Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 03:37

Nowa droga dla rowerów i światła. W 2021 roku ul. Powązkowska zostanie przebudowana

Przebudowa ul. Powązkowskiej na odcinku wolskim jest pewna. W sprawie uspokojenia ruchu na żoliborskim fragmencie ulicy, mieszkańcy apelują od lat. Na miejscu odbyły się wizje lokalne, były składane petycje i projekty w ramach budżetu obywatelskiego, jednak do tej pory nic się nie zmieniło.

Odbyły się wizje lokalne, spotkania, składano petycje, projekty w budżecie partycypacyjnym. Sam Zarząd Dróg Miejskich Warszawa wykonywał pomiary prędkości. Jednak żadne zmiany nie zostały wprowadzone!

Ulica Powązkowska jest dziś jedną z bardziej ruchliwych przepraw przez Żoliborz. Długa i szeroka jezdnia otoczona po obu stronach nowymi budynkami mieszkalnymi stanowi łącznik z Trasą Armii Krajowej. Oddziela również Żoliborz Artystyczny od pozostałej części dzielnicy.

Dla wielu kierowców długa i szeroka prosta zachęca do rozwijania nadmiernej prędkości co sygnalizują sami mieszkańcy. Kwestia bezpieczeństwa na ulicy Powązkowskiej podejmowana była również ponad rok temu podczas Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa, kilka miesięcy po śmiertelnym wypadku z udziałem motocyklisty. Wówczas kierowca samochodu wymusił pierwszeństwo przed motocyklistą. Do tragicznego wypadku doszło na wysokości placu Niemena.

Zobacz też: Zarząd Dróg Miejskich zakończył konsultacje w sprawie Strefy Płatnego Parkowania na Żoliborzu. Jest rekomendacja dla rady miasta

W ciągu dwóch lat 12 wypadków i kolizji

W 2018 roku na ulicy Powązkowskiej doszło do 11 zdarzeń drogowych, w których 5 osób było ciężko rannych, 7 zaś lekko. W kolejnym roku było 6 zdarzeń, których przyczyną było nieudzielanie pierwszeństwa. W 2020 roku na ulicy Powązkowskiej miały miejsce 2 zdarzenia, których przyczyną była nieprawidłowa zmiana pasa ruchu. W międzyczasie do użytku oddano przedłużenie ulicy Rydygiera, która łączy się z ulicą Powązkowską. Ponadto od dwóch lat na poszerzenie czeka chodnik u zbiegu Rydygiera i Powązkowskiej, gdzie właściwie trudno, o to by swobodnie mogły minąć się dwie osoby.

W 2020 roku, w związku z wypadkiem śmiertelnym przeprowadzono audyt skrzyżowania ul. Powązkowskiej z pl. Niemena i ul. Rydygiera. Jednym z zaleceń audytorów było rozważenie likwidacji sygnału S-2, czyli strzałki warunkowej na południowo-wschodnim wlocie ul. Powązkowskiej, która umożliwiała skręt w ulicę Rydygiera. Zalecenie audytorów związane było z brakiem widoczności rowerzystów przy wjeździe z ulicy Rydygiera na przejazd rowerowy wytyczony w poprzek ulicy Powązkowskiej. Nadjeżdżających cyklistów zasłania w tym miejscu ogrodzenie i roślinność. Obecnie, na skrzyżowaniu Placu Niemena z ulicą Rydygiera sygnalizacja świetlna jest zaprogramowana w taki sposób , że sygnał jazdy warunkowej w prawo, czyli z ulicy Powązkowskiej w ulicę Rydygiera, nie pokrywa się z zielonym światłem dla rowerzystów przecinających Powązkowską.

Niemal wszyscy kierowcy przekraczają prędkość na Powązkowskiej

Na odcinku ulicy Powązkowskiej od placu Niemena do skrzyżowania z ulicą Krasińskiego w 2018 roku przeprowadzono badania prędkości. Znaczna większość kierowców jadących w kierunku skrzyżowania z ulicą Krasińskiego, czyli aż 90 proc. przekroczyło dopuszczalną prędkość, czyli 50 km/h.

Uśredniony wynik pomiarów prędkości wszystkich kierowców wynosi niemal 65 km/h na godzinę, z kolei najszybsza zarejestrowana prędkość wynosi 104 km/h. Przekroczenie prędkości powyżej 10 km/h dotyczy niemal 66 porc. kierowców jadących w kierunku ulicy Krasińskiego. Drogowcy zwracają uwagę również na wysoki kwantyl prędkości wynoszący 77,2 km/h. Badania prowadzono 4 października, tego dnia ulicą Powązkowską w kierunku ulicy Krasińskiego przejechało ponad 17 tys. pojazdów.

Zobacz też: Plac Grunwaldzki ostatnia niezabudowana działka w centrum Żoliborza

Wolski odcinek ulicy Powązkowskiej - jego remont ma zakończyć się w październiku

Żoliborski odcinek ulicy Powązkowskiej stał się przelotową trasą, na której mało kto przestrzega dopuszczalną prędkość.

W maju 2020 roku Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na przebudowę ulicy Powązkowskiej w rejonie ulicy Burakowskiej. Całą inwestycje ma zrealizować deweloper, który buduje wieżowiec wysoki na 28 pięter. Projekt przewiduje przebudowę skrzyżowań i budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Powązkowskiej z Piaskową. Planowana jest zmiana geometrii drogi oraz budowa drogi rowerowej. A co z żoliborskim odcinkiem ulicy Powązkowskiej, którym wraz z ukończeniem pobliskiego biurowca będzie dojeżdżać wielu kierowców?

Zobacz też: Biurowiec z widokiem na Żoliborz i remont Powązkowskiej. Szykują się duże inwestycje w okolicy

Inwestycje na żoliborskim odcinku ulicy Powązkowskiej w najbliższym czasie nie są przewidziane

Jak informuje Biuro Polityki Mobilności i Transportu w odpowiedzi na interpelację Piotra Wertensteina-Żuławskiego w sprawie zastosowania na ulicy Powązkowskiej rozwiązań infrastrukturalnych wymuszających na kierowcach zmniejszenie prędkości, ulica Powązkowska jest drogą powiatową klasy G. Oznacza to, że ma szczególny charakter. Ulice oznaczone w ten sposób służą jako istotne arterie łączące poszczególne części miasta, będące podstawowymi drogami w mieście. Takie drogi muszą spełniać wymagania określone przez Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Jak wskazuje BPMiT ma to szczególne „znaczenie dla zastosowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego np. progów zwalniających”, których zastosowanie na drogach klasy G jest zabronione.

„Wprowadzanie jakichkolwiek zmian inżynieryjnych na drodze klasy G o takim znaczeniu i natężeniu ruchu wymaga zabezpieczenia środków finansowych na analizy skutków wprowadzanych zmian oraz na ewentualne prace związane z przebudową drogi. Reasumując powyższe należy wskazać, iż z uwagi na zaplanowaną inwestycję na ul. Powązkowskiej inne inwestycje w przedmiotowym miejscu na chwilę obecną nie są przewidywane” – czytamy.

Zobacz też: Interwencja mediów pomogła – niepełnosprawny żoliborzanin w końcu może wyjść z mieszkania


przekroczenie-dopuszczalnej-predkosci

przekroczenie-dopuszczalnej-predkosci

predkosc-powazkowska

predkosc-powazkowska

predkosc-powazkowska-1

predkosc-powazkowska-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ