Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:42

Felieton Gazety Żoliborza: Lokalna gastronomia w czasach pandemii

W pandemicznych czasach restauracyjne życie niemal umarło. Jak będzie wyglądał gastronomiczny świat, gdy wszystko wróci do normy?

Piękna pogoda, wczesne przedpołudnie, co zrobić z tak miło rozpoczętym dniem na Żoliborzu? Moją odpowiedzią jest oczywiście: „jeść”! Ale zaraz, zaraz, czy musimy gotować gdyż restauracje są zamknięte? Otóż nie. Szczęście w nieszczęściu nasze ulubione restauracje oferują dania na wynos. Cóż… nie jest to to samo, nie zasiądziemy z rodziną lub przyjaciółmi w lokalu, nie będziemy elegancko obsłużeni i nasza wizyta nie skończy się lampką schłodzonego wina.

Jedzenie zostanie nam dostarczone pod wybrany adres, do domu, do pracy, na spotkanie służbowe (on-line’owe oczywiście). Wielokrotnie podczas pandemii korzystałam z ofert żoliborskich restauratorów i muszę przyznać, że bardzo się starają aby dowożone lub odbierane dania były podane apetycznie, wielokrotnie z tym samym pietyzmem ozdobione, jak te podawane nam w lokalach na talerzu. Wielu mówi jednak, że to nie to samo, że danie podane w restauracji warte jest swojej ceny. Danie w plastiku, dostarczone pod wskazany adres, często już zimne, niestety nie jest już doceniane tak bardzo. Żal i smutek mnie zalewa gdy pomyślę, że przez to klienci rezygnują z zamówień, za czym idzie dominacja na rynku gastronomicznym pizzy i sushi. Takie to życie - ktoś musi stracić, żeby inny mógł zyskać. Słyszy się, że pizzerie i "susharnie" zbijają kokosy w czasie lockdownów, że to jest jedzenie, którego nie boimy się zamawiać i jest ono warte swojej ceny nawet, gdy dostarczane jest  zimne, niekiedy sflaczałe a przede wszystkim nudne jak „flaki z olejem”.

Zobacz też: Urząd Dzielnicy Żoliborz ujawnia wyniki pracy komisji antymobbingowej. Są sprzeczności

Grzechy gastronomi na Żoliborzu

Zastanawia mnie fakt, że nie umiemy w tym ciężkim czasie wybrać innej drogi. Pizza i sushi są fajne, ale nie samym włosko-japońskim menu człowiek żyje. Czyja to wina, że jesteśmy tak zachowawczy w swoich wyborach, że nie umiemy zaszaleć, nie mówiąc już o fine diningu. W naszej dzielnicy otwierają się na każdym rogu pizzerie, "susharnie" powstają, znikają, potem znowu się pojawiają. Gdzie znajdziemy naszą starą dobrą polską kuchnię, czy garmażerkę? Idealną na trudne czasy. Pierogi, zupy, w końcu kotlety – dania łatwe do ponownego podania po odgrzaniu. Cóż, widocznie nie ma popytu skoro nie ma podaży. Pozostaje jedynie czekać na spełnienie mojego marzenia o dobrej, polskiej, przyzwoitej cenowo restauracji, czy bistro. Czekam na to ale liczę, że nie będę już musiała odgrzewać tych dań w domu podczas kolejnych lockdownów!

Co dalej?

Muszę jednak przyznać, że niektóre miejsca zaczęły sprzedawać wytwarzane przez siebie produkty: kiszonki, sosy, makarony inne półprodukty. Okazało się to często bardzo dobrym rozwiązaniem. Małe restauracyjne delikatesy, czy organizowanie kiermaszów, to też jeden z trendów na przyszłość. W normalnych trybie działania mogą być źródłem dodatkowego dochodu, natomiast w czasie obostrzeń jednym z filarów pozwalających utrzymać biznes. Ciekawi mnie, czy eleganckie restauracje z kategorii fine diningu będą musiały dokonać rekonstrukcji swojego menu i przestawić się na popandemiczne, zachowawcze oczekiwania klientów?

Zobacz też: Jak się studiuje na Bielanach? UKSW w oczach studentów

Zastanawiam się jak będą kształtować się ceny, czy nadal będzie drogo a zarezerwowanie miejsca w restauracji na sobotni wieczór mimo to będzie nie lada wyzwaniem? Ile lokali zbankrutuje, ile z naszych ulubionych miejsc już więcej nas nie nakarmi? Kto zajmie ich miejsce i czy będą to kolejne pizzerie, których jednym z niewielu już plusów jest tekturowe opakowanie w dobie zalewającej nas plastikowej zastawy stołowej.

Tego nie wiem...

Wiem jednak, że musimy wspierać lokalny biznes gastronomiczny. Zachęcam, żebyśmy wiosną wyszli z domów i oczywiście zachowując wszelkie środki ostrożności zjedli nasze ulubione danie zasiadając na ławce w parku Sady, czy na Kępie.

Życzę Wszystkim Żoliborzanom smacznego i zdrowego czasu!

Zobacz tęż: Cicha nadzieja na powrót do “normalności”. Bielański Ośrodek Kultury zapowiada marcowe wydarzenia

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ