Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 05:15

Felieton Gazety Żoliborza: Brak transparentności w kwestii wniosków, a może ich brak jest dziś głównym problemem by w przyszłości unikać seksistowskich zachowań

Żarty z płci i niestosowne teksty wobec kobiet będą się pojawiać jeżeli tego typu sprawy nie będą odpowiednio wyjaśniane. Trzeba więc rozmawiać, edukować i w sposób transparentny wyjaśniać.

Końcówka roku na Żoliborzu upłynęła pod znakiem Strajku Kobiet. Tysiące ludzi kilkukrotnie pojawiło się w dzielnicy manifestując sprzeciw wobec zaostrzenia prawa antyaborcyjnego. Żoliborz stał się jednym z miejsc, gdzie o swoje prawa walczyły kobiety i wszyscy im towarzyszący. Widoczne w oknach żoliborskich mieszkań symbole Strajku Kobiet nie pozwalają zapomnieć o tym, co robi krajowa władza.

Tymczasem dramaty i problemy wielu kobiet rozgrywają się lokalnie i to nie tylko za sprawą krajowej polityki, choć ta również dyktuje warunki tej samorządowej, gdzie występują silne związki z największymi w Polsce partiami politycznymi. Nie muszę chyba tłumaczyć, że w wielu przypadkach, choć nie we wszystkich, wiąże się to z dbaniem przede wszystkim o swoją partyjną rodzinę, bez względu na kwalifikacje czy doświadczenie danej osoby.

Oskarżenia o mobbing

W kierunku jednego z urzędników żoliborskiego ratusza padły oskarżenia o mobbing. Urzędnik ten swego czasu dość często był widziany w towarzystwie Rafała Trzaskowskiego. Sprawę opisaliśmy dość obszernie na łamach naszego portalu.

W pierwszym z nich przeczytacie o tym, jak funkcjonowało Centrum Lokalne przy placu Grunwaldzkim na początku swojej działalności. Zatrudnione na umowę zlecenie animatorki opisują swoje próby zorganizowania jakichkolwiek wydarzeń, a tych w planach było dużo. Powodów, dla których wydarzenia te nie odbyły się, było równie dużo. Nie to jednak wywołało szok. Panie animatorki informują o seksistowskim zachowaniu swojego przełożonego.

Zobacz też: Centrum Lokalne na Żoliborzu z szowinistycznym skandalem w tle

Drugi tekst opisuje sytuacje po zbadaniu sprawy przez komisję powołaną w celu wyjaśnienia sytuacji. Raportu nie zobaczyli nawet radni z Miasto Jest Nasze, którzy zwrócili się z wnioskiem formalnym o jego udostępnienie. Raport gotowy jest od grudnia, tymczasem ponad miesiąc po jego sporządzeniu od zarządu, podczas jednej z sesji Rady Dzielnicy, usłyszeliśmy jedynie, że komisja nie wykazała znamion molestowania seksualnego. Żadnych wniosków, informacji na temat podjętych szkoleń wśród pracowników placówki i zapewnień, że sytuacja została należycie rozwiązana. Nic z tych rzeczy. Zamiast tego z żoliborskiego urzędu płynie podwójny przekaz.

Zobacz też: Urząd Dzielnicy Żoliborz ujawnia wyniki pracy komisji antymobbingowej. Są sprzeczności

Nieprawidłowości nie ma ale są?

Wedle informacji przekazanych przez Urząd, komisja powołana w związku z oskarżeniami, które ujrzały światło dzienne podczas dzielnicowej komisji kultury nie wykazała nieprawidłowości.

W dniu publikacji naszego materiału, 26 lutego dociera do nas pismo, w którym burmistrz Żoliborza informuje radnych z koalicji rządzącej w dzielnicy, że „(…) W wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego ustalono, że sposób komunikowania pomiędzy Paniami animatorkami zatrudnionymi w Centrum Lokalnym i Kierownikiem Zespołu nie był zgodny ze standardami obowiązującymi w m.st. Warszawa i mógł mieć wpływ na sprawy organizacyjne.” Dalej czytamy, że powołany zespół przedstawił wnioski burmistrzowi, które weźmie pod uwagę przy ewentualnych decyzjach kadrowych.

Co ciekawe w piątek, czyli wczoraj otrzymaliśmy odpowiedź od pełnomocniczki prezydenta Warszawy do spraw kobiet Katarzyny Wilkołaskiej-Żuromskiej. „W mojej opinii zachowanie Pana **** w pewnych sytuacjach wyczerpało znamiona molestowania seksualnego, ponieważ jego zachowanie odnosiło się do płci pań **** a w innych molestowania ze względu na płeć…” – czytamy w ponad dwustronicowym stanowisku Pani Katarzyny Wilkołaskiej-Żuromskiej przesłanym do burmistrza Żoliborza Pawła Michalca. Cały tekst na ten temat pojawi się w poniedziałek na naszym portalu, dlatego już dziś zachęcam do jego przeczytania.

O co chodzi?

Być może nie chodzi o politykę i dbanie o partyjną rodzinę. Może problemem jest społeczna akceptacja tekstów, zwrotów i stwierdzeń uprzedmiatawiających kobiety oraz ich próby przemilczenia? Brak transparentności w kwestii wniosków jakie zostały wyciągnięte w tej sprawie, a może po prostu ich brak, jest dziś głównym problemem by w przyszłości zapobiegać mobbingowi czy molestowaniu seksualnemu. Nawet jeżeli komisja nie wykazała tego typu nieprawidłowości, należy pokazywać, że są one niepożądane w jednostkach publicznych, które powinny świecić przykładem.

Żarty z kobiet i upokarzające stwierdzenia, niestety, będą się pojawiać dopóty dopóki nie posiądziemy jako społeczeństwo umiejętności rozmawiania o tego typu sprawach. To dotyczy każdego z nas. Nawet nas, mężczyzn, których dziewczyny, żony, siostry, matki czy córki mogą znaleźć się w podobnej sytuacji. Panowie, jak byście poradzili sobie w takiej sytuacji wiedząc, że bliska Wam kobieta jest poniżana, uprzedmiotowiana czy zastraszana?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h