Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 08:50

Rekrutacja do szkół podstawowych na Żoliborzu w dobie pandemii

W tym roku dni otwarte odbędą się w formie internetowej.

Ruszyła rekrutacja do klas pierwszych szkoły podstawowej oraz oddziałów przedszkolnych. Rodzice mogą już składać wnioski o przyjęcie swoich dzieci do wybranych placówek. O tym do jakiej szkoły ostatecznie dziecko będzie uczęszczało zdecyduje system.

Kandydaci zamieszkujący w obwodzie, w którym znajduje się szkoły podstawowa, do której chcą się dostać, przyjmowani są z urzędu, na podstawie zgłoszenia. Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do szkoły w innym obwodzi.

Zobacz też: Nowa droga dla rowerów i światła. W 2021 roku ul. Powązkowska zostanie przebudowana

Na Żoliborzu jest sześć obwodów przypisanych do poszczególnych szkół podstawowych

- Szkoła Podstawowa nr 65 – obejmuje obszar pomiędzy ulicą Mickiewicza i Krasińskiego, a także Wybrzeżem Gdyńskim i aleją Armii Krajowej.

- Szkoła nr 392 – obejmuje obszar między ulicą Krasińskiego, a torami kolejowymi rozciągającymi się wzdłuż Żoliborza oraz Wybrzeżem Gdyńskim, ulicą Popiełuszki i Felińskiego.

- Szkoła Podstawowa nr 68 – obwód szkoły obejmuje część poprzemysłowego Żoliborza znajdującego się pomiędzy ulicą Przasnyską, Krasińskiego, Popiełuszki i Felińskiego oraz Rydygiera.

- Szkoła Podstawowa nr 92 – obwód szkoły obejmuje zachodnią część Żoliborza na której znajduje się m.in. osiedle Zatrasie. Obwód szkoły wytyczono pomiędzy zachodnią granicą Żoliborza, a ulicą Broniewskiego, Krasińskiego i Przasnyską.

- Szkoła Podstawowa nr 267 – obwód szkoły rozciąga się pomiędzy północną granicą dzielnicy a ulicą Słowackiego, Popiełuszki, Krasińskiego i Broniewskiego.

- Szkoła Podstawowa nr 391 – obejmuje obszar pomiędzy północnym fragmentem ulicy Słowackiego, Popiełuszki, Krasińskiego i Mickiewicza oraz aleją Armii Krajowej.

Co w przypadku gdy wybrana szkoła nie jest obwodową?

Kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. W tym przypadku punktowanych jest 12 kryteriów takich jak m.in. zamieszkanie kandydata na terenie dzielnicy, w której znajduje się wybrana szkoła czy rozpoczęcie lub kontynuowanie nauki przez rodzeństwo kandydata w kolejnym roku szkolnym, w szkole wskazanej na pierwszej pozycji we wniosku o przyjęcie. W rekrutacji łącznie weźmie udział 218 podstawówek w całej warszawie.

- W związku z obecną sytuacją epidemiczną zachęcam wszystkich rodziców do składania wniosków on-line. Wyniki naboru podamy już po weekendzie majowym – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta Warszawy.

Zobacz też: Zarząd Dróg Miejskich zakończył konsultacje w sprawie Strefy Płatnego Parkowania na Żoliborzu. Jest rekomendacja dla rady miasta

Elektroniczna rekrutacja do 18 marca

W elektronicznym systemie rekrutacji rodzice mogą wypełnić wnioski do 18 marca, lub przesłać zgłoszenie do przedszkola czy szkoły podstawowej po podpisaniu go za pośrednictwem profilu zaufanego po dołączenie dokumentów i niezbędnych oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów.

Z kolei do 19 marca możliwe będzie złożenie wniosku w formie papierowej. „Ze względu na bezpieczeństwo epidemiologiczne rekomendujemy przesyłanie dokumentów rekrutacyjnych za pomocą systemu rekrutacyjnego” – informuje ratusz.

Dni otwarte jako wydarzenia online

Nieodłącznym elementem rekrutacji stały się również tzw. dni otwarte w szkołach. To wydarzenia, podczas których prezentowana jest oferta edukacyjna danych placówek, a rodzice mogą zadać nurtujące ich pytania. Zazwyczaj odbywały się one na żywo w placówkach, dzięki czemu można było zwiedzić budynek szkoły. W tym roku ze względu na pandemię niektóre szkoły zdecydowały się na „dni otwarte” w formie online.

W obecnie trwającym roku szkolnym w klasach I w żoliborskich szkołach podstawowych naukę rozpoczęło 405 uczniów w łącznie 18 oddziałach. Klasy dwujęzyczne zostały utworzone w dwóch szkołach podstawowych: SP nr 68 z Oddziałami Integracyjnymi im. Artura Oppmana (języki: angielski i hiszpański) oraz SP nr 267 im. Juliusza Słowackiego (języki: angielski i francuski) i uczy się w nich łącznie 48 dzieci.

Pełna oferta na nowy rok szkolny dostępna jest w serwisie rekrutacyjnym. Szczegóły można również poznać podczas dni otwartych organizowanych przez szkoły. 10 marca o godzinie 18:00 spotkanie informacyjne organizuje Szkoła Podstawowa nr 65, które odbędzie się za pośrednictwem platformy ZOOM. Link do spotkania dostępny jest po kliknięciu tutaj. W tym roku placówka powiększyła się o nowy budynek, w którym uczą się dzieci z klas I-III.

„Szkoła oferuje roczne przygotowanie przedszkolne w dwóch grupach oraz naukę w trzech klasach pierwszych ogólnodostępnych. Istnieje możliwość utworzenia dodatkowej klasy pierwszej ze zwiększoną liczbą godzin wychowania fizycznego (pływanie) dla dzieci z obwodu szkoły” – informuje dyrekcja szkoły.

Zobacz też: Uczniowie wprowadzają się do nowego budynku szkoły na Żoliborzu

Poza ogólnodostępnymi klasami te o profilu sportowym planuje utworzyć Szkoła Podstawowa nr 392. Proponowane są klasy piłkarskie i pływackie.

Z kolei 9 marca o godzinie 17:30 odbędzie się spotkanie informacyjne Szkoły Podstawowej nr 68. W Tym roku wydarzenie odbędzie się również za pośrednictwem platformy ZOOM. Link do spotkania po kliknięciu tutaj.

W linku poniżej dostępny jest również wirtualny spacer po placówce.

https://www.canva.com/design/DAD3WhqWjZ0/CTdMtNWXgVO4fHtxJ74dCw/view?utm_content=DAD3WhqWjZ0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#4

Ci którzy chcieli by zapoznać się z ofertą Szkoły Podstawowej nr 92 mają z kolei do dyspozycji prezentacje, w której znajdziemy podstawowe informacje o szkole, a także funkcjonowaniu świetlicy szkolnej czy biblioteki. Opisana jest również organizacja pracy w klasie I oraz życie szkoły poza obowiązkowymi zajęciami. Link do prezentacji znajduje się tutaj.


obwody-szkol-podstawowych

obwody-szkol-podstawowych


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ