miejsc. Realizacja zmian w zaproponowanym kształcie radykalnie tę sytuację pogorszy. (…) Nawet w obecnej sytuacji nagminnego zastawiania samochodami chodników i parkowania po obu stronach jezdni, co jest zmorą zarówno kierowców jak i pieszych, parkowanie jest trudne. Drastyczne ograniczenie liczby miejsc pogorszy nie tylko nasze życie, ale - proszę o tym pamiętać - wpłynie również na wartość nieruchomości, co żywo leży na sercu wszystkich mieszkańców” – uczula jeden z mieszkańców ulicy Wyspiańskiego.

Zobacz też: Urząd Dzielnicy Żoliborz ujawnia wyniki pracy komisji antymobbingowej. Są sprzeczności


Zoliborz_rejony_abo-scaled-1

Zoliborz_rejony_abo-scaled-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.